Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
bigone schreef:Zo vervelend als je kleine zoiets heeft. Bij één van onze kinderen begon het ook, duidelijke aanwijzing was de inenting met drie maanden, daarna foute boel wat betreft zijn huid. Ik heb zelf op een gegeven ogenblik alles uit mijn voeding geelimineerd maar daardoor kreeg hij niet voldoende meer binnen . Met zes maanden overgegaan op flesvoeding voor kinderen met een koemelkeiwit allergie en daarnaast efamol capsules door de flesvoeding gedaan. Die kun je zo lekprikken en er in doen. Na ruim anderhalf jaar kon hij alles eten wat een niet allergisch mens ook kon eten. De flesvoeding was wel een stuk duurder en ik kon het vergoed krijgen als ik eerst alle testen op mijn kind liet uitvoeren, niet gedaan. Vond het nogal belastend en op mijn manier ging het alleen maar beter. Je moet wel alert blijven met het toevoegen van nieuwe produkten.
kwita schreef:Maeve schreef:Wassen jullie dagelijks met zeep? Ik werk zelf in de zorg en zie veel mensen met jeuk door een droge huid. Ik raad dan vaak aan om niet elke dag uitgebreid te wassen met zeep, omdat dit het vettige laagje dat de huid soepel houdt verwijderd. Dit kan overigens volkomen onzichtbaar zijn.
je kan het beste een balneum badje nemen(olie) en dan de huid droog deppen niet wrijven! en idd niet te warm en te veel badderen.
hagelslag schreef:kwita schreef:
je kan het beste een balneum badje nemen(olie) en dan de huid droog deppen niet wrijven! en idd niet te warm en te veel badderen.
Muppett schreef:Hoi bokkers.
Mijn half jaar oude zoon heeft een paar weken heel erg last gehad van constitutioneel eczeem. Geen idee hoe hij er aan kwam.
Ik geef nog volledig borstvoeding. We hebben wasverzachter en zeep al lang uitgebannen maar toch werd het eczeem steeds erger.
Onze huisarts wilde aanvankelijk geen corticosteroïden geven, maar het eczeem werd zo erg dat niets hielp dus zijn we toch gestart met die zalf. Het eczeem was binnen 4 dagen volledig verdwenen. We hebben een kind wat een stuk minder onrustig en jengelig is.
Ook slaapt hij beter.
Maar... Mijn zoon blijft krabben! Al is het eczeem voor het oog helemaal weg. Hij krabt zichzelf overal. Hij heeft behoorlijk wat krassen op zijn lijfje. Nageltjes houden we kort maar het krabben kan ik niet voorkomen. Krabwantjes vind ik zielig, hij is juist alles aan het vastpakken en in zijn mond aan het stoppen.
Zou hij nog jeuk hebben of zou het krabben 'psychisch' zijn, gewoon een aangeleerde gewoonte? Zo ja, hoe leren we dat af? Ik heb zelf nooit eczeem gehad en mijn man ook niet, weet er verder heel weinig van.
Hopelijk is er iemand die raad weet.
Groetjes
Muppett schreef:Fijn om jullie ervaringen te lezen.
Inmiddels smeren we al ruim een week met hydrocortison. Het ergste eczeem is weg. Maar zodra we stoppen met smeren en alleen die microgol weet ik veel zalf smeren, komt het weer terug. Onze zoon sliep door met 9 weken, maar inmiddels is dat alweer 6 weken verleden tijd... Ik denk door de jeuk, het blijft gissen. Honger heeft hij niet 's nachts. Hij is moe, wil slapen maar hij kan niet, lijkt het. We doen 's nachts wel sokjes over zijn handjes. Het blijft tobben. Ik wil een doorverwijzing, maar we moeten daarvoor eerst weer langs de HA. EN daar kunnen we pas volgende week terecht