Is het normaal de avond thuis te willen zijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:25

tita schreef:
Hoe laat loop jij je laatste ronden met de hond?

Ik vind niet normaal.....maar goed moet je zelf weten om je zo te isoleren.
Ga zelf ook niet graag in avond naar paard of hardlopen maar ik moet wel. Aangezien ik gewoon werk

Isoleren??
Ik begrijp dat TS overdag gewoon weg is en werkt en dus veel sociale contacten heeft.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:32

Net dat ik besluit om mijn tablet mee naar bed te nemen,nog een serie te kijken en lekker op tijd ga slapen zie ik dit topic :')

Niet iedereen is gelijk, maar als je twijfelt of het wel klopt dat je savonds zo moe bent dan is het misschien een idee om eens langs de huisarts tegaan en bloed te laten prikken.
Misschien wel een tekort aan het een of ander en dan voel je je misschien wel stukken fitter :j

Ik ben zelf 43, werk de hele dag tusse de mensen,vind het heerlijk om savonds lekker rustig thuis te zitten.
Hebben we een uitje van het een of ander dan ben ik ook vaak de eerste die al zit te knikkebollen van vermoeidheid :o
Niks mis met mij, ik heb net laten prikken omdat ik twijfelde.
Ben gewoon moe savonds.

Nou ja prima toch

anjali

Re: Is het normaal de avond thuis te willen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:39

Ja, is normaal, biologisch gezien zouden we nu in een soort winterslaap moeten zijn. Sinds de tijd van het kunstlicht slapen de mensen veel te weinig.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:41

Goed plan. .. en in het voorjaar weer wakker worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:45

Ik ook. Ik ben het liefst thuis s´avonds. Maar omdat alle mensen overdags werken, zijn de activiteiten gewoonlijk ´s avonds. Dus het tennissen en de rijles van de rijvereniging is s´avonds. En omdat ik er heen moet, ga ik. Ik moet die drempel wel over, maar ik doe het omdat ik verwacht word. Als het te vrijblijvend zou zijn, zou ik thuis blijven.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:48

Wat ik vooral in de winter een nadeel vind.
Kom je thuis heb je gegeten ben je lekker warm moet je de kou weer in.
Over die drempel moet ik altijd wel even heen.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:49

Ik heb dit ook vaak, ik ben al op van 4u45 tegenwoordig en ga dan ook het liefst rond 21u tenlaatse gaan slapen omdat ik ander een wrak ben.
Als ik gedaan heb met werken ben ik wel redelijk moe maar ik kan het wel nog opbrengen om iets met de paarden te gaan doen, dat geeft me wel een extra boost.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:51

anjali schreef:
Ja, is normaal, biologisch gezien zouden we nu in een soort winterslaap moeten zijn. Sinds de tijd van het kunstlicht slapen de mensen veel te weinig.

Mensen of mensachtigen hebben volgens mij nog nooit een winterslaap gedaan hoor

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:53

Goof schreef:
tita schreef:

Ga zelf ook niet graag in avond naar paard of hardlopen maar ik moet wel. Aangezien ik gewoon werk

Isoleren??
Ik begrijp dat TS overdag gewoon weg is en werkt en dus veel sociale contacten heeft.

Mijn sociale contacten spelen zich niet af op de werkvloer.
Zal mijn baas niet leuk vinden.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:57

Ik heb het ook hoor TS. Moet vroeg op (oke, niet om 5 of 6 uur of zo, maar voor mij toch een tijdstip waarop ik nog niet helemaal wakker ben) en als ik dan een hele dag op school heb gezeten ben ik ook gewoon moe en wil ik 's avonds gewoon graag rustig iets voor mezelf doen. Natuurlijk ga ik 's avonds ook wel eens leuke dingen doen. Maar niet vaak.
Ik kan dan weer wel tot vrij laat opblijven, maar ook niet altijd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 22:07

tita schreef:

Haha nou nou isoleren :') ik heb genoeg vrienden en zat te doen alleen doe ik dat dan vooral in het weekend

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:12

nou daar is toch niks mis mee. Meeste mensen doen dat soort dingen voornamelijk in het weekend.
Meesten hebben het doordeweeks al druk genoeg met werk, huishouden en huisdieren.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:14

Hier ook. :D
Ben graag thuis.
Ik sta door de weeks om 5.30 op, dus wil uiterlijk om 22.00 in mn bed liggen.
Heb nu al het gevoel dat t midden in de nacht is. :')

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:20

Ik denk dat dit gewoon een kwestie van gewenning is.
Ik sta door de week om 6uur op, werk de hele dag, kom dan om 17.30 thuis, eten en door naar de paarden om te trainen, kom tussen 21.00 en 22.00 thuis soms later en kan dan door naar bed om de volgende dag het zelfde riedeltje weer te doen. Het is een mindset om niet toe te geven aan die lekkere luie warme bank.

Tuurlijk doe ik dan in het weekend ook wat rustiger aan en vind ik het lekker een avond samen thuis te zijn elke week, maar moet zeggen als ik elke avond thuis ben ga ik me dus enorm vervelen.

Dus ik zeg geef je zelf een schop onder je kont en ga twee avonden per week sporten, zult zien dat je dan ook meer energie krijgt.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:28

Zelf herken ik het wel hoor. Na een hele dag druk bezig te zijn geweest wil ik 's avonds liever niet nog een keer de deur uit. Doordeweeks trek ik dat ook gewoon niet heb mijn rust echt wel nodig.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:29

waarom moet je perse s avond nog iets doen omdat je je zelf isoleert of een schop onder de kont moet geven.. iedereen is anders. diegenen die elke avond weg zijn zouden eens een avondje op die bank moeten gaan hangen een avond in de week gewoon rust aan je hoofd geen gestress gedoe gewoon ff relaxen is ook wel eens fijn.

