Zorgverzekering 2016: het is weer zover!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 10:41

Pantykous schreef:
Heb je al naar ONVZ gekeken, dan zit je er goed bij in de buurt.

ONVZ vergoedt alleen als de alternatief behandelaar een arts is... bij Optifit (39 euro per maand) wel vergoeding door ONVZ erkende behandelaar van €65 per behandeling maar maximaal €250 en dat staat niet in verhouding tot de maandelijkse premie. (Topfit voor 57 euro per maand geeft 500 euro vergoeding)

DSW nog even gekeken maar die vergoedt helaas maar 25 euro per behandeling en dan kan ik alsnog een groot deel zelf bijbetalen, waardoor ik op jaarbasis duurder uit ben.

[edit]
En Interpolis vergoedt helemaal niets op alternatief gebied :')
Laatst bijgewerkt door x_spekkie_x op 20-11-15 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:41

Ik betaal nu 117 euro , heb alleen basis en tand een tikje hoger. Dit jaar -klopt af- weinig problemen gehad met gebit, denk dat ik hier blijf. Is te gek voor woorden 117 euro nu al

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:42

Ik heb ook nog niets binnen van mijn verzekering...maar moet ook maar es gaan kijken.
Heb dit jaar mijn eigen risico omhoog gezet zodat mijn maandpremie minder was en dat is mij wel bevallen. Nu nog kijken welke het goedkoopst is...betaal nu €91 per maand en krijg €78 zorgtoeslag.

Meliaforever

Re: Zorgverzekering 2016: het is weer zover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:45

Ik zit bij IZZ en ben daar tevreden over. Ook goede aanvullende pakketten met fysiotherapie en tandarts.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:16

Ik zit al jaren bij anderzorg. Hoogste eigen risico + aanvullende verzekering Anderzorg Jong. Anders dan de naam doet vermoeden, kun je die ook aanhouden als je 30+ bent. De vergoedingen van dat pakket zijn alleen niet gericht op mensen met kinderen, maar meer op mensen die reizen etc. En laat dat nou prima bij mij passen. Prima tandartsvergoeding, werelddekking en ook nog eens 100 euro voor lenzen eens per 2 jaar :)
Kosten: 84,75 per maand :)
Net even snel gekeken, maar ik heb geen betere opties kunnen vinden.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 11:21

Ik krijg ook hele andere bedragen als ik het eigen risico op maximaal zet. Maar heb je onverhoopt toch wat, dan kan je een flink bedrag ophoesten. Om die reden zet ik ook maandelijks mijn eigen risico bij de prijs van de zorgpremie. Dit niet doen is ontkenning van kosten die je toch kunt maken als er wat gebeurt. En een ongeluk zit in een klein hoekje.

Daarentegen moet iedereen voor zichzelf bepalen of ze het eigen risico maximaliseren met de kans dat ze meer moeten betalen. De kans kan ook zijn dat je winst maakt als je geen kosten hebt.
Ikzelf vind het alleen erg vervelend als er dan iets gebeurt en je denkt: ik ga niet naar het ziekenhuis, want dan moet ik kosten maken voor mijn eigen risico. Dat staat mij zo tegen aan het eigen risico.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:24

Hier betaal wij vanaf 1 januari €113,98 bij CZ inclusief aanvullende verzekering Jongeren (ook tandarts).
Het was € 109,43. (Beide bedragen zijn incl. collectieve korting)

Begint een duur grapje te worden, mijn man en ik werken beide dus we krijgen geen zorgtoeslag.
Heb eigenlijk nooit wat, heb voor dit jaar ook nog mijn hele eigen risico over.
Maar ben zo bang als ik hem verhoog dat ik dan net wel wat krijg.
Laatst bijgewerkt door Tierania_ op 20-11-15 11:25, in het totaal 2 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:25

Ik zit ook te zien of ik volgend jaar weer goedkoper kan dan dit jaar. Zit nu bij CZ en moet volgend jaar dik 120 euro betalen incl. collectieve korting. Vind ik toch behoorlijk veel geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:26

Ik kreeg van mijn verzekering zelfs bericht dat tandarts verzekering voor mij onzin is :P dus die laat ik lekker weg nu.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:28

future_vet schreef:
Flowery schreef:
Ik zit bij de FBTO al een paar jaar, en blijf daar ook :) Vind het ideaal dat je modules aan en uit kan zetten.

