Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:52

Dank je Suzanne.

Ik betaalde voor 5 pilletjes Temazepam €13.80!

RedPassion schreef:
Bedankt voor alle input! Ik ben er zelf totaal niet in thuis, maar probeer alles voor haar zo makkelijk (en indien mogelijk zo goedkoop) mogelijk te regelen. Geen idee dus ook of het een optie is, diergeneesmiddelen bestel ik wel regelmatig online voor een paar euro goedkoper (en gewoon goed), dus ik ben me slechts aan het verdiepen of dat voor humane medicatie ook opgaat.

Ik heb de laatste keren de pillen opgehaald bij de apotheek en schrok me toen de blubbers van wat ik moest afrekenen. Beide keren kreeg ze er 10 (van 10 mg) en ik moest 21, ?? euro betalen. Een dikke 2 euro per tablet dus. Ik snap dat veel goedkoper en via het buitenland niet betrouwbaar kan zijn, dat overweeg ik natuurlijk niet eens.
Maar ik vond o.a deze: https://online-apotheker.net/winkel/oxa ... g-30-tabs/ Dat scheelt bijna 35 cent per tablet. En nee, dat zijn geen wereldbedragen, zeker niet met de hoeveelheid die ze gebruikt, maar toch. Ik vind het veel geld voor een paar pillen en het is ook behoorlijk veel geld voor haar. Vandaar mijn idee om eens verder te kijken. :) Jullie reacties geven in ieder geval handvatten, bijvoorbeeld om eens te gaan vragen bij de huisarts en/of apotheek of grotere hoeveelheden goedkoper zijn en of ze voor zo'n indicatie in aanmerking komt (mits dat verder niet nadelig is voor haar). Dat zijn dus dingen waar ik geen weet van had (en zij al helemaal niet), dus bedankt daarvoor. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:56

Kloppen die prijzen wel? https://www.medicijnkosten.nl/stap3.asp ... k=oxazepam zegt dat het een paar dubbeltjes kost. Afleverkosten zijn normaal gesproken ~6,30 per recept en nogmaals 6,30 voor het eerste recept.

Geen idee dus hoe dat op 21 euro kan komen, en wellicht loont het de moeite om dit na te vragen bij de apotheek of de verzekeraar.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:58

Op die prijzen kwam ik dus ook uit. Er zal in Nederland in vijf jaar waarschijnlijk wel veel veranderd zijn maar in die tijd haalde wel eens de Temazepam voor iemand bij een Nederlandse apotheek en daar hoefde ik niet voor af te rekenen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:59

https://www.medicijnkosten.nl/stap4.asp
In principe valt oxazepam gewoon onder de basisvergoeding, dus zou je wel voor vergoeding in aanmerking komen. Tenzij je een bepaald merk wilt dat je apotheek niet standaard uitgeeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:05

Shadow0 schreef:
Kloppen die prijzen wel? https://www.medicijnkosten.nl/stap3.asp ... k=oxazepam zegt dat het een paar dubbeltjes kost. Afleverkosten zijn normaal gesproken ~6,30 per recept en nogmaals 6,30 voor het eerste recept.

Geen idee dus hoe dat op 21 euro kan komen, en wellicht loont het de moeite om dit na te vragen bij de apotheek of de verzekeraar.

Jeetje... -O- Het is echt wat ik moest betalen beide keren, voor 10 pilletjes (per keer). De keer daarvoor heeft ze het zelf gehaald maar zal het vast hetzelfde bedrag zijn geweest. Een jaar of 3-4 geleden heeft ze ze ook gehad, wat ze toen betaalde (als ze het toen zelf moest betalen) weet ik niet. Heeft het nut om dit bij de verzekeraar aan te kaarten of staat die er toch buiten omdat het niet in haar pakker zit? Ik ga het sowieso bij de apotheek vragen.

