Ik weet het niet meer, lichamelijk..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Klaas15

Re: Ik weet het niet meer, lichamelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:57

Eisen bij de huisarts dat er bloed wordt geprikt.
Laat niet met je sollen, kom nou jij weet hoe jij je voelt dan mag hij jou niet zo weg wuiven.
S6 en heel veel sterkte.

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:31

Ik wil toch ook even zeggen dat als je een burnout hebt, die burnout dan niet weggaat tijdens rustige momenten of tijdens een vakantie. Dus schuif dat niet meteen onder de mat onder het mom van 'tijdens vakantie blijft het gevoel'. Een burnout of overspannenheid gaat namelijk ook niet met vakantie ;-).

Ik zou inderdaad ook bloedonderzoek laten doen en tegelijkertijd denk ik ook aan een tekort aan vitamine D, vitamine B en magnesium. Het zou ook een lage bloeddruk kunnen zijn of bloedarmoede. Kortom: wij kunnen je totaal niet diagnostiseren en jijzelf kunt dat ook niet, teveel mogelijkheden, teveel gokken. Ik hoop dat je een bloedonderzoek kunt laten doen, en anders moet je sowieso naar een andere huisarts gaan hoor :). Heel veel succes!
Laat je weten wat de uitslag dan was?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:03

Icrack schreef:
Doen ze bij het bloed van een donor dezelfde testen als bij een huisarts? Ik heb daar zelf geen idee van namelijk :-)

De bloedbank test voornamelijk of jouw bloed veilig is voor patiënten.
Of je geen hepatitis B hebt (of andere letters), geen hiv en dat soort dingen. En ze kijken of er eiwit of (onzichtbaar voor onze ogen) bloed in je urine zit.

Als dan je eigen rode bloedcellen/ Hb gehalte boven de 7,5 ligt mag je geven.

Dat is dus een brave, zinnige check, maar de huisarts hoort idd te laten kijken (aan de hand van dit prototypische verhaal) naar de schildklier waardes. T3 de actieve vorm, T4 de inactieve vorm, liefst ook rT3 (iets dat lijkt op T3, maar de werking van T3 blokkeert).

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:34

Ik herken hier ook veel van mezelf in.
Veel slapen/moe, weinig kracht (gelukkig gaat paardrijden nog best goed), darmproblemen, concentratie van -100, enz..

Ik ben inmiddels bij 3 verschillende huisartsen binnen dezelfde praktijk geweest, maar allemaal geven ze me het gevoel dat ik me ontzettend aanstel. Heb bloed laten prikken, maar dat was goed, dus "er is niks aan de hand". "Gewoon stress, vandaar ook de darmklachten.".

Ik lees even mee!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:04

Gewoon algeheel bloedonderzoek eisen.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 15:50

Janneke2 schreef:
Icrack schreef:
Doen ze bij het bloed van een donor dezelfde testen als bij een huisarts? Ik heb daar zelf geen idee van namelijk :-)

De bloedbank test voornamelijk of jouw bloed veilig is voor patiënten.
Of je geen hepatitis B hebt (of andere letters), geen hiv en dat soort dingen. En ze kijken of er eiwit of (onzichtbaar voor onze ogen) bloed in je urine zit.

Als dan je eigen rode bloedcellen/ Hb gehalte boven de 7,5 ligt mag je geven.

Ik heb een HB van 8.9 de laatste keer. Hoogste bij mij ooit! Normaal kom ik krap aan 7.5
Ik heb een tijd op 5 á 5.5 gehad. Hulde aan ijzer tabletten.
Hiv etc heb ik gelukkig niet
En voor de B ben ik veilig wegens m'n werk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:15

Te lang continu een hoog stressniveau kan ook deze lichamelijke klachten geven. Chronische stress ondermijnt je hele systeem...inclusief het hormonale. In het bloedbeeld gaat dan niks of weinig afwijkends te vinden zijn, maar is altijd uiteraard een eerste stap om dingen te kunnen uitsluiten.
Ik hoop dat je een HA vind die je klachten wel serieus neemt, is heel frustrerend als ze je altijd maar met een kluitje in het riet sturen :\
Pas op de plaats, rust, even niks moeten en daarna vooral goed je grenzen bewaken...je gezondheid is belangrijker dan alle andere dingen samen :j

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 22:04

Vandaag bij de huisarts geweest. Eindelijk voelde ik me gehoord. Ik deed m'n verhaal en ze heeft bloeddruk opgenomen etc en toen was de mededeling ik geef je een lijst mee voor het priklab voor een extra uitgebreid bloedonderzoek. Volgende week vanaf woensdag kan ik bellen.
De dokter zat zelf ook aan de schildklier te denken. Ook wegens m'n gewichtstoename en andere klachten. Ze vond me ook wat bleek en m'n hele klachten patroon paste in het straatje..