Dat aan en uit zetten geld alleen voor andere verzekeringen en niet voor zorg, dat kan maar een keer per jaar.... Ik wilde m'n buitenland eruit gooien, kon pas nu in november

Is dat veranderd? Paar jaar terug kon je een half jaar van te voren bijv. fysio aan/uitzetten, net als tandarts. Hmm dan ga ik toch nog even kijken :=

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:33

Ik wil me ook even melden word volgend jaar 18 dus moet dan ook een zorgverzekering afsluiten iemand tips voor goeie zorgverzekering en?
En las laatst ook wat over een zorgverzekering voor mensen die in de zorg zitten, heeft iemand daar verstand van? En geld dit ook als je bezig bent met de opleiding verzorgende ig

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:38

Tierania_ schreef:
Begint een duur grapje te worden, mijn man en ik werken beide dus we krijgen geen zorgtoeslag.

Herkenbaar. Inmiddels ben ik een aantal jaar bezig met maximaal eigen risico en heb daarmee wel al zoveel geld bespaard dat ik nu het bedrag voor een ER (indien nodig) kan ophoesten. Het blijft natuurlijk een gok.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:47

Voor mensen die bij zilverenkruis zitten.

Als je lid bent van KNHS dan krijg je korting! Zo moest ik eerst volgend jaar eigenlijk 143 euro betalen maar dankzij menbewijs waardoor ik lid van khns moet ik nu 128 euro te betalen

En dan heb ik 2 aanvullende verzekeringen voor fysio ect en tandarts
Laatst bijgewerkt door Murthul op 21-11-15 02:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdreven opmaak aangepast

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:51

Wij gaan ook shoppen.
Dochtertje van 6 moet hoortoestellen, dus moeten een verzekeraar hebben die een contract heeft met onze audicien.
Ik moet een kroon volgend jaar á 515 euro.
Mijn man heeft volgens mij nog meer tandartskosten.
Verder het liefst vrije zorg keuze.
Zitten nu bij Zilveren Kruis en mijn man bij Avero achmea, maar allebei geen contract met onze audicien. Dus overstappen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:51

Waar moet je dan precies lid van zijn bij de knhs?
Ik zit erg te twijfelen. Zit nu bij zilveren kruis met 3 sterren aanvullend. Gebruik dat vooral voor de haptonomie, maar denk dat ik daar volgend jaar mee ga stoppen.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:55

Iemand ervaring met FBTO en de modules?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:14

Ik heb dat even bekeken, maar die korting van de KNHS weegt niet op tegen de kosten bij Zilveren kruis, daar moet ik voor wat ik nu heb bij DSW 30 euro meer betalen incl de korting van de KNHS.

Ik blijf mooi bij DSW, bevalt mij prima!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:19

ik heb geloof ik afgelopen jaar iets ernstig fout gedaan. Heb 1600 euro premie betaald en nog eens 200 euro Eigen risico voor 1 doktersbezoekje met een lab onderzoekje.
Is toch van de zotte!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:22

mystery1980 schreef:
ik heb geloof ik afgelopen jaar iets ernstig fout gedaan. Heb 1600 euro premie betaald en nog eens 200 euro Eigen risico voor 1 doktersbezoekje met een lab onderzoekje.
Is toch van de zotte!

1200... Maar wel 1000 euro laten betalen voor tandartskosten dit jaar. (maximaal he..) Wel 2500 euro moeten ophoesten voor de andere tandartskosten (kiesimplantaat).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:29

mystery1980 schreef:
Is toch van de zotte!