Ze slikt overigens geen andere medicijnen, maar ik ga niet iets anders dan oxazepam voor haar halen. Dat spaanse middel zou ik gerust zelf durven proberen, maar bij haar niet natuurlijk. En als oxazepam niet betrouwbaar goedkoper te vinden is houdt het ook gewoon op. Er gaat hier al een wereld voor me open moet ik zeggen. ;)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:07

Het bericht op medicijnkosten klopt niet; benzodiazepinen (groep waar Oxazepam onder valt) valt onder een specifieke regeling en wordt niet vergoed tenzij er sprake is epilepsie, angststoornis niet reagerend op twee antidepressiva, complexe psychiatrische problematiek of palliatieve sedatie. Het wordt dus niet vergoed door de verzekeraar tenzij en valt anders sowieso eerst onder het eigen risico.. Navragen bij apotheek is wel de moeite waard want deze prijs is inderdaad hoog!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:11

RedPassion, ik weet nog steeds niet of de verzekeraar daar wel of niets over te zeggen heeft, maar je kunt het zeker navragen. Wie weet dat de verzekeraars zich daar namelijk toch mee willen bemoeien (bonuspunten zo vlak voor het einde van het jaar EN het kost ze niks.)

En stennis schoppen met onderbouwde cijfers bij de apotheek kan ook goed werken. Laat ze maar onderbouwen waar de kosten vandaan komen, en welke alternatieven er zijn.

chevax

Re: Oxazepam online bestellen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:15

Dat is wel veel geld. Ik moet het wel eens voor mijn schoonmoeder halen en ik betaal dan voor 30 pillen van 10mg iets minder dan 8 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:21

Shadow0 schreef:
En stennis schoppen met onderbouwde cijfers bij de apotheek kan ook goed werken. Laat ze maar onderbouwen waar de kosten vandaan komen, en welke alternatieven er zijn.

Nou, dat ga ik zeker doen. Ik ging er (heel naïef misschien) vanuit dat zulke medicatie overal dezelfde prijs heeft.
Is het trouwens wel toegestaan om bij een andere apotheek dan je eigen medicatie op recept te halen of moet ze dan van apotheek wisselen voor alles?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:25

RedPassion schreef:
Shadow0 schreef:

Nou, dat ga ik zeker doen. Ik ging er (heel naïef misschien) vanuit dat zulke medicatie overal dezelfde prijs heeft.
Is het trouwens wel toegestaan om bij een andere apotheek dan je eigen medicatie op recept te halen of moet ze dan van apotheek wisselen voor alles?

Dat is wel een hele goeie vraag, dat zou ik ook niet weten. Maar feit is gewoon dat geneesmiddelen belachelijk duur zijn gemaakt en dat je gewoon een oor wordt aangenaaid.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:37

Je kunt natuurlijk alsnog de facturen opsturen naar de verzekeraar en kijken wat die er mee doen. Doe ik met mijn calcium/vit d ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:42

Ik denk dat het maandag een rondje bellen met huisarts, apotheek en verzekeraar wordt. :D

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:37

RedPassion schreef:
Shadow0 schreef:

Je kunt de medicatie halen waar je wilt. Je oma is in principe niet gebonden aan een vaste apotheek. Let er wel op dat een andere apotheek niet weer het eerste uitgifte tarief rekent. Als het middel al eerder gehaald is bij een andere apotheek is dat namelijk niet van toepassing. Ik zou zeker even aan de apotheek vragen hoe die prijs is opgebouwd. Ik schrik er een beetje van, bij mij aan de balie rekenen mensen over het algemeen niet meer dan een tientje af voor oxazepam. De prijzen en tarieven zijn wettelijk bepaald en zouden dus overal ongeveer hetzelfde moeten zijn.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:55

Kan je oma niet 'gewoon' bij de huisarts voortaan vragen een code (uit mn hoofd B2) te schrijven op het recept, dan kan je oma gewoon de pammetjes veilig blijven slikken en word het wel vergoed door de zorgverzekering.

x_zoetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:28

Djeradalover schreef:
Kan je oma niet 'gewoon' bij de huisarts voortaan vragen een code (uit mn hoofd B2) te schrijven op het recept, dan kan je oma gewoon de pammetjes veilig blijven slikken en word het wel vergoed door de zorgverzekering.

Als je dit topic doorleest zal je zien dat hier al over gesproken is...

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:37

x_zoetje_x schreef:
Djeradalover schreef:

Als je dit topic doorleest zal je zien dat hier al over gesproken is...

