CrossFit

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmetjee07

Berichten: 214
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:06

Angela_ schreef:
Kimmetjee07 schreef:
Ik woon in Venlo. Nee was echt 38,50 per les en vaker in de week was dan nog duurder.

Edit; maar dan hebben we het wel echt over losse lessen. Met abonnement bij de sportschool was crossfit iets goedkoper maar dan had je een redelijk prijzig sportschool abonnement...


Dat kan ik me niet voorstellen! Ik neem aan dat cf Venlo bedoeld en daar is het 38,50 per maand voor een keer per week met gebruik van reguliere sportschool. Van 38 per keer heb ik nog nooit gehoord. Ik sport bij 2 boxen niet zo ver van je vandaan die een stuk goedkoper zijn.



Ik kon toen voor 38,50 per les mee doen en als ik meer lessen wilde zat je al boven de 40 euro.

Daarnaast vertelden ze toen dat als ik dat samen zou doen met een abonnement voor de reguliere sportschool, crossfit wat goedkoper zou zijn omdat je een combinatie had dan.

Zo hebben ze het mij toen uitgelegd en daarom ben ik afgehaakt, hoe leuk ik de proeflessen ook vond. Dat vond ik echt te veel voor maar 1x in de week sporten.

Florenc
Berichten: 1441
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:18

Bij ons gaat een 10beurtenkaart ook al naar 200€, helaas...

Maar om even binnen te vallen: ik ben een jaar of drie geleden beginnen crossfitten. Eerste jaar vrij fanatiek, maar dan twee keer schouder uit de kom gehad (snatch). Paar maanden stil gelegen, dan operatie, half jaar revalidatie, en dan eigenlijk het crossfitten zelf niet meer 100% opgepikt, maar eerder gaan focussen op powerlifting en oly. Veel leuker zonder cardio :+.

Voor de oly - powerlifting vrouwen hier: hoeveel liften jullie? En blijven jullie hier goed in vooruit gaan?

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:23

Ik lift alleen babygewichten. En ga ook amper vooruit helaas.
Nog een jaar en dan mag ik masters, dan worden de gewichten ook weer lager. Misschien dat t dan beter gaat. :')

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:47

Paulina schreef:
Hier ook een CFer. En vandaag mijn eerste HSPU gemaakt! Nja, 1? 5 rondes van 10 stuks en allemaal gehaald! Wel scaled, had geen schijven onder m'n handen.


RX is toch niet standaard met schijven onder je handen?
Respect dat je ze kan.
Ik kan ze niet EN ik durf ze niet. :D

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:58

Officieel wel met schijven en een kussentje onder je hoofd. Door de schijven komt je hoofd op gelijke hoogte met je handen :)

secricible

Berichten: 25737
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:10

Ik doe geen olympic, wel af en toe op zoek naar 1RM. Dit is mijn lijstje nu


Deadlift 100kg (x1)
Bench press 32,5kg (x5)
Back squat 65kg (x1)
Overhead squat 20kg (x5)
Push press 30kg (x5)
Strict shoulder press 32.5kg (2rm)
Clean and jerk 45kg (1rm)
Clean 47.5kg 1RM
Bear complex 40kg 1rm
Front squat 57.5 1rm

Squats wat minder nu, loop sinds kerst al met een knieblessure. Vandaag weer voor het eerst frontsquat 12x met 30kg.

Super lekkere WOD van
5RFT
10 jumping pull up
15 push ups
20 sit ups
5 powerclean 40kg.
Erg tevreden, plan was 3min per ronde, werd 16.09min uiteindelijk.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:10

Paulina schreef:
Officieel wel met schijven en een kussentje onder je hoofd. Door de schijven komt je hoofd op gelijke hoogte met je handen :)


Dan zijn die schijven alleen omdat je kussentje gebruikt.

Flygill
Berichten: 8047
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 21:14

@kimmetje dan is het blijkbaar goedkoper geworden! :D

Sowieso is het bij cf maashees goedkoper, weet niet of dat te ver uit de richting is? Bij cf Gymert zitten er behoorlijk wat uit Venlo en omgeving. Misschien is dat een optie?

Kimmetjee07

Berichten: 214
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 23:19

Angela_ schreef:
@kimmetje dan is het blijkbaar goedkoper geworden! :D

Sowieso is het bij cf maashees goedkoper, weet niet of dat te ver uit de richting is? Bij cf Gymert zitten er behoorlijk wat uit Venlo en omgeving. Misschien is dat een optie?