......tja, dat is veel geld, als je het zo bekijkt.
Was je aangereden en had je drie weken in het ziekenhuis gelegen, kostte dat vrijwel hetzelfde.

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:35

estell__ schreef:
Ik zit bij het zilveren kruis. Ben 2 euro duurder uit en aanvullende sport module en 50€ lidmaatschap vd knhs gratis omdat we lid zijn van de knhs. Buiten dat ben ik over alles eigenlijk heel tevreden bij het zilveren kruis

Ik zit ook bij zilveren kruis, maar waar vindt je die aanvullende sport module..? En hoe kun je die €50 op het lidmaatschap vd knhs gratis krijgen?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:35

Heeft er hier iemand ervaring met Delta Lloyd of Avero van Achmea?
Ik heb zo veel mogelijk fysio vergoeding nodig, liefst alles (1 keer per week naar fysio) en dan wil ik ook meteen de hoogste vergoeding voor een nieuwe bril, als ik toch al veel premie moet betalen voor de fysio :') Tevens moet er zoveel mogelijk vergoeding zijn voor sportarts. Instelling is aangesloten bij de internationale huppeldepup dus dat zit wel goed.
Deze twee komen er tot nu toe het beste uit qua vergoeding en prijs, alhoewel delta lloyd wel ontiegelijk duur is en ik niet weet of ik dat er wel uit ga halen of dat ik het dan nog beter zelf kan betalen (fysio en sportarts).

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:41

Ik zit nu bij bewuzt. Onderdeel van vgz. Betaal 85 euro per maand aan de basisverzekering. Maar het is alleen een online verzekering en laten ze nou net slecht zijn in mailtjes sturen. Als je opbelt en je probleem voorlegt kun je dat zogenaamd allemaal zelf vinden op de site. Service en klantvriendelijkheid een dikke 0 dus. Ondanks de goedkope premie ga ik overstappen. Vind de service minstens zo belangrijk.

Dus ik ben op zoek naar een redelijk betaalbare zorgverzekeraar die nog gewoon ouderwets brieven stuurt. Oh en waar ik goed bijverzekerd kan zijn voor de fysio. weer lekker zoeken dit jaar dus!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:46

estell__ schreef:
Ik zit bij het zilveren kruis. Ben 2 euro duurder uit en aanvullende sport module en 50€ lidmaatschap vd knhs gratis omdat we lid zijn van de knhs. Buiten dat ben ik over alles eigenlijk heel tevreden bij het zilveren kruis

Goed om te weten! Ik zit ook bij Zilveren Kruis, maar niet via dat collectief van de KNHS! Toch even regelen!

Ik ga er dit jaar verder niet naar kijken... Heb Zilveren Kruis met 4 sterren aanvullend maar geen tandarts. Mijn tanden zijn ongeveer het beste onderdeel van mijn lichaam :') Die 40 fysio behandelingen per jaar kan ik goed gebruiken (komende tijd weer ff extra mijn rug laten masseren omdat ik nog behandelingen over heb ;-) ) en met alternatief en bril haal ik die premie er makkelijk uit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:48

Winged schreef:
Tierania_ schreef:

Herkenbaar. Inmiddels ben ik een aantal jaar bezig met maximaal eigen risico en heb daarmee wel al zoveel geld bespaard dat ik nu het bedrag voor een ER (indien nodig) kan ophoesten. Het blijft natuurlijk een gok.

Ik doe dit (maximaal eigen risico) al een jaar of 4. Had berekend dat ik het verschil er binnen 2 jaar uit had. In het 3e jaar ben ik opgenomen in het ziekenhuis, eigen risico weg. Dit jaar geen kosten gehad, dus al met al kan het echt uit voor mij.
Voor mijn man al helemaal, die heeft in al die jaren nooit wat gehad :')
Voor de meeste mensen kan het uit om het eigen risico te verhogen, maar ja, dan moet je dat geld natuurlijk wel daadwerkelijk opzij gaan zetten natuurlijk. Anders heb je idd een probleem op het moment dat je een keer wel wat hebt.