Hoofdhuid jeukt verschrikkelijk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Hoofdhuid jeukt verschrikkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:13

Ik heb het ook! Ik krab me soms helemaal lam op m'hoofd na een dag niet wassen. Maar ik heb overal veel eczeem helaas. En het weer is inderdaad ook een grote invloed!
HEb er meer last van in de winter dan in de zomer.

Ik was nu met shampoo van de action, daarmee gaat het goed! Maar wissel ik tussendoor eens met andere shampoo, dan is het weer foute boel en krab ik me lam.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 08:53

Ik wil best meer uitgeven voor shampoo, de fles die ik nu heb is ook 14 euro. Maar dan moet ik er wel (redelijk) zeker van zijn dat het werkt! Op dit moment is 30 euro voor mij best wel veel namelijk...

Antibiotica heb ik al jaren niet meer gehad...

Wederom bedankt allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:01

Ik heb dit ook gehad en gebruikte ook andrelon shampoo, nu gebruik ik nivea en is het over.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:11

Ik zou naar de dermotoloog gaan en niet zelf tutten..klinkt als iets wat niet standaard komt door gewone shampo

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:28

Ik heb hetzelfde gehad .
Mijn idee is ook zachte shampoo gebruiken zonder sterke reinigers ,silliconen, parabenen etc.
En veel minder vaak wassen, dat is even doorbijten maar zelf hoef ik nog maar 1 tot 2 keer per week te wassen terwijl ik vroeger bijna dagelijks waste

Ik gebruik altijd conditioner en shampoo alleen als ik het nodig acht(soms maar 1 keer p/w, soms 2 keer)
Als ik vaker moet/wil wassen gebruik ik sowieso alleen conditioner .
Maar sinds ik dus zachte shampoo en conditioner gebruik en veel minder vaak was (sowieso met shampoo) is de jeuk weg en mijn haar is er ook een stuk gezonder bij.

Tuurlijk kun je ook naar eem dermatoloog etc. Maar een shampoo zonder een aantal zaken testen of bijvoorbeeld neutral eens testen om te zien of het door parfum komt is zo gebeurt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:41

Ik heb precies hetzelfde! Ook dat ik tot bloedens toe krab. Lijkt net of dat gebeurt als ik een tijdje bepaalde shampoo gebruik. Dan pak ik anti roos shampoo en gaat het meestal over. Ook creme spoeling doe ik alleen in de punten, niet op mijn hoofdhuid want daar krijg ik ook ontzettende jeuk van.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:45

Welke andrelon gebruik je, want er zijn verschillende lijnen

Ik heb dit ook sinds kort en wordt er ook beetje gek van :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:47

Ik had het trouwens ook met andrelon zuiver (oid.. die lijn zonder sill of parabenem... of beide, is al even geleden)

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:48

Ik heb dit ook lang gehad! Droog shampoo droogt je hoofdhuid juist uit. En anti roos shampoo is veel te agressief en lost het probleem maar tijdelijk op. Ik gebruik nu al een tijdje van Lush die shampoo blokjes. Zonder rommel erin en voed je haar en hoofdhuid ook gewoon goed. Dit is nu echt de enige shampoo waar ik geen jeuk van krijg. Heb alles geprobeerd ook neutral en dure shampoos van de kapper.
Die shampoo van Lush werkt echt voor mij gelukkig! Dus is wel het proberen waard :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:57

Lush is absoluut niet zonder rommel :)
Ik heb het ook een tijdje gebruikt en tis wel fijn spul.
Maar het bevat voldoende troepjes.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:07

melody7 schreef:
Ik had er nooit last van, waste mijn haar altijd expres maar 1x per week (tenzij ik veel bij paarden was) om vet haar te voorkomen. Nu sinds een tijd heb ik hetzelfde probleem, was mijn haar steeds vaker maar het blijft terug komen. Ik gebruik dezelde shampoo en cremespoeling (care&repair) en bedenk me nu pas dat daar al weer een hele tijd geleden iets in de samenstelling is veranderd, ik weet niet meer wat maar het heeft er een tijd opgestaan. Wie weet kunnen we daar allebei niet tegen.. Ik ga in ieder geval eens andere proberen.

Care&repair van Pantène?

Met deze shampoo is bij mij de ellende begonnen. Jeukende hoofdhuid om gek van te worden. Ik was mijn haar overigens om de 2 dagen en gebruik buiten shampoo en conditioner (en heel af en toe een keer droogshampoo) geen enkel product op mijn haar.

Ook allerlei shampoos gebruikt om te testen en de enige waar de jeuk nu van wegblijft is het special care gamma van Dove.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:26

Hier sinds 3 weken geleden brandende schrijnende hoofdhuid van Andrelon krulshampoo. Ook voorhoofd rood schrijnend met hele kleine rode bultjes. Had van ha teershampoo gekregen maar heb t maar 2x gebruikt. Hele bossen haaruitval daarvan. Ben overgestapt naar de Neutral Shampoo en crème. Heb er nog weinig last van. Soms nog wat prikkende schrijnende hoofdhuid. Waarschijnlijk een allergie. Heb nu een doorverwijzing dermatoloog gekregen. Apart dat ik hier steeds Andrelon zie staan....Gebruik dat zelf ook al jaren maar nu ineens klachten.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 26-10-15 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:30

Andrelon is troep, weg ermee. :n
Er zijn al veel tips genoemd. Hier werkt Yes To Tomatos erg goed, maar die is uit de handel genomen dus ben op zoek naar een alternatief. -O-
Verder heb je PNS. Heel natuurlijk, helpt goed maar helaas erg slap haar. Ik mis de volume daar wel echt bij. :o

Kijk verder ook naar je voedingspatroon. Suikers, eiwitten etc kunnen dit ook doen triggeren namelijk.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:08

http://www.druantia.be/blog/2013/12/met ... azolinone/

Problemen gehad tot ik alle producten met Methylisothiazolinone eruit heb gegooid. Een paar weken later waren alle klachten dus weg. Ging bij mij dus echt om een allergie. Ik had overal eczeemplekken (hoofd, buik, knieholtes), jeuk, droge rode schilferige plekken. Yes to carrots hielp naast bodyshop ook. Inmiddels lukt dodezeezoutshampoo en aloë vera shampoo van de tuinen ook. Maar ook van simpel oogpotlood had ik 3 dagen jeukende rode ogen. Dacht eerst dat het aan de make-up remover lag, maar sinds ik nu ook ander oogpotlood heb is het pas echt over.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:10

Ik gebruik idd ook andrelon zuiver lijn, heb geen jeuk maar wel enorm droog haar
Dus ik zoek eigenlijk ook nog een niet te dure maar goede shampoo

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:13

Ik gebruik zelf een milde shampoo, en daardoor doe ik dan 10 druppeltjes lavendel olie en 10 druppeltjes pepermunt olie. (Essentiële olie.) Dit werkt bij mij heel goed tegen een jeukende hoofdhuