Raar soort buikpijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Raar soort buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 20:11

Zo wat een reacties opeens! Ik probeer zo goed mogelijk alle berichtjes te beantwoorden!

Ik heb normale en goede ontlasting, niet anders dan normaal.

Dat van de pijn, ik ken mensen die zijn huilend naar huis gegaan van de pijn, ik moet alleen maar huilen omdat het zo vermoeiend is om het weer te hebben :o

Ik heb dit trouwens vroeger als klein kind ook gehad, maar toen is het overgegaan.

Vandaag niet zo veel gegeten, had er helemaal geen zin meer in na alle ellende van dit weekend.

Ik drink ongeveer 2 a 3 liter water en aanmaak ranje op een dag! Dit verschilt heel erg met als ik op school zit of niet :P

Mijn beweging is ook verschillend, maar ik rijd 4 keer in de week intensief paard, ren van de trein naar trein op het station, doe klusjes op stal, heb een actieve opleiding en ik ga veel met de hond het bos in. Sowieso 1 keer in de week een uurtje, daarnaast laat ik haar ook 1 keer dag uit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:06

Citaat:
Ik eet nu vooral veel brood en koekjes met veel vezels. Daarnaast drink ik ook veel en eet ik ook fruit (3 stuks op een dag).

Citaat:
Prikkelbare darm is in feite een constatering:"mijn darmen zijn niet opgewassen tegen de normale gang van zaken".
(En bijvoorbeeld de orthomoleculaire artsen kunnen dat relatief makkelijk verhelpen.)

Citaat:
Dat is helaas niet zo ik loop al een tijd bij een goeie orthomoleculair arts en helaas zijn we er nog niet uit wat werkt dus om te roepen dat PDS makkelijk op te lossen is klopt niet.

....eh: een jaar puzzelen kan lang zijn, en het kan complex zijn (eerst slijmvlies wondjes dicht krijgen, goede microbiotica/ darmflora aankweken, gifstoffen er uit, tekorten aanvullen - noem maar op, en dan heb ik het nog niet eens gehad over oorzaken en dieettips ) - maar regulier is het "leer er maar mee leven".

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:50

Dan nog heeft ook de orthomoleculair gezegd ik weet niet of ik het voor je op kan lossen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:53

Ook de oogarts bij wie manlief met staar kwam, heeft dat niet gezegd.

Artsen leren, dat ze dit soort beloftes niet mogen geven, wat op zich terecht is.

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:09

Agh daar had ik een halfjaar geleden ook last van, echt irritant hè? Bij mij kwam het, omdat ik te vet at. Ik vond zelf dat ik normaal at, maar sinds ik 2 koekjes op een dag heb vervangen door 1 koekje en 1 kiwi heb ik er geen last meer van. Ik hoop dat dat het is, het zou wel de simpelste oplossing zijn

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:13

Gewoon naar de huisarts blijven gaan ;) ik heb een tijd terug ook heel erge buikpijn gehad die langer dan een week aanhield. Ging naar HA, die stuurde me door naar het ziekenhuis om blindedarmontsteking, blaasontsteking e problemen met mn niere uit te sluiten. Was allemaal niet het geval. Moest het nog een weekje aankijken, kon nml virus zijn, achteraf was dit het wsl ook. Is vanzelf over gegaan.

Nu heeft de dokter mij in het verleden ook wel eens verteld dat buikpijn/ darmproblemen kunnen voortkomen uit stress. Heb namelijk wel dat ik heel veel buikpijn heb, soms met overgeven en diarree erbij, als ik heel druk in mn hoofd ben

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:31

inderdaad gewoon naar de huisarts blijven gaan !!

ik heb verschillende voedsel allergieën en begrijp je buikpijn nu moet ik wel zeggen dat het bij mij erger is in de week van mijn ongesteldheid :')
bij mij begint het dan rechts onder mijn ribben en duikt mijn darmen in en dan zit de pijn echt onder mijn navel tot mijn blaas ongeveer

dus gewoon blijven gaan

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 15:11

Hehe, heb weer eens tijd om te reageren, afspraak moeten we nog steeds maken :o Ik eet nu geen koekjes meer maar nog meer fruit en het brood is nu vervangen voor speltbrood. Ook als ik nu wel iets van een koekje eet, is het gluten vrije cake. Het gaat nu inmiddels wel een stuk beter :D

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:14

Misschien galstenen/galblaas?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 15:15

Hmm daar heb ik nog niet eens aan gedacht! Mijn vader heeft dit wel wat vaker gehad, maar die had dan ook meteen keien en kon helemaal niks meer! *Vult fles met water opnieuw voor de zekerheid :P *