Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Rocamor schreef:Omdat die krengen precies weten wie wel lekker is en wie niet. Zo had ik dat vroeger ook altijd. Al die steekbeesten wisten mij feilloos te vinden. En mensen in de buurt van mij waren blij, aangezien zij niet gestoken warden...
raar maar waar
Floortz schreef:Reken maar rustig op een allergie voor katten. Als je het bewezen wilt zien, dan een allergietest laten doe bij een dermatoloog. Maar je kunt het zelf ook simpel testen door even te spelen met de kat en je te laten krabben. Merk je dan snel genoeg.![]()
Heb je behalve hooikoorts ook last van sommige appels?
Leffroi schreef:Lijkt me toch ergens een allergische reactie op. Ik houd het nogsteeds op vlooien
Kimbers schreef:Is het maar 1 bultje steeds ts, zoals op de foto?
Als het er meer zijn zou ik denken aan netelroos.
Koelzalf zou in ieder geval verlichting kunnen geven. Antihistamine helpt bij allergieën. Ik had aerius tabletten.
maessie schreef:Ik krijg deze bultjes als ik gestoken ben door een vlo, daar reageer ik overmatig op. (Terwijl vriendlief er niet op reageert..)
Heb je een vlooienband uit de winkel, of van de veearts? Mijn ervaring is dat een pipetje van de veearts veel beter helpt(stronghold bv)
Tessa_1 schreef:Ik heb precies dit ook als ik net ben gestoken door een mug (daarna worden het van die schijven zoals je die normaal van een dazensteek zou krijgen met soms zelfs een kleine blauwe plek in het midden).
Wat er als een van de weinige anti-insectenbeetproducten echt goed tegen helpt bij mij is Azaron (dat is een anti-insectenbetenzalfje met antihistamine erin, maar gewoon zonder recept oid verkrijgbaar bij de Etos/Kruidvat. Je hoeft dus niet gelijk aan de pilletjes en dat soort zooi, maar het stopt wel de jeuk/warmte/zwelling).
Dus zelfs als het geen muggenbeet, maar een vlooienbeet of wat dan ook voor een beet is zou Azaron toch redelijk bruikbaar moeten zijn om de jeuk en zwelling etc. te stoppen
[ Afbeelding ]