(edit of niet maar dan moet je gewoon gaan niemand die je tegen houd of verplicht thuis te zitten of verplicht weg te gaan heerlijk toch je eigen keuze.)

ik weet wel dat je inderdaad wel energie kan krijgen van ff gaan sporten maar een aantal avonden gewoon lekker thuis kan ik niet meer missen heerlijk series kijken ff huishouden filmpje kijken :z
Laatst bijgewerkt door Christiene op 13-11-15 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:30

Iedereen moet gewoon doen wat goed voelt. Van dingen doen omdat het in de ogen van anderen ''moet'' of ''goed is'' word je heus niet vrolijker.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:45

Relaxed schreef:
Mijn schoonmoeder gaat iedere middag slapen, hier geeft ze zich aan over. 's Avonds gaat ze ook rond 20/21 uur naar bed, dan is ze moe. Haar lichaam is dit zo gewend dat ze 's avonds op een verjaardag gerust in slaap valt. En nee, ik vind dit niet normaal en niet gezond. Ze is verdorie net 60 geworden en werkt al jaren niet... En dan klagen dat ze zo moe is.. Nee, hoeft ze bij mij niet mee aan te komen :n

Het is maar net wat je jezelf aanleert, maar sommige dingen kun je je beter overheen zetten. Ik weet niet of je een vriend/man hebt, maar voor hem is er toch niks aan als jij 's avonds altijd thuis wil zijn?

Wat een verwijten. Ik ga er vanuit dat je schoonmoeder dat niet voor haar lol doet, er hoeft geen sprake te zijn van aanleren of doorbijten. Ik rust ook veel en doe dat toch echt niet voor mijn lol!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:55

Iedereen is anders, luister naar jezelf. Als jij merkt dat het genoeg geweest is, dan hoef je echt niet leuk te gaan lopen doen en al helemáál niet voor anderen.

Er zijn vast wel tips om jezelf te motiveren en om tijdelijk meer energie te hebben, maar op de lange termijn kun je jezelf daar schade mee toebrengen. Dus mijn tip is vooral om het te accepteren van jezelf, let inderdaad wel op voor isolement, maar probeer je contacten en activiteiten zo te plannen dat je 's avonds de rust hebt waarvan je al duidelijk merkt dat je die kennelijk nodig hebt.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:01

Goh Ts, gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt :-)...
Ik heb zelf ook een heel afwijkend ritme: werk nachtdiensten en 24h shiften en dan ben ik op vrije avonden/ nachten ook graag eens thuis (en ja dan zit ik wel eens voor 20u in mijn bed ;-))...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:09

Ahh! Ts dat herken ik! Niks beters dan lekker met mezelf op de bank te zitten en tv te kijken of een lekker boek te lezen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:12

Ik ben een ochtend mens en een huismus. Op de ochtend (als ik uit mezelf wakker wordt, niet door de wekker) dan ben ik het productiefst. In de avond hou ik er van om lekker relaxt op de bank te hangen. Zo rond een uur of 10/11 ga ik doorgaans naar bed. Als ik de hord op ga moet ik vaak even door wen moeilijke periode heen en daarna kan ik de hele
Nacht door. Niet dat ik daar nou vaak zin in heb. Als ik een middagdutje wil doen doen doe ik dat ook. Ik vind het heerlijk en het boeit me echt niks wat anderen dat van vinden. Ts doe lekker waar je zin in hebt, iedereen is anders. En dat is voor sommige mensen maar moeilijk te begrijpen, zoveel mensen zoveel wensen. Ala jij er maar gelukkig mee bent

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:18

ow, herkenbaar! Ik kan me zelfs verheugen op de avonden niks. ik ga om 8 uur weg en kom om 20 uur weer binnen. Dan nog even afwasje of was of stofzuigen en dan pootjes op de bank. Even stilte om me heen, geen prikkels, koppie even leeg. In de avond nog wel even met de hond uit maar verder niks... Heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:19

Wil je er echt wat aan doen? Of vind je dat dat 'moet' omdat andere mensen nog wel actief zijn 's avonds?

Ik heb het ook en ik vind het totaal geen probleem. Mijn man ook niet trouwens. ;) Rond 18 uur ga ik in de ruststand. Lekker douchen en dan de bank op met een boek of filmpje en de ratjes erbij. Mijn man gaat soms nog sporten, andere avonden zitten we lekker samen zo.
Ik heb een bloedhekel aan afspraken 's avonds en probeer dat ook altijd te vermijden. Oh, en ik leef totaal niet geisoleerd hoor, overdag genoeg drukte en contact met mensen. ;)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:26

Volgens mij is het ook de tijd van het jaar. Zonder dat er iets mis met mij is, ben ik in de winter moeër dan in de zomer. Daglichtlampen en vitamine D helpen bijvoorbeeld niet; het zit echt in mij. Van twee of drie avonden in de week sporten wordt het ook niet beter. Goed, sporten geeft energie, maar in de avond sporten niet.

Ik heb veel rust (en slaap) nodig. Slaap het liefst 's middags 1,5 tot 2 uurtjes, dan kan ik 's avonds nog ergens heen of thuis wat doen. (Zoals vanavond rolgordijnen ophangen) Slaap ik overdag niet, dan val ik tussen 19.00 en 21.00 een keertje om. Slaap dan gewoon tot de volgende dag 7.30

In de zomer gaat 's avonds wat doen een stuk beter, al heb ik dan ook dagen dat ik 's middags slaap.