Ja zou inderdaad kunnen! Helaas heb ik er momenteel even de tijd niet meer voor, schoolexamens en afstuderen, dus dat zal voorlopig nog even moeten wachten. Wie weet ga ik mij tegen die tijd wel weer even oriënteren en dan misschien echt beginnen met cf.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:12

Hmmmm..............Naar aanleiding van dit topic zijn de kriebels weer heel erg aangewakkerd...............

Ik heb een ge-appt met onze vriend van de Box in Heerlen en ik denk dat ik een 10-rittenkaart koop om eens te zien of de afstand te doen is minimaal 1, maximaal 2x de week. :+ *\o/* *\o/* *\o/* Ik ga gewoon eens kijken :D

@Kimmetje, er is ook een box in Weert en in Panningen misschien is dat dichterbij voor jou?

Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:19

Angela_ schreef:
Kimmetjee07 schreef:



Dat kan ik me niet voorstellen! Ik neem aan dat cf Venlo bedoeld en daar is het 38,50 per maand voor een keer per week met gebruik van reguliere sportschool. Van 38 per keer heb ik nog nooit gehoord. Ik sport bij 2 boxen niet zo ver van je vandaan die een stuk goedkoper zijn.



Ik kon toen voor 38,50 per les mee doen en als ik meer lessen wilde zat je al boven de 40 euro.

Daarnaast vertelden ze toen dat als ik dat samen zou doen met een abonnement voor de reguliere sportschool, crossfit wat goedkoper zou zijn omdat je een combinatie had dan.

Zo hebben ze het mij toen uitgelegd en daarom ben ik afgehaakt, hoe leuk ik de proeflessen ook vond. Dat vond ik echt te veel voor maar 1x in de week sporten.

:wow: :wow:

Ik betaal per maand, omdat ik student ben, 40 euro.... Normaal is het 50euro....

Hah, vet leuk zoveel mensen die CF ook super tof vinden :D Ik mag bijna :):)

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:28

Mijn man betaald 129 euro Pm cf. hij doet mee in de box maar heeft nog wel iedere maand personel trainer naast de lessen. Ik vind het een hoop geld maar hij gaat wel als een speer.

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:11

Ik betaal 40 euro voor 2x per week.

Mag vanavond weer! Ik ben echt geen sporter, maar vind dit toch wel echt leuk!

Ik doe trouwens geen zware gewichten, fit blijven is voor mij het belangrijkste. Wil niet meedoen aan wedstrijden of er als een bodybuilder uitzien haha!

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:53

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ik heb me ingeschreven voor de fundamentals, donderdagavond in mijn eerste training ~~}> Ik ga zo dood zijn vrijdagochtend :+

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:22

Ik meld me ook! Ik heb een onbeperkt abbo sinds aug 2015, maar ivm de paardjes, 55u+ werken/week en nog een andere sport is crossfit een beetje naar de achtergrond. Ik ga ong 1x/week. Er staat wel op de planning om vaker te gaan, maar vaak ben ik er 's avonds dan wel klaar mee en heb ik weinig zin om helemaal kapot te gaan :') Soms ga ik nog wel een keer extra open gym en dan liften, wat ik stiekem veel leuker vind :) Gymnastics zijn niet zo m'n ding.

Florenc schreef:
Voor de oly - powerlifting vrouwen hier: hoeveel liften jullie? En blijven jullie hier goed in vooruit gaan?


Recentste:
Backsquat 3rm 92,5kg
Frontsquat 1rm 85kg
Powerclean 1rm 70kg
Jerk 1rm 57,5kg
Deadlift 120kg

Benchen doe ik eigenlijk weinig. Die ene keer dat ik het dan doe, kan ik 1rm 50-55kg.
Ik train eigenlijk te weinig om echt nog veel vooruit te gaan, maar het blijft wel langzaam oplopen hoor! Ook met die 1x per 1/2 weken liften. Ik ben verder ook wel actief, dus dat zal vast helpen. Heb je het idee niet genoeg vooruit te gaan? Ik ben nu vooral bezig met m'n gewichthef techniek, zodat ik daar in kan uitbouwen.

Suus_pepper, hihi van zware gewichten tillen zie je er gelukkig niet snel uit als een bodybuilder :D Ik iig niet en in het verleden ook niet.

Edit: Veel plezier Allienda!

