Vreselijke kiespijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Vreselijke kiespijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:12

Tuurlijk val je onder spoed.

Ik heb ooit op zondag zo'n pijn gekregen en die kies mocht er gelijk wat mij betreft uit.
Had al een intake in het UMCG gehad ivm medicatie wordt ik niet bij een tandarts getrokken, en ik stond voor 2 weken later maar toen ik maandag ochtend belde was mijn kies er om 11 uur uit.

Je blijft toch niet met pijn lopen. Zou toch van de zotte zijn.

Gelijk bellen dat je vandaag nog wilt

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:20

Meteen gaat heus niet. Wel zo snel mogelijk.

Als iemand bij ons belt dat er op pijnstillers geleefd wordt is dat echt spoed. Daar heeft iedereen plaats voor. Of je moet in Frankrijk of België wonen, daar duurt het wel eens wat langer.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:53

Argai schreef:
Ik had al aangegeven dat ik op pijnstillers leefde toen ik belde. Maar vrijdag ochtend was echt de eerst volgende plaats dat ze tijd hadden. Ik ga het toch nog maar even proberen om vandaag er tussen te komen

Ik dacht dat ik niet onder spoed viel

Wat denk je wat er dan wel onder spoed valt?
Als je verrekt van de kiespijn hoor je binnen een dagdeel geholpen te worden, zo niet moet je een andere tandarts zoeken. Je had ook gerust vannacht kunnen bellen naar de spoedlijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:59

natuurlijk valt dit onder spoed!
Als er geen pijnstiller helpt dan is het vermoedelijk een abces veroorzaakt door een ontstoken/dode zenuw...de door de druk verga je van de pijn!Snel naar de tandarts!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:04

Ooooh ik weet zo goed wat je doormaakt. Ik zal er verder niks over zeggen maar jij moet echt wel naar de tandarts... Dit is zenuwpijn en dat is echt hel. .. Ze moeten je helpen, en anders ga je meteen na 17.00 naar een noodtandarts

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:09

Gelijk bellen, dit is spoed! Vertel dat pijnstilling niet werkt en je absoluut niet kan slapen door de pijn. Ze moeten je daarom helpen.

Ook ik mocht vorige week een nacht zien uit te houden met onmenselijke kiespijn. Kon direct de dag erna bij tandarts terecht. Het stomme is dat het overdag goed uit te houden was (met maximale pijnstilling) dus verwijzing naar kaakchirurg (verstandskies moest eruit) was zonder spoed. Stond niet genoeg op mijn Streven en de pijn viel toen ook wel weer mee. Mocht 14 dagen rondlopen met kiespijn... Heb het uiteindelijk 4 dagen volgehouden en helemaal gebroken en wanhopig gevraagd of ik sneller terecht kon, anders had ik zelf de tang gehanteerd. Vier uur later was de kies eruit en ben gelijk weer mens geworden. Ik heb nog nooit zo'n vreselijke pijn gehad, dus nooit meer onnodig lijden en echt duidelijk op je streven staan. De pijn die ik nu heb van het verwijderen is echt een schijntje van de pijn ervoor. :7 sterkte en beterschap!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 15:45

Grrr vandaag kon dus niet. Ze hebben wel de behandeling morgen naar voren geschoven dus ik mag als eerste in de stoel morgenvroeg. Ik hoop wel dat ze genoeg tijd hebben vrij gemaakt want ik ga niet weg voordat ik geen pijn meer heb. (Soms is het een zooitje ongeregeld daar). Ze hebben me wel nog een paar tips gegeven. Alleen smiddags (met pijnstillers) heb ik er vrijwel geen last van. Ik voel het wel maar dat is lang niet zo heftig als savonds. Iemand die weet waardoor dat komt? Misschien als ik rechtop ga slapen dat het dan ook minder is?

Daarbij heb ik ook verschrikkelijke angst voor de tandarts dus ik zit nu bij een speciale.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:06

Niks zo erg als heftige kiespijn, wat mij altijd helpt is 1 Ibuprofen en 2 Paracetamols.
Dat versterkt elkaar en werkt bij mij altijd heel goed.

