Van paard gevallen ongelofelijke pijn in mijn rechter heup..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:19

Valentijn5 schreef:
Ik vind het een mooie bezigheid paardrijden maar alleen al om deze redenen zou ik het niet meer doen. Al zal ik het dan voor altijd moeten missen. Sterkte.

Ach je kan ook van de trap donderen... Mijn hobby zal ik niet laten vanwege risico op vallen.

Sterkte TS :(:)

Fenneeee

Re: Van paard gevallen ongelofelijke pijn in mijn rechter heup..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 19:50

Het is blijkbaar normaal sat se pijn doorstraalt naar mijn been dus heb alleen ibruprofen meegekregen..

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:51

Klinkt bij mij ook als beknelde zenuw, uitstraling naar been... Waarschijnlijk gewoon iets scheef geschoten en moet even rechtgezet worden door chiropractor.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 19:54

Ik wacht het nog af en als ik inderdaad over een week jog last heb ga ik terug naar de seh zoals ze gezegd hebben

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:56

CharlotteJay schreef:
oke ik kan je iets besparen pak maar gewoon dubbel op ibu 500 in combinatie met 500 parcetamol ...
ik ben door 500 mg naproxen heen gekomen met die pijn

ben 6 weken geleden eraf gevallen zag er zelfs goed blauw uit -O- niks gebroken maar zwaar gekneusd ik heb dus de combinatie paracetamol en ibuprofen gepakt voor de nacht en overdag met naproxen :\

Wil je een beetje uitkijken met adviezen voor medicatie te geven? je weet het gewicht etc van ts niet en een nsaid mag je niet zomaar hoog doseren. Dat moet wel even op advies van een arts. En naproxen en ibuprofen door elkaar heen slikken is ook geen verstandig advies allebei nsaid's. Je slikt of het een of het ander.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:57

ik kan je een high five geven. Ik ben er gisteren afgevallen en ook op mijn rechterheup en iets naar boven. Al zijn mn knieen, schouders, rug en bekken onwijs gevoelig. Rechtop zitten is een hel.

Hoe dan ook wens ik je veel beterschap! hoop dat je ibu werken. Die heb ik zelf nu ook en bij mij werkt het.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 21:05

Net met veel moeite een warme douche genomen en lig nu weer in bed ben heel erg moe dus ga zo slapen en hopen dat ik de nacht een beetje doorkom

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 01:41

Inmiddels nacht 2 dat ik klaar wakker ben, de pijn is inmiddels een stuk erger en de pijnstilling werkt gewoon niet. Ik kan eigenlijk alleen maar liggen en zo goed als niet meer lopen op mijn rechter been
Het doffe en pijn gevoel breid zich steeds meer iot naar beneden van mijn been, ook heb ik af en toe ook tintelingen in mijn been. Als dit morgen nog zo is ga ik de seh terugbellen want naar mijn idee klopt het gewoon niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 02:39

Klinkt precies als wat ik had. Beklemde zenuw, chiropractor bellen. Seh kan hier niets mee.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:37

Vriendin van mij had hetzelfde alleen dan in haar rug, zij moest gewoon echt simpelweg veel zwaardere pijnstillers hebben, diclofenac + ibuprofen + paracetamol, en toen was het na twee dagen een stuk beter. Daar was verder niks aan de hand, maar de zwelling (bloeduitstorting, blauwe plek) zet zo veel druk op al licht beschadigde weefsels dat het gewoon simpelweg heel veel pijn doet. En omdat je weinig beweegt (door de pijn) wordt het wondvocht niet afgevoerd, waardoor de pijn blijft.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:43

Yvank_ schreef:
Klinkt precies als wat ik had. Beklemde zenuw, chiropractor bellen. Seh kan hier niets mee.

