Vermageren zonder sport/beweging?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Re: Vermageren zonder sport/beweging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 20:59

Het is niet zo dat ik mijn caloriën telde hoor, nooit gedaan..was maar een klein kind van 4/5 jaar oud die plots niets meer wou eten. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:01

Als ik het goed begrijp was de eetstoornis als ts nog erg jong was, en niet aan zelfbeeld gerelateerd?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 21:03

Duhelo schreef:
Als ik het goed begrijp was de eetstoornis als ts nog erg jong was, en niet aan zelfbeeld gerelateerd?

inderdaad, was zo'n 4/5 jaar oud en wou na een verkoudheid niet meer eten omdat ik gewoonweg geen eetlust meer had. :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:05

Gelet op je geschiedenis en beperkte mogelijkheden wbt keuze, zou ik zeker een dieetist inschakelen. Om zo ervoor te zorgen dat je op een verantwoorde manier af valt, zonder dat je te weinig voedingstoffen binnen krijgt voor je gezondheid.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:27

Wat je ook eens kan proberen is 6 keer op een dag te eten want waarschijnlijk staat je stofwisseling op een laag pitje door dat je weinig tot niet mag bewegen/sporten.

6 keer eten klinkt als heel veel maar valt best mee want je eet namelijk kleinere porties en omdat je eigenlijk steeds je darmen bezig houd wordt je verbranding geprikkeld.

het schema ziet er als volg uit.

ontbijt: iets lichts
2 a 3 uur later een tussendoortje, (appel fruit of iets anders kleins)
lunch ga voor iets gezond salade of crackers wat je lekker vind maar kleine porties
2 a3 uur later tussen doortje
avond eten
en dan weer een tussen doortje

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:03

Een gekookt eitje is eigenlijk niet genoeg als ontbijt. Je zou eigenlijk 's ochtends flink moeten eten, en dan naarmate de dag vordert steeds ietsje minder. Dan kan je alles nog verbranden.
Lust je biogarde yoghurt? Das ook een lekker ontbijt met rood fruit en/of stukjes appel en banaan, chiazaad en/of lijnzaad en een beetje muesli erdoorheen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:47

LauLauu schreef:
Ik ben een zeer kleine eter die niet veel lust, daarom eet ik dit alleen maar, op vaste tijdstippen:
pastagerechten,varkensworst,gestoofde witloof, hespenrolletjes,sla,tomaten,wortelen, veel soep,
croque monsier, ovenschotel en vogelnestjes, belegde broodjes (kaas).

Ik betwijfel of je wel echt inzicht heb in wat je precies eet. Je eet alleen maar bovenstaande producten. Alleen verderop lees ik:

Zondag 2x croque monsieur
Zaterdag broodje
Soep 3/4 x in de week
varkensworst 1x in de week
pasta 2x in de week

Wat eet je verder dan nog als je alleen bovenstaande dingen eet. Dan blijft er weinig over voor ontbijt/ lunch, tenzij je bijna dagelijks dubbele warme maaltijden eet.

Of je eet echt zo weinig en dan zou je eens goed moeten kijken naar je eetgewoonte. Te weinig eten heeft ook gevolgen mbt stofwisseling. Of stiekem eet je teveel andere dingen erbij of misschien gewoon vooral de verkeerde voedingsstoffen.

Waarschijnlijk krijg je zelf ook wel snel beter inzicht of goede tips als je echt eens eerlijk bij houdt wat je precies en wanneer eet :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:58

My fitness pal is een app die je calorieën telt, die is erg fijn en makkelijk! Geeft een goed inzicht in wat je per dag binnen krijgt.

Lijkt me erg lastig als je maar zo beperkt kan (durft) te eten, erg vervelend ook. Probeer je ook nooit eens nieuwe dingen of andere merken of is dat een hele grote stap voor je?

Zoals dorine zegt is een goed ontbijt een goed begin van de dag, 6 keer per dag eten is absoluut niet perse nodig voor je stofwisseling, die werkt zelfs als je maar 1 keer per dag eet. Het gaat erom wát je eet. Dus niet te veel koolhydraten en vet voedsel.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:05

Lieke schreef:
Gelet op je geschiedenis en beperkte mogelijkheden wbt keuze, zou ik zeker een dieetist inschakelen. Om zo ervoor te zorgen dat je op een verantwoorde manier af valt, zonder dat je te weinig voedingstoffen binnen krijgt voor je gezondheid.

Omdat je maar beperkte mogelijkheden hebt de calorieën te verbranden en je voorgeschiedenis zou ik ook niet zomaar wat doen. Zoals Lieke zegt het beste met hulp van een diëtiste aan de slag gaan.

Laat wel de hersens flink kraken. Niet alleen spieren verbranden calorieën als ze flink aan het werk zijn ;)