Oh nou sorry dan heb ik niks gezegd.
Bij mij is mn slaapmedicatie iig voorgeschreven als rust medicatie met b2 code.. Nooit hoeven betalen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:07

Ik zou bij dezelfde apotheek blijven. Niet alle apotheken staan met elkaar in verbinding en met het oog op de medicatieveiligheid

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:29

Djeradalover schreef:
Kan je oma niet 'gewoon' bij de huisarts voortaan vragen een code (uit mn hoofd B2) te schrijven op het recept, dan kan je oma gewoon de pammetjes veilig blijven slikken en word het wel vergoed door de zorgverzekering

In principe kom je niet zomaar in aanmerking voor een b2 code. Als het goed is schrijft een arts geen medicatie uit met een b2 code als je niet aan de voorwaarden voldoet. De artsen waar ik voor mijn werk contact mee heb zijn daar behoorlijk streng op. Niet kunnen betalen is geen reden voor een b2 code.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:41

Hier in het dorp is een hoop gedoe geweest rondom apotheek en veel mensen stapten toen over. Toen bleek dat prijzen echt ontzettend kunnen verschillen tussen apotheken. Een rondje rond bellen kan zeker de moeite waard zijn.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:17

Waarom zou je ze online gaan bestellen als je ze in de apotheek voor 6-8 euro kan halen..? Online zijn ze overigens veel duurder.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:19

Djeradalover schreef:

En juist de b2 code is ingevoerd om "misbruik" en overgebruik tegen te gaan. Zou mooi zijn als alle patiënten vragen om een b2 code, loopt het gebruik er van weer zo op. B2 code is er niet voor niets gekomen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:29

Leverage schreef:
En juist de b2 code is ingevoerd om "misbruik" en overgebruik tegen te gaan. Zou mooi zijn als alle patiënten vragen om een b2 code, loopt het gebruik er van weer zo op. B2 code is er niet voor niets gekomen

Mwah. Het vergoedingssysteem van medicijnen is wel vaker niet helemaal goed doordacht, en deels is het gewoon een bezuiniging, waarbij de beleidsmakers hun geweten sussen dat er toch een uitzondering is voor de ernstige gevallen? In de praktijk komt het toch wel heel regelmatig neer op extra kosten voor mensen die die middelen wel degelijk nodig hebben om goed te functioneren.

Aan de ene kant heb je artsen die te makkelijk voorschrijven, maar aan de andere kant heb je rekenaars die te makkelijk een streep zetten door allerlei vergoedingen vanuit de zorgverzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:08

Leverage schreef:
Waarom zou je ze online gaan bestellen als je ze in de apotheek voor 6-8 euro kan halen..? Online zijn ze overigens veel duurder.

Misschien even alles lezen? ;) Voor 6-8 euro is niet bepaald het geval hier.

magriet schreef:
Ik zou bij dezelfde apotheek blijven. Niet alle apotheken staan met elkaar in verbinding en met het oog op de medicatieveiligheid

Ze slikt verder geen andere medicijnen. En als je zo genaaid wordt qua prijs, waar ik nu de indruk van krijg, is een rondje 'shoppen' wel de moeite waard lijkt me.

Ik duik er in ieder geval morgen verder in.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 08:32

RedPassion schreef:
Leverage schreef:

Misschien even alles lezen? ;) Voor 6-8 euro is niet bepaald het geval hier.

Ik heb het hele topic gelezen ;) Begrijp niet hoe de apotheek bij 21 euro komt, gebruikt ze niet toevallig de originele oxazepam? Zo nee, mag je de apotheek gerust om uitleg vragen. Kijk maar eens op medicijnkosten (oid), daar staan prijzen tussen de 6-8 euro (afhankelijk van het merk).

Welk merk heeft ze nu? Die prijs kan echt zo hoog niet liggen, tenzij ze de originele heeft of magistrale tabletten maar dat kan ik me niet voorstellen.

Gebruik ze helaas zelf ook en heb nooit meer dan 10 euro moeten betalen (eerste keer uitgezonderd) :)

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 08:44

Sorry maar middelen als oxazepam zijn niet voor niks op recept
Via internet zou ik niet doen
En idd 20 euro is wel veel check het merk even