En weer blaasontsteking...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:36

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Nogsteeds last zonder infectie. Bij mij zijn er geen bacteriën meer te vinden en het komt waarschijnlijk door te gespannen bekkenbodemspieren. Hier zou je ook eens naar kunnen kijken, kan allemaal verschillende effecten hebben. Hopelijk gaat het snel beter :). Je mag altijd pben als je vragen hebt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:37

Vraag of ze je urine op kweek sturen en dan kunnen ze onderzoeken voor welke Ab je gevoelig bent en welke resistent. Je moet namelijk de bacterie met de juiste Ab behandelen.

Zonnebloem

Re: En weer blaasontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 18:11

Met hygiëne zit het gelukkig bij ons allebei wel goed.
Assistente kijkt met zo'n staafje dat verkleurd bij bepaalde stoffen of het echt een blaasontsteking is en krijg steeds dezelfde kuur mee (furabid)
Zal de volgende keer eens vragen of het op kweek gezet kan worden.
Heb nu maar paracetamol genomen voor de buikpijn

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:15

Stomen! kamillethee in bakje, op je knieen op grond zitten, bakje tussen benen grote handoek om je heen. Wel voorzichtig zijn met te warme stoom. Helpt mij altijd nog heel goed....

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:23

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:23

Mijn moeder heeft er 24 gehad... in 2 jaar tijd. :o

- Vaak plassen, ook als je 'niet hoeft'
- Na de kuur gelijk urine inleveren en laten testen ("Is de blaasontsteking 100% weg?")
- Urine op kweek laten zetten
- Niet bang zijn voor de uroloog, die ziet genoeg fluiten op een dag
- Laat je niet afschepen met een kuurtje door de uroloog

Mijn moeder bleek een verstopping tussen de nier en blaas te hebben, hierdoor stond urine te lang in de nier en was dat constant 'ziek'. Bij het stoppen van een kuur kreeg ze weer een ontsteking. Ze had de verstopping door een voorafgaande operatie.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:27

Nou je moet dus niet gelijk na kuur inleveren maar zo'n 3 dagen na je laatste tablet anders zit de Ab nog in je urine.
Ook is het belangrijk om je kuur af te maken!!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:28

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:35

Cranberry's helpt alleen als je die in hele hoge concentratie neemt, sap is niet genoeg.

Wat bij mij goed werkt (vanaf mijn 10e al regelmatig blaasontstekinh en wil mijn lijf niet steeds met antibiotica volpompen), zijn de vitamine C bruistabletten. Huismerk ook goed, je hoeft niet die dure van Roter te nemen.

Neem voor je gaat slapen 1-2 bruistabletten (is 2000% van je adh) Overtollige vitamine C plas je uit, dus die zit de hele nacht in de je blaas de bacteriën te bewerken. Doe dit natuurlijk alleen als je de ontsteking hebt/aan voelt komen en blijf waakzaam. Een hardnekkige blaasontsteking kan in een nierbekkenontsteking omslaan, dan ben je verder van huis.

Laat regelmatig je urine controleren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:39

Dat doe ik ook en werkt inderdaad heel goed :) Bruistablet van de Action, die zijn niet duur en werken prima.
Wel drink ik er ook brandnetelthee bij, dat bestrijdt de ontsteking door het bloed te zuiveren en zorgt dat het sneller geneest, en daarnaast verzacht het de pijn.
En dan inderdaad niet te vaak plassen zodat de vitamine C zijn werk kan doen.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:45

De Uroloog zal niet naar je doos lopen loeren hoor :Y) Urinekweek is naar mij weten alleen om te kijken welke bacterie de blaasontsteking veroorzaakt en daaraan de juiste antibiotica te koppelen.

Ik ben zelf ook erg bekend met blaasontstekingen en ben ook een aantal keer naar de uroloog geweest. Wat ze bij mij hebben gedaan qua onderzoek:

- Speciale wc plassen, dan meten ze hoe hard je straal enzo is en vervolgens maken ze een echo van je blaas om te kijken hoeveel urine er achter in je blaas is gebleven. Achter gebleven urine kan ook voor blaasontstekingen zorgen :)

- 24-uurs meting. Dan moet je opschrijven hoeveel je drink en hoelaat. Plassen doe je in een soort van kannetje, waarmee je kan aflezen hoeveel je hebt geplast. Je noteert dus ook hoeveel je hebt geplast en hoelaat.

- Mictie (als ik t goed schrijf), is wel een kijk-in-je-doos-gevoel. :') Die vond ik persoonlijk ook niet fijn, maar deze voeren ze niet snel uit. In elk geval gaan ze bij dat onderzoek contrastvloeistof in je blaas laten lopen en dan gaan ze kijken of er terugstroom van urine is naar je nieren.

Ik zou overigens liever een keer mijn eigen risico kwijt zijn, dan steeds last van blaasontstekingen en die antibiotica troep blijven slikken.

In elk geval sterkte ermee :(:)

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:47

Ik had hier ook last van. Echter was ik er zo klaar mee (doet zoon pijn :( ) dat ik cystiberry ging proberen. Is van roter en kan je gewoon bij het kruitvat bijv halen. https://www.kruidvat.nl/roter-cystiberr ... /p/2846915
Er zitten 30 capsules in en er staat op hele kuur afmaken. Echter was ik na 4 al van de pijn af en na 7 was alles weg! Nog een kweek gedaan en idd eindelijk geen blaasontsteking meer. Ik heb de kuur toen niet afgemaakt en de overige capsules bewaard. Als ik nu iets voel opkomen neem ik 1 capsule en gaat t goed!! Wie weet helpt dit je? :(:) Al die antibiotica werkt na een aantal x echt niet meer, voel je niets meer van :( Dit blijft me helpen (nog 3x in het afgelopen jaar een capsule genomen toen ik iets op voelde komen)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:18

Ik had het ook regelmatig, nu neem ik dagelijks bij ontbijt een vitamine C1000 bruistablet.
Gewoon van Etos/Kruidvat huismerk. En ik heb geen blaasontsteking meer gebad.

Het is het proberen waard. :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 21:28

Keona1 schreef:
Ik had hier ook last van. Echter was ik er zo klaar mee (doet zoon pijn :( ) dat ik cystiberry ging proberen. Is van roter en kan je gewoon bij het kruitvat bijv halen. https://www.kruidvat.nl/roter-cystiberr ... /p/2846915
Er zitten 30 capsules in en er staat op hele kuur afmaken. Echter was ik na 4 al van de pijn af en na 7 was alles weg! Nog een kweek gedaan en idd eindelijk geen blaasontsteking meer. Ik heb de kuur toen niet afgemaakt en de overige capsules bewaard. Als ik nu iets voel opkomen neem ik 1 capsule en gaat t goed!! Wie weet helpt dit je? :(:) Al die antibiotica werkt na een aantal x echt niet meer, voel je niets meer van :( Dit blijft me helpen (nog 3x in het afgelopen jaar een capsule genomen toen ik iets op voelde komen)

Helpt mij ook enorm, ik neem ze preventief als ik het aan voel komen :)