Inderdaad, zal me niks verbazen als het inderdaad in je piri for mis zit. Heb dat zelf, maar helaas al chronisch. Als in lang genoeg in een bepaalde houding lig of zit gaat mijn hele been ook tintelen, lopen is voor mij eigenlijk altijd een beetje kreupelen. Niet te lang mee door blijven lopen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:50

Wat slik je nu aan pijnstillers? Als je boven de 60kg bent mag je 4x per 24 uur (netjes om de 6 uur verdelen) 1000mg paracetamol met daarbij 400mg ibuprofen. Onder de 60kg mag je max 2x per dag de 400ibu er bij nemen.

Voor diclofenac zou ik de ha bellen, dat zet wel wat meer zoden aan de dijk. Paracetamol mag je dan ook doorslikken, ibuprofen niet meer

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:53

Ga weer terug naar de seh, ze hebben toch duidelijk aangegeven dat je moet bellen bij verandering dus doen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:00

Yvank_ schreef:

Of er is iets over het hoofd gezien. Zoals destijds bij mijn buurvrouw op de foto's niets te zienmaar de klachten bleven. Weken later nog eens foto's warschijnlijk uit een andere hoek genomen en toen bleek dat ze een rugwervel had gebroken.

TS heb je een mri gehad? Op x-ray zijn geen weke delen te zien en msshien heb je wel een uitstulping (hernia) van een tussenwervel want die geven ook dit soort klachten.

En gewoon die dokter bellen daar zijn ze voor, hebben ze 10 jaar voor gestudeerd :P

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:00

Laat een chiropractor je nakijken. Ben vorige week van mijn paard gevallen en ben de dag erop meteen gegaan, hij heeft me recht getrokken en ik loop weer als een zonnetje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:28

Ga terug naar de SEH en vraag om nieuwe beelden.

In 2009 heb ik een trap van een paard gehad op mijn bekken. Groot gat in het midden van de liesplooi, pijn viel al bij al nog mee maar stappen ging lastig, dus naar seh. Daar was ook niks te zien op rx en ct met contrast, dus nachtje observatie en pijnstilling. Ik ben nog zelf in de auto naar de seh gestapt (ex reed), toen ik daar aan kwam kon ik amper nog zelfstandig uit de auto en nadien kon ik niet eens meer zitten van de pijn. Het was het bewegen zelf dat pijn deed, niet de houding.

ik ben de dag nadien naar huis gestuurd met de woorden "kneuzing mevrouw, kom over een maandje maar terug". Ik kon niet eens stappen, alles tussen bekken en knie was gevoelloos.

Lang verhaal kort: Door de slag en de zwelling hebben ze op de seh direct na het ongeluk niks gezien op de beelden. Maar er was wel degelijk een hoop mis. 2 weken na het ongeluk 2nd opinion aangevraagd, die arts heeft me een echo laten doen. Daarop hebben ze gezien dat er zenuwschade was + 1 spier was compleet over (sartorius, van bekken naar knie) en 1 spier was in de dikte 2cm door (iliopsoas, van lies naar rug door je bekken). Pas 10 (!!) maanden later, omdat ik last bleef houden soms, is er alsnog een RX gemaakt van mijn bekken en toen pas is er opgemerkt dat ik wel degelijk een breuk heb gehad in mijn bekken. Het was een avulsiefractuur. Door de slag op de spieren hebben die mijn bekken stukgetrokken voor ze zelf geknapt zijn.

Bij mij zijn er wel een aantal fikse fouten gemaakt, zoals oa weigeren om de radioloog van wacht op te bellen (mijn ongeval is in het weekend gebeurd, op valentijn nota bene :+ ). De orthopedist van dienst heeft me de ochtend nadien naar huis gestuurd zonder controlebeelden, en vond mijn gevoelloos rechterbeen absoluut niet verontrustend. De foto's zijn ook niet goed gemaakt, ze hebben de heup erop gezet ipv bekken en de spieren zijn nooit bekeken geweest (stonden in geen enkel verslag).

