Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Zoe_97 schreef:ik heb de reacties niet gelezen, maar luisterboeken misschien? of een hondje? doe je hem een kattenbelletje aan, weet opa ook waar de hond is.
elenaMM77 schreef:Zoe_97 schreef:ik heb de reacties niet gelezen, maar luisterboeken misschien? of een hondje? doe je hem een kattenbelletje aan, weet opa ook waar de hond is.
opa is niet blind geboren..
wat als oma weg valt?
het feit dat hij zelf niet goed ter been is, en ook nog zijn gezichtsvermogen verliest, betekent waarschijnlijk dat hij niet zelfstandig het hondje kan uitlaten, wat ook nog eens behoorlijk frustrerend kan werken.. wel willen maar niet kunnen..
dan zou je nog beter een kat kunnen halen in het asiel die absoluut een schootzitter en knuffelaar is.
(opletten, als er een lage bloeddruk is, kan dit weer niet.. want katten gesnor en aaien is een bloeddrukverlager).
kwita schreef:oma's met de broek aan kunnen niet voor hun man besluiten wat hij leuk vind....vraag het hem zelf, maar ook voor oma is er de voorgelezen libelle etc!![]()
Waarom belje niet eens bij een belangen stichting, of barthomeus zo een blinden school etc
deze mensen doen niets anders dan blinden begeleiden .... die kennen vele ins en outs er is vast nog veel meer wat je opa kan doen.
biljarten met ballen met een pieper bevoorbeeld bestaan ook! er is zoveel meer mogelijk
memory met stofjes bevoorbeeld glad, zacht, bont, schuurpapier op een foto lijstje en dan 2 dezelfde stofjes bedenk ik nu ter plekke creatief is de hoofd factor!
jorika1986 schreef:kwita schreef:oma's met de broek aan kunnen niet voor hun man besluiten wat hij leuk vind....vraag het hem zelf, maar ook voor oma is er de voorgelezen libelle etc!![]()
Waarom belje niet eens bij een belangen stichting, of barthomeus zo een blinden school etc
deze mensen doen niets anders dan blinden begeleiden .... die kennen vele ins en outs er is vast nog veel meer wat je opa kan doen.
biljarten met ballen met een pieper bevoorbeeld bestaan ook! er is zoveel meer mogelijk
memory met stofjes bevoorbeeld glad, zacht, bont, schuurpapier op een foto lijstje en dan 2 dezelfde stofjes bedenk ik nu ter plekke creatief is de hoofd factor!
Die memory met verschillende texturen is leuk bedacht! Zou het toevallig al bestaan? Gaat googlelen...