Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
LauraMc schreef:Kindervariant is een goede optie! Ga straks gelijk even halen
Cayenne schreef:Jeetje, ik wist niet dat zoveel mensen hier aan verslaafd waren.
Zelf gebruik ik nooit neusspray, maar wil jullie wel veel succes en sterkte wensen.
Nog een vraag: wat zijn de gevolgen van een langdurige neussprayverslaving? Levert het schade op aan je neus?
JoycexEnya schreef:Ik snap echt niet dat dat verslavend werkt.
Ik heb nog nooit neusspray gebruikt, vind vreselijk. Sterkte iedereen die wil afkicken.
Begrijp nog steeds niet dat mensen daar verslaafd van raken, kan me dat gewoon niet voorstellen, omdat ik het vervelend vind
Julia schreef:Yes, ik meld me ook. Inmiddels ook al enkele jaren. Gekomen door een fikse voorhoofdsholteontsteking. Huisarts adviseerde me om alles goed open te houden, zodat alle prut er ook uit kon. Neusspray gaan gebruiken en dat was letterlijk een verademing. Telkens wel gestopt met het gebruiken van neusspray als ik me beter voelde, dit ging best oké. Toch bleef ik veel te vaak voorhoofdsholteontsteking krijgen. Jaarlijks zeker wel 6 tot 8 keer. Om deze redenen doorgestuurd naar de KNO-arts. Hij constateerde al gauw dat ik geopereerd moest worden. Septumcorrectie en conchotomie gehad. Bijna een week met tampons in m'n kop rondgelopen met de hoop dat dit beter zou worden. Na het verwijderen van de tampons mocht ik een week neusspray gebruiken. Dit heb ik gedaan, maar ik kwam er daarna moeilijk vanaf omdat ik helemaal geen lucht meer kreeg door beide neusgaten.
De operatie heeft dan ook precies niks geholpen. Dit hoor ik overigens heel vaak, dat dergelijke ingrepen onvoldoende verbetering geven. Elke keer dat ik bij de KNO-arts kwam, ging ik weer met een antibioticakuur naar huis + het advies om toch die neus open te houden. Nou ja, dat kost me nu wekelijks €2,65, Kruidvat eigen merk neusspray.Hij weet hiervan en vindt dit eigenlijk ook wel prima. Ik doe ongeveer een week met een potj (10ml). Mijn tactiek is wel om overdag zo min mogelijk
neusspray te gebruiken. Alleen voor de nacht en dan spuit ik wel beide neusgaten.
Casarell schreef:Hier vroeger ook een neusspray-junk geweest..![]()
Maar ben er nu al jaren vanaf.. en gebruik dat spul nooit meer.. zelfs niet als ik verkouden ben..![]()
En eigenlijk was het vrij eenvoudig om er vanaf te komen, zonder dat het teveel moeite kostte.
Dit dmv verdunnen van de neusspray/druppels..
JoycexEnya schreef:Ik snap echt niet dat dat verslavend werkt.
Ik heb nog nooit neusspray gebruikt, vind vreselijk. Sterkte iedereen die wil afkicken.
Begrijp nog steeds niet dat mensen daar verslaafd van raken, kan me dat gewoon niet voorstellen, omdat ik het vervelend vind