Sterkte TS!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:12

klinkt als wortelkanaalbehandeling, had ik pas ook. Niks hielp geen pijnstilling of koeling of wat dan ook.

Je word ervoor verdoofd en je voelt werkelijk niks en zelf ook deels angstig maar vond het allemaal meevallen en de pijn was na een uur zo weg was super!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:14

Klote voor je... Heb t ook gehad verschrikkelijk! Met zout water spoelen hielp mij enigszins ; maar echt joh t is zo'n erge pijn en inderdaad moeilijk te verdoven met pijnstilling! Succes en hou vol +:)+ en wat zul je je opgelucht voelen na de behandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:14

Argai schreef:
Grrr vandaag kon dus niet. Ze hebben wel de behandeling morgen naar voren geschoven dus ik mag als eerste in de stoel morgenvroeg. Ik hoop wel dat ze genoeg tijd hebben vrij gemaakt want ik ga niet weg voordat ik geen pijn meer heb. (Soms is het een zooitje ongeregeld daar). Ze hebben me wel nog een paar tips gegeven. Alleen smiddags (met pijnstillers) heb ik er vrijwel geen last van. Ik voel het wel maar dat is lang niet zo heftig als savonds. Iemand die weet waardoor dat komt? Misschien als ik rechtop ga slapen dat het dan ook minder is?

Daarbij heb ik ook verschrikkelijke angst voor de tandarts dus ik zit nu bij een speciale.

Waarschijnlijk zit er s'nachts een langere tijd tussen de pijnstillers?
Ik heb vorig jaar 2 verstandskiezen laten verwijderen (tegelijk) en overdag wisselde ik ibuprofen af met paracetamol en dat was wel te doen maar s'nachts kon ik er ook standaard uit om ibuprofen te nemen, als dat werkte kon ik weer verder slapen.
Ik zou de paracetamol dan ook niet tegelijk met ibuprofen innemen maar afwisselen, s'ochtends nam ik voordat ik ging werken ibuprofen, eerste pauze paracetamol, 2e pauze ibuprofen en zo wisselde het, tegelijk innemen lijkt me niet gezond.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:22

Je hebt overdag van nature een soort pijnstilling, die in de avond 'op' is. Daarnaast heb je overdag genoeg afleiding en wanneer je wilt slapen valt de pijn meer op en gaat je volledige aandacht daarheen (vooral als je wilt slapen). In mijn geval kon ik de slaap absoluut niet vatten en dat frustreerde enorm, waardoor de pijn gevoelsmatig alleen maar erger wordt. Ik wil je dus meegeven vooral rustig te blijven en zoals hierboven al gezegd wordt: pak ibu en paracetamol samen. Ga op de bank zitten/liggen als dat de druk wat verlaagd.

Heel veel sterkte en succes morgenochtend. Hopelijk val je door vermoeidheid gewoon in slaap vannacht!
Bij behandeling wordt je goed verdoofd en zul je alleen dan al heel blij zijn geen pijn meer te voelen :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:23

lucifertje schreef:
Nimber schreef:
Lucifer, spoelen met waterstofperoxide is erg slecht. Je moet echt max 5 % nemen en verdunnen 1 op 1 met lauw water. Helpt alleen bij tandvlees ontsteking en na ontsteking van trekken.

Je hebt ook nachtdiensten voor dit soort spoed dus de volgende keer echt bellen dan hoef je niet zo de nacht door.

Ineke2 ook dat klopt niet. Je kan van veel meer dingen pijn hebben hoeft geen ontsteking te zijn.

Nimber, denk dat mijn pap als tandarts zijnde het beter weet. Zal dit advies ook niet random geven.

Want jij weet welk werk Nimber doet (deed?) O:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:16

Als je gaat liggen stroomt er meer bloed naar je hoofd, dus dan meer pijn.
Die angst voor de tandarts gaat zo wel over, wat zul jij blij zijn als je er vanaf bent!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 17:25

anneliesdj schreef:
Als je gaat liggen stroomt er meer bloed naar je hoofd, dus dan meer pijn.
Die angst voor de tandarts gaat zo wel over, wat zul jij blij zijn als je er vanaf bent!

