Vriendin vermist. Wat moet ik doen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Re: Vriendin vermist. Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 15:55

Ik wacht even met de pb marlies. Gianti zit er nu al achteraan en als we er met zijn allen op gaan zitten lijkt mij dat ook niet zo bevorderlijk haha

De naam van haar vriend weet ik niet. En moet ik zeker naar de politie in Groningen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:59

Helemaal goed, mocht ik toch wat kunnen doen dan laat maar weten!

Wel vreemd dat iemand van het ene op het andere moment alle contact verbreekt. Ook met haar moeder?
En oorzaak is haar vriend?

Hmm, raar inderdaad. Sommige mensen kunnen wel enorm in hun eigen (relatie)wereld gaan leven maar zo rigoureus en niet vrijwillig het contact opzeggen doen bij mij ook wel alarmbellen rinkelen.

Hopelijk krijg je via Gina een berichtje dat het goed gaat enz.

Politie kan je altijd gewoon ff in je eigen woonplaats naar toe. Als die het serieus nemen kunnen zij wel in Groningen de boel op de hoogte stellen en uitzetten.
Alleen met: ze heeft alle contact met mij afgekapt zal de politie niet wat doen. Maar als je aangeeft dat ze al haar 'oude' vrienden niet meer mag zien/spreken en ook haar moeder niet dan zal het hopelijk wel opgepakt worden en uitgezocht.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 16:00

Goed idee inderdaad.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:51

ah wat naar.. je kan idd even naar de politie gaan, ken je haar ook in het echt? of he. je haar ontmoet? want ala je haar alleen kent via internet en dan naar de politie komt kan het een vreemd verhaal worden. je moet dan wel goed nadenken wat je allemaal tegen ze gaat zeggen zodat het geen warrig verhaal word..

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 17:40

Ik ken haar in rl ja :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:42

Ik zou niet naar de politie gaan.Blijkbaar is ze niet echt vermist.
De politie op haar afsturen gaat niet direkt helpen met contacten herstellen.Je krijgt juist het tegengestelde van wat je wilt bereiken zei en of haar vriend gaan nog kwader worden.
Beter kan er iemand of langs haar werk gaan of op een andere manier haar op straat of zo aanspreken.
Hoe meer druk je gaat leggen hoe terug houdener ze zal worden.Ik zou daar voorzichtig mee zijn.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:55

Ik vind het heel goed van je dat je jou zorgen maakt om je vriendin en dat je iets wilt doen. Alle mensen die hier zeggen dat je het los moet laten vind ik veel te makkelijk denken. Tuurlijk, misschien is er niets aan de hand en heeft je vriendin ineens geen behoefte meer aan jullie vriendschap. Maar wie weet is haar vriend toch niet zo aardig en lief en zijn er inderdaad loverboypraktijken gaande. Dit is namelijk de eerste gedachte die in mij op kwam.

Persoonlijk zou ik blijven proberen om contact met haar te krijgen. Haar ouders moeten toch weten waar ze woont of wat haar telefoonnummer is? Ik zou dus beginnen met uitleggen aan haar ouders dat je graag contact met je vriendin wilt omdat je jou zorgen maakt om haar. Als zij ook niets weten zou ik me eigenlijk alleen maar meer zorgen maken. Je zou nog kunnen proberen te achterhalen waar ze op school zit/werkt en via daar proberen om contact met haar te krijgen. Als dat ook niet lukt zou je misschien uit kunnen zoeken met wie haar vriend om gaat en op die manier naar haar vragen.

Mocht je contact met haar krijgen en het wordt duidelijk dat zij geen behoefte meer heeft aan contact dan kun je het in elk geval voor jezelf afsluiten. Als blijkt dat er toch meer aan de hand is kun je haar proberen te helpen. Naar mijn mening kan contact zoeken alleen maar positief uitpakken, dus geef niet op!