chanicha schreef:Ik zie toevallig dit topic maar krijgen jullie geen aanslag op je tanden van mondwater?
Gebruik je Corsodyl?
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
chanicha schreef:Ik zie toevallig dit topic maar krijgen jullie geen aanslag op je tanden van mondwater?
Janneke2 schreef:...en ik mag hopen dat dit een advies is om bloedend tandvlees te voorkomen.
Flossen en ragen zodat het gaat bloeden - dat doet scade en het is ook niet nodig om het bloeden en de ontsteking op te lossen.
Citaat:Janneke2, helemaal prima dat jij en je oma de mondhygiënist en een mogelijkheid tot ontstekingsvrij leven hebben afgezworen, maar stop alsjeblieft met het verkondigen van die grote onzin![]()
Janneke2 schreef:Citaat:Janneke2, helemaal prima dat jij en je oma de mondhygiënist en een mogelijkheid tot ontstekingsvrij leven hebben afgezworen, maar stop alsjeblieft met het verkondigen van die grote onzin![]()
Eh - aangezien ik geen onzin verkondig, kan ik er ook moeilijk mee stoppen.
Wat ik wel begrijp: de aanpak die ik bepleit: zorg voor goede mondflora, gebruik kaneel en L-Glutamine om te zorgen dat het mondslijmvlies inclusief tandvlees in topconditie is, is relatief nieuw en helaas nog weinig bekend.
Hoon schijnt er dan soms bij te horen, dat is nu eenmaal zo.
Maar efkes voor alle duidelijkheid: ik heb bij twee tandartsen de effecten van deze aanpak geverifieerd: en accoord, beiden stelden 'dat de mondhygiëniste uitstekend werk had verricht', (mijn eigen tandarts: 'boven verwachting goed').
Dus tja, als iemand dan vraagt 'hoe doen jullie dat nou', dan zeg ik dit.
Citaat:Relatief nieuw maar op een of andere site hebben ze gelukkig het licht gezien en dat kunnen ze met een vaag verhaal en één onderzoek onderbouwen?