Ja pff! Ik neem morgen denk ik een bos bloemen mee, zo blij ben ik dat ik mijn tandarts mag zien :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:27

Hm nou dat vind ik ook weer wat overdreven als je er 2 nachten mee hebt gelopen :+

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:30

Flinke slok whisky? :D

Joh wat een ellende, raar dat je nu niet mag komen! Veel sterkte

Ambow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:30

Oef, klinkt herkenbaar, ik heb dit een paar weken terug ook gehad.. Werd echt he-le-maal gek, wist gewoon niet meer waar ik het zoeken moest.... Ik heb uiteindelijk steeds paracetamol én ibuprofen geslikt, dat werkte uiteindelijk redelijk. En dan niet van allebei eentje, maar 2x 400 mg ibu + 1 500 mg paracetamol, en had wel al een antibioticakuurtje gekregen. (Was woensdagmiddag met een zeurende kiespijn naar de tandarts gegaan, foto gemaakt, en toen zagen ze al dat er een ontsteking onder die kies zat. Afspraak voor over een paar dagen gemaakt omdat we dachten dat dat wel zou lukken. Uiteindelijk de volgende dag huilend de tandarts moeten bellen omdat het toch acuut wel heeeeel erg zeer was gaan doen.)

Was zelf ook als de dood voor de tandarts (of eigenlijk voor de verdoving), maar die was op dat moment alleen maar heel erg welkom omdat de prik niks was vergeleken bij de kiespijn. De behandeling zelf viel echt onwijs mee, je hoort nog wel eens horrorverhalen over wortelkanaalbehandelingen maar ik vond het echt 100% meevallen. Een uurtje erna nog wat napijn en verder helemaal geen last meer van gehad. Wat een opluchting was dat!! En een leuke bijkomstigheid: ben sindsdien eigenlijk minder bang voor de verdoving. Had mezelf jaren lang lopen opfokken (deed altijd alles zonder verdoving) en uiteindelijk bleek ik er dus niet dood aan te gaan. :+

Sterkte morgen, hoop dat je er net zo snel vanaf bent!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:34

Verdoving is echt een eitje man, als je maar ontspant, als je je kaak/wangspieren aanspant doet het enorm pijn.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 17:41

anneliesdj schreef:
Hm nou dat vind ik ook weer wat overdreven als je er 2 nachten mee hebt gelopen :+

Nee, twee weken. Maar aangezien ik zo'n angst had, liep ik liever met pijn rond. Nu ben ik de pijn zat. :Y)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:43

Herken het volkomen! Na die ene wortelkanaal behandeling ga ik voortaan zonder angst. Verliep echt zonder pijn en wat was ik opgelucht na de behandeling!

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:50

Tegelijk slikken werkt vaak beter, paracetamol werkt namelijk snel maar is niet zo sterk en ibruprofen werkt niet snel (vandaar paracetamol om de kantjes er vanaf te halen)maar wel langer en is sterker

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:53

anneliesdj schreef:
Verdoving is echt een eitje man, als je maar ontspant, als je je kaak/wangspieren aanspant doet het enorm pijn.

Het is voor jou een eitje ;)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:55

Herkenbaar. Spoed tandarts weigerde ook te helpen want ik belde te laat. :?
Bleek dat mijn kies was gebroken en vast zat in het kaakbot. Ik zal je besparen hoe her verliep maar eh sterkte voor morgen. Mocht er een ontsteking zitten zou ik een kuurtje vragen voor je iets laat doen want het is moeilijker te verdoven met een ontsteking.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:59

SindyKaya schreef:
anneliesdj schreef:

Het is voor jou een eitje ;)

Is het ook heel lang niet geweest, tot ik een lieve geduldige tandarts had en me dit advies gaf.
Ben nog steeds niet vrij van tandartsangst maar het is sindsdien wel stukken beter.