Spannend! Afwachten maar

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:02

Goedzo.
Ja algeheel bloedonderzoek duurt altijd wat langer
Alleen schildklier heb je de volgende dag de uitslag al. Nouja hier in het noorden.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 10:42

Het duurt hier in het noorden 2 werkdagen. Geen probleem. Dan heb ik alles even gecontroleerd. Is wel een fijn gevoel

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:49

Ik hoop dat je ook bloed moest laten prikken voor de vitamine B12, want de klachten die je omschrijft kunnen daar ook wel mee te maken hebben.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:00

Die zit ook standaard bij het algehele onderzoek.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:05

Wat fijn dat je nou eens serieus bent genomen door de huisarts!
Maar veel hebben er een handje van hoor om bepaalde klachten gewoon niet serieus te nemen.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 12:46

Kaatje64 schreef:
Ik hoop dat je ook bloed moest laten prikken voor de vitamine B12, want de klachten die je omschrijft kunnen daar ook wel mee te maken hebben.

Ja die heeft ze er ook bij aangekruist. Ze zei van ach je weet maar nooit dus er ook maar bij doen.
Wat ze ook zei dat haar collega's het er niet mee eens zijn dat ze altijd van de uitgebreide onderzoeken is. Ik heb gezegd dat ik het er wel mee eens was en het prettig vond.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:21

Heb je de uitslag al gekregen?

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 19:57

Ja vandaag uitslag gekregen. Geen bijzonderheden en gewoon gezond dus.
Dus niet aanstellen en door..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:01

Zijn je hormonen ook nagekeken? Zit je aan de pil of ben je misschien overgestapt op wat anders?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:20

Eh, heb je een uitdraai van de verschillende onderzoeken en uitslagen?
Zo nee, dat kan en mag je dat altijd opvragen - zo ja, ik zou zeggen: stap naar een goede arts voor natuurlijke geneeswijzen.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 20:26

Ik krijg al enige tijd de prikpil. Erg prettig al zeg ik het zelf.

Nee die heb ik niet gezien ik er over gebeld had. Toen kreeg ik te horen dat alles goed was en verder niets.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:33

SummerLess schreef:
M.b.t. Lyme niet. Geen steken of iets anders gehad.
Ik slik vitamine tabletten icm ijzer. Dit via de Tuinen gekocht.
Ik moet de doktersbezoeken ook zelf betalen wegens mijn verzekering. Dus voor het bloedonderzoek kan er ook nog wel bij. Ik las ook dat schildklier ziektes moeizaam te vinden zijn via bloedtesten?
Ik ga me deze keer niet meer afschepen want ik word zo moe van mezelf. Ik zit mezelf momenteel heel erg in de weg door alle dingen. M'n vermoeidheid speelt erg tegen mij in m'n werk en andere delen van m'n dagelijkse leven. De hartkloppingen zijn ook niet erg fijn. En de rest natuurlijk ook niet, laat dat duidelijk zijn.

Kan van alles zijn, van B12 tekort, Vit D tekort, schimmels, bacterieen, slechte functie schildklier, vitale depressie etc. Om er achter te komen zou ik je aanraden naar een bioresonantie therapeut te gaan of natuurgeneeskundig arts. Deze kunnen je helemaal doormeten en de oorzaak vinden en behandelen. Zelf erg goeie ervaring mee. Terwijl HA niks kan doen/ of niks doet.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:34

SummerLess schreef:
Ja vandaag uitslag gekregen. Geen bijzonderheden en gewoon gezond dus.
Dus niet aanstellen en door..

Klopt heel vaak niet. Je kunt 'goed' testen op alles, maar toch erg ziek zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:43

Vraag over je schildklier waarde. Vaak wordt er maar een getest, ik vergeet werkelijk altijd hoe die heet. Dat is die 15 mag zijn minimaal. Sommige huisartsen vinden een waarde van 12 of 13 nog ok. Terwijl je schildklier toch volledig ovérstuur kan zijn. De andere waarde waar mando het overheeft kan oplopen naar flinke waardes. Die loopt eerst op voordat de andere waarde pas naar beneden gaat.

Mijn huisarts vond 13 volstrekt normaal met de andere waarde van 18 (mag max 3 zijn maar lager is beter) terwijl de endocrinoloog me onmiddelijk wilde zien vanwege afwijkende waardes. En terecht bleek ook mijn lijf valt mijn eigen schildklier aan.

Daarnaast kan pfeiffer, b12 te kort (hoe hoog zou de goede waarde zijn) ook deze klachten geven.

En bij heel erge vermoeidheid kan ook je hartslag omhoog gaan ivm overbelast lichaam.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:53

Ik zou het even schriftelijk opvragen.
Daar staat ook op tussen welke waarde alles mag zitten en kan je voor jezelf dit even rustig bekijken
Ik wil je daarmee best helpen hoor wat wat is.

TSH TF4 en 3 bedoel je karuna.
Laatst bijgewerkt door Mando op 24-11-15 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:53

Neem jezelf en de signalen van je lichaam serieus.... Er is niks uit deze uitgebreide bloedtest gekomen... maar voel jij je al beter?
Geloof je het zelf dat je je aanstelt... dat je voor je lol vermoeid bent en onverklaarbaar in gewicht toe neemt. Zorg goed voor jezelf en laat je niet wegzetten als je het zelf niet vertrouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:54

Wat je kúnt proberen - en ik zeg niet dat dit het probleem is, integendeel - is niet meer overdag slapen.
Erg lastig.
Als je uit werk komt, niet gaan slapen, maar dan maar vast het eten maken. En dan rond half 10 gaan slapen, en 's ochtends rond half 8 - half 9 uit je bed. Je maakt er ook een bepaald ritme van namelijk.