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:52

Damn sterk kimmysan!

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:53

Ik krijg wel constant te horen dat ik breed word. :(
Maar mijn benen groeien niet en m'n schouders wel.
Beetje lastig.

Florenc
Berichten: 1441
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:47

kimmysan schreef:
Florenc schreef:
Voor de oly - powerlifting vrouwen hier: hoeveel liften jullie? En blijven jullie hier goed in vooruit gaan?


Recentste:
Backsquat 3rm 92,5kg
Frontsquat 1rm 85kg
Powerclean 1rm 70kg
Jerk 1rm 57,5kg
Deadlift 120kg

Benchen doe ik eigenlijk weinig. Die ene keer dat ik het dan doe, kan ik 1rm 50-55kg.
Ik train eigenlijk te weinig om echt nog veel vooruit te gaan, maar het blijft wel langzaam oplopen hoor! Ook met die 1x per 1/2 weken liften. Ik ben verder ook wel actief, dus dat zal vast helpen. Heb je het idee niet genoeg vooruit te gaan? Ik ben nu vooral bezig met m'n gewichthef techniek, zodat ik daar in kan uitbouwen.

Suus_pepper, hihi van zware gewichten tillen zie je er gelukkig niet snel uit als een bodybuilder :D Ik iig niet en in het verleden ook niet.

Edit: Veel plezier Allienda!


Ik denk dat wij ongeveer op eenzelfde niveau zitten (hoewel dat met mijn 75kg droog aan de haak wel mag ook).
Backsquat 1 RM = 100kg
Frontsquat 3 RM = 85kg
Powerclean 1 RM = 67,5kg
Jerk 1 RM = 60kg
Deadlift 1 RM = 125kg
Snatch 1 RM (bengelt hélemaal onderaan) = 42kg

Maar ik heb inderdaad het gevoel dat ik al een tijdje héél hard blijf hangen. Snatch is wel vooruit gegaan, die zit nu net weer op pre-operatief niveau. Hier en daar merk ik bijvoorbeeld wel dat mijn 3RM hoger wordt, of dat ik mijn trainingsgewicht wel kan optrekken, maar die max-gewichten willen amper omhoog. Ik ben nu een aantal weken bezig met wat meer 'ondersteunende' trainingen (core, strikte press-oefeningen, ...), dus nu maar hopen dat het wat uit haalt.... Plateautje doorbreken, niet evident -O-

Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:31

Ik had gisteravond eindelijk mijn eerste fundamental..

En wat was dat leuk! Ik heb nu al verzuurde spieren, maar he, dat is oké :D Ik heb er nog steeds super veel energie van. Heel fijn! :):)

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:25

Marijee schreef:
Ik had gisteravond eindelijk mijn eerste fundamental..

En wat was dat leuk! Ik heb nu al verzuurde spieren, maar he, dat is oké :D Ik heb er nog steeds super veel energie van. Heel fijn! :):)


+:)+

Ik heb vanavond mijn eerste fundamental.................Ik zie er onwijs tegenop *eerste keer dat ik ging crossfitten 2,5 jaar (ik lig alweer een poosje eruit) geleden heb ik zo'n vreselijke spierpijnen gehad na de fundamentals niet normaal gewoon* Maar toch heb ik er ook onwijs veel zin in, lekker weer aan de slag :D

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 14:50

Leuk Marijee!
Komt goed Allienda!

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:55

Ik kan niet slapen omdat ik nog steeds zit te stuiteren!! Het ging onwijs goed, de technieken zitten er nog steeds is na al die tijd. Dat het me conditioneel en qua kracht zou tegenvallen wist ik maar ook dat was niet slechter dan de teamgenoten op de fundamentals, stiekem zelfs beter dan hen.

Kortom het is me super bevallen en de reistijd van 35min viel me niet tegen!! Ik kijk nu al uit naar zaterdag #2!

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:21

Girlpower!!

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:28

Mijn man heeft 12 fundamentels gehad met certificaat en traint op wisselende dagen nu om alle onderdelen te krijgen . Ben trots op hem hij haalt alles binnen de tijd en je ziet hem lichamelijk veranderen. Hij is 50. Diep respect voor de dames onder ons. Het is een zware sport maar wat een power lichamen

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:48

Klinkt goed Willl65. Hoe werkt dat precies?
Bij ons heb je beginnerslessen maar daarna ga je gewoon de gewone lessen in. Hebben niets met certificaten enzo.