De pijn was het ergste als ik een tijdje niet had bewogen, nadien werd het iets draaglijker. Een houding langere tijd aanhouden was een ramp. Ik kon amper op het toilet gaan zitten, en eens ik zat, kon ik amper nog recht. Op mijn rug liggen deed pijn, want ik lag op die gescheurde spier, en op mijn zij lag ik op de breuk. Staan ging, een voet voor de andere zetten en op dat ene been steunen was een hel.

Dus TS, hup naar de seh en vraag nieuwe beelden. Leg er de nadruk op dat je steunverlies hebt, tintelingen en dat je sterk beperkt bent in je bewegen.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 15:37

Ben vanmorgen terug gegaan. Zijn geen nieuwe foto's gemaakt en heb diclofinac gehad + maagbeschermers ( merk er nog niet veel van ) en moet vrijdag terug naar de polie. Ik heb donderdag alleen foto's gehad van mijn bekken en rug en een ct van mijn nek. Heb wel besloten dat ik alleen naar school ga voor de belangrijke lessen en de rest blijf ik thuis.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:45

Waarom volg je het advies van de meeste mensen hier niet op en neem je toch ook even een kijkje bij de chiropractor? Kan echt zo veel helpen!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:55

Sofy schreef:
Vriendin van mij had hetzelfde alleen dan in haar rug, zij moest gewoon echt simpelweg veel zwaardere pijnstillers hebben, diclofenac + ibuprofen + paracetamol, en toen was het na twee dagen een stuk beter. Daar was verder niks aan de hand, maar de zwelling (bloeduitstorting, blauwe plek) zet zo veel druk op al licht beschadigde weefsels dat het gewoon simpelweg heel veel pijn doet. En omdat je weinig beweegt (door de pijn) wordt het wondvocht niet afgevoerd, waardoor de pijn blijft.

Dit is geen advies die door een dokter gegeven is!! Ibuprofen en diclofenac mag niet gecombineerd worden zijn allebei nsaid's! Mag allebei alleen met paracetamol gecombineerd worden. Nou ja of met een andere zwaardere pijnstiller zoals tramadol.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:59

Ts, er zijn dus geen foto´s van je heup gemaakt? Daar zit het probleem toch?
Volg qua medicatie echt het advies van de dokter op en niet wat hier gezegd word.
Zou toch ook eens naar foto's van je heup vragen.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 16:03

Ja er zijn foto's van mijn heup gemaakt alleen die zijn donderdag gemaakt, maar op dat moment had ik er niet zoveel last van als nu. Het is begonnen toen ik op school niet meer wist hoe ik moest zitten toen ging ik staan en rekte me uit en toen knakte alles even goed in mijn rug, daarna is deze pijn begonnen. Dit heb ik ook vanmorgen in het ziekenhuis gezegd

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:12

Wat je ook kan pakken is voltaren pilletje. Werkt bij mij erg goed bij hevige pijn. Kan je ook paracetemol bij pakken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:16

Hier enkele maanden terug hetzelfde gehad,was een spierscheur.
Ook ik heb echt dagen niets kunnen doen,idem qua pijn,uitstralen bij de minste beweging.
Ik denk dat na een dag of 4-5 de ergste pijn iets begon af te nemen en vanaf toen ging het elke dag iets beter,al had ik weken nadien nog steeds pijn bij Bep bewegingen.

Maar hier ook naar de osteo geweest omdat ook mijn nek een serieuze slag gekregen had en morgen moet ik nu bv voor het laatst,hopelijk is dan eindelijk alles terug in orde.

Aan de meeste van die dingen qua spieren enzo helpt enkel rusten en tijd.

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:17

Niet naast dicofenac ook nog voltaren nemen. In Voltaren zit ook diclofenac. De dosis die je voorgeschreven hebt gekregen is voldoende.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 16:19

De diclofinac doet echt vrijweinig.. Zit er ook best aan te twijfelen om morgen na school krukken te halen dit omdat ik dan een stuk mobieler ben en dan ook een stuk makkelijker kan lopen..