Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Rindin schreef:Fenrir schreef:(Flink) overgewicht blijft ongezond, ongeacht het land/cultuur. In sommige culturen is het een welvaarts- en statussymbool. Eigenlijk niets positiefs dus.
Precies. Ik begrijp niet zo goed dat er zo'n grote groep mensen is die roept dat je overgewicht moet accepteren omdat iedereen mooi is zoals ie is (ofzo).
Je moet absoluut niet oordelen op basis van iemands uiterlijk, maar feit blijft dat die nieuwe norm (veel mensen vinden dat er best wat vetjes aan mogen zitten) gewoon ongezond is...
vuurneon schreef:naast welvaart, staat het ook vaak voor vruchtbaarheid (ironisch genoeg, want met flink overgewicht is de kans op vruchtbaarheidsproblemen ook hoger). Kijk maar eens naar poppetjes die symbool staan voor vruchtbaarheid: zijn niet geen ranke beelden
Jildau schreef:Rindin schreef:Precies. Ik begrijp niet zo goed dat er zo'n grote groep mensen is die roept dat je overgewicht moet accepteren omdat iedereen mooi is zoals ie is (ofzo).
Je moet absoluut niet oordelen op basis van iemands uiterlijk, maar feit blijft dat die nieuwe norm (veel mensen vinden dat er best wat vetjes aan mogen zitten) gewoon ongezond is...
Wanneer ik TV kijk en dan met name programma's over mode en modellen krijg ik eerder het idee dat de norm vel over been is.. Nou drijven een aantal mensen weer door met hun zogenaamde 'curves' maar een beetje vet en dus reserves lijkt me juist wel gezond.
jesito schreef:Maar goed ik begrijp ook wel dat het een stuk anders zit, maar ik denk dat slanke mensen geen idee hebben hoe moeilijk het is, ze oordelen alleen maar.
jesito schreef:Maar goed ik begrijp ook wel dat het een stuk anders zit, maar ik denk dat slanke mensen geen idee hebben hoe moeilijk het is, ze oordelen alleen maar.
Echwel schreef:Van kijken word je echt niet dik, ik kamp al sinds kindertijd met overgewicht en nu door naar een obesitas kliniek te gaan, zie ik wat ik al de jaren fout doe...
Het ligt dus altijd aan jezelf aan je ingewortelde cultuur van je bord moeten leeg eten enz
jesito schreef:Ik denk toch echt dat meeste hier makkelijk praten hebben, er zijn zat mensen die niks of weinig hoeven te doen voor een goed figuur.
Maar goed deze discussie is zo vaak gevoerd en daar gaat het niet eens om in dit toppic.
Het dik worden van het kijken naar een blad sla is een uitspraak bewijze van spreken, maar ja hier op bokt kennen veel mensen dat niet.
Laat mij lekker in mijn waarde en doen wat ik denk te moeten doen, dan laat ik dat bij jullie ook.
Maar als je niet in mijn schoenen staat, oordeel dan niet met een dooddoener als: ieder pondje door het mondje.
Ik zeg niet dat ik er niks aan kan doen, maar ik weet niet wat ik er nog aan kan doen.
Dit is echt weer een toppic dat weer compleet omslaat in dikkie effe op de feiten wijzen.
liekec schreef:jesito schreef:Ik denk toch echt dat meeste hier makkelijk praten hebben, er zijn zat mensen die niks of weinig hoeven te doen voor een goed figuur.
Maar goed deze discussie is zo vaak gevoerd en daar gaat het niet eens om in dit toppic.
Het dik worden van het kijken naar een blad sla is een uitspraak bewijze van spreken, maar ja hier op bokt kennen veel mensen dat niet.
Laat mij lekker in mijn waarde en doen wat ik denk te moeten doen, dan laat ik dat bij jullie ook.
Maar als je niet in mijn schoenen staat, oordeel dan niet met een dooddoener als: ieder pondje door het mondje.
Ik zeg niet dat ik er niks aan kan doen, maar ik weet niet wat ik er nog aan kan doen.
Dit is echt weer een toppic dat weer compleet omslaat in dikkie effe op de feiten wijzen.
Jij bent de enige die slanke mensen niet de erkenning geeft en het af doet met 'niks of weinig hoeven doen'.