Warme, jeukende verdikking

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Warme, jeukende verdikking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:36

Omdat die krengen precies weten wie wel lekker is en wie niet. Zo had ik dat vroeger ook altijd. Al die steekbeesten wisten mij feilloos te vinden. En mensen in de buurt van mij waren blij, aangezien zij niet gestoken warden...

raar maar waar

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 14:40

Rocamor schreef:
Omdat die krengen precies weten wie wel lekker is en wie niet. Zo had ik dat vroeger ook altijd. Al die steekbeesten wisten mij feilloos te vinden. En mensen in de buurt van mij waren blij, aangezien zij niet gestoken warden...

raar maar waar

Verdorie, moet ik weer hebben :+
Ik ga van het weekend de poes nog een keer goed controleren en dan ook vooral heel goed op mezelf letten of er beestjes zijn die mij lekker vinden :+

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:50

Omdat jij er waarschijnlijk ook nog eens allergisch voor bent en er dus op reageert.
Net zoals ik doe en mijn zoontje niet.
En die zit ook net zoveel in huis als ik ...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:53

zet de kat weleens de nageltjes in jou? Dit kan daar een reactie op zijn.
Ziet er nl uit als een allergisch reactie

Roos1610

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:00

Mijn muggenbulten zien er altijd zo uit, vooral als ik net gestoken ben.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:02

Zo ziet een muggebult er uit bij mij.
Ik werd vorige week nog op bed gepikt.
Heb een paar uur wakker gelegen van hevige jeuk.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:22

Zo'n reactie heb ik een paar weken geleden ook gekregen, nadat ik op de Manege was geweest.
Uit het niets vreselijke jeuk, en kort daarna nog een plekje ergens anders.
(Op mn kuit zat er 1 en net bijna op mn knie zat er 1, op 1 been).

Als het een allergische reactie is voor paard, vind ik het vreemd want op mn werk krijg ik er geen last van.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 20:56

En ineens gaan we weer :') weer een bultje op mijn linker onderarm zonder enige aanleiding. Deze keer was de huid niet bedekt, en heb ik ook geen beest(jes) gezien of gevoeld. Ook is de poes het afgelopen half uur niet bij mij in de buurt geweest, dus nageltjes zijn het ook niet :')
Ik ben het spoor bijster :+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:46

Lijkt me toch ergens een allergische reactie op. Ik houd het nogsteeds op vlooien :Y)

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:00

Reken maar rustig op een allergie voor katten. Als je het bewezen wilt zien, dan een allergietest laten doe bij een dermatoloog. Maar je kunt het zelf ook simpel testen door even te spelen met de kat en je te laten krabben. Merk je dan snel genoeg. :D
Heb je behalve hooikoorts ook last van sommige appels?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 07:40

Floortz schreef:
Reken maar rustig op een allergie voor katten. Als je het bewezen wilt zien, dan een allergietest laten doe bij een dermatoloog. Maar je kunt het zelf ook simpel testen door even te spelen met de kat en je te laten krabben. Merk je dan snel genoeg. :D
Heb je behalve hooikoorts ook last van sommige appels?

Genoeg gekrabt op mn handen, maar die werden allemaal niet rood, dik en jeukend :D
Behalve deze sporadische bultjes helemaal nergens last van.

Leffroi schreef:
Lijkt me toch ergens een allergische reactie op. Ik houd het nogsteeds op vlooien :Y)

Het lijkt mij inderdaad ook eem allergische reactie :P maar waarom zowel met kleding bedekte plaatsen als niet en maar zo sporadisch? Want dan zou ik het toch vaker verwachten...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 08:12

Is het maar 1 bultje steeds ts, zoals op de foto?

Als het er meer zijn zou ik denken aan netelroos.

Koelzalf zou in ieder geval verlichting kunnen geven. Antihistamine helpt bij allergieën. Ik had aerius tabletten.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 08:29

Ik krijg deze bultjes als ik gestoken ben door een vlo, daar reageer ik overmatig op. (Terwijl vriendlief er niet op reageert..)
Heb je een vlooienband uit de winkel, of van de veearts? Mijn ervaring is dat een pipetje van de veearts veel beter helpt ;) (stronghold bv)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 12:52

Kimbers schreef:
Is het maar 1 bultje steeds ts, zoals op de foto?

Als het er meer zijn zou ik denken aan netelroos.

Koelzalf zou in ieder geval verlichting kunnen geven. Antihistamine helpt bij allergieën. Ik had aerius tabletten.

Steeds een of twee bultjes, voor de rest ook nergens anders op het zelfde moment.
Om nou meteen antihistamine te gaan slikken :P het is vervelend, maar niet echt lastig

maessie schreef:
Ik krijg deze bultjes als ik gestoken ben door een vlo, daar reageer ik overmatig op. (Terwijl vriendlief er niet op reageert..)
Heb je een vlooienband uit de winkel, of van de veearts? Mijn ervaring is dat een pipetje van de veearts veel beter helpt ;) (stronghold bv)

Poes heeft nu een bandje met diazinon (ja, hier is al commentaar op geweest). Deze zou 4 maanden werkzaam zijn en ze heeft hem nu 2 maanden om.
Vlooienspul van de DA ga ik even met vriend overleggen :) dankjewel!

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:56

Ik heb precies dit ook als ik net ben gestoken door een mug (daarna worden het van die schijven zoals je die normaal van een dazensteek zou krijgen met soms zelfs een kleine blauwe plek in het midden).
Wat er als een van de weinige anti-insectenbeetproducten echt goed tegen helpt bij mij is Azaron (dat is een anti-insectenbetenzalfje met antihistamine erin, maar gewoon zonder recept oid verkrijgbaar bij de Etos/Kruidvat. Je hoeft dus niet gelijk aan de pilletjes en dat soort zooi, maar het stopt wel de jeuk/warmte/zwelling ;) ).
Dus zelfs als het geen muggenbeet, maar een vlooienbeet of wat dan ook voor een beet is zou Azaron toch redelijk bruikbaar moeten zijn om de jeuk en zwelling etc. te stoppen :)

Afbeelding

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 17:22

Tessa_1 schreef:
Ik heb precies dit ook als ik net ben gestoken door een mug (daarna worden het van die schijven zoals je die normaal van een dazensteek zou krijgen met soms zelfs een kleine blauwe plek in het midden).
Wat er als een van de weinige anti-insectenbeetproducten echt goed tegen helpt bij mij is Azaron (dat is een anti-insectenbetenzalfje met antihistamine erin, maar gewoon zonder recept oid verkrijgbaar bij de Etos/Kruidvat. Je hoeft dus niet gelijk aan de pilletjes en dat soort zooi, maar het stopt wel de jeuk/warmte/zwelling ;) ).
Dus zelfs als het geen muggenbeet, maar een vlooienbeet of wat dan ook voor een beet is zou Azaron toch redelijk bruikbaar moeten zijn om de jeuk en zwelling etc. te stoppen :)

[ Afbeelding ]

Super! Even kijken of ik dat binnenkort kan halen om een eventuele allergische reactie uit te sluiten! Dankjewel!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:09

Zou van alles kunnen zijn. Vlooienbeten/insectenbeten zien er bij mij zo uit (wel heftige reactie vergeleken met veel andere mensen)

Zelf had ik deze bulten ook wel uit het niets, wij noemden het 'warmtebulten' thuis. Volgens mij is de officiele benaming galbulten.