Zoiezo naar de huisarts als je dat nog niet gedaan hebt!
Ik dacht ongeveer anderhalf jaar geleden ook dat ik een prop of zo in mijn oor had want kon ook ineens aan een kant minder goed horen. Ook lang mee gewacht om naar de HA te gaan. Toen ik dan toch ging, bleek er niets te zien te zijn en werd ik (gelukkig) doorgestuurd naar NKO. Daar werd mij gezegd dat ik véél eerder had moeten komen omdat de kans op herstel dan groter was (wat uiteindelijk in mijn geval niet uitgemaakt zou hebben maar goed). Vele onderzoeken en behandelingen later werd uiteindelijk de oorzaak gevonden. Mijn gehoor is achteruit blijven gaan totdat ik een zodanig groot verlies had dat ik als eenzijdig doof beschouwd werd. Vrijdag ben ik geopereerd en werd o.a. een cochleair implantaat geplaatst, zodat ik mijn dove oor toch terug kan gaan gebruiken (weliswaar na lange, intensieve revalidatie).
Het moet bij jou natuurlijk allemaal niet zo'n vaart lopen, maar zeker als je er al zolang mee zit, is het echt belangrijk dat je toch langs de huisarts gaat. Blijkt het dan te gaan om een prop, des te beter, dan kan die verwijderd worden en ben je in no time van je probleem afgeholpen. Blijkt dat het niet te zijn, dan kan er tenminste gezocht worden naar wat het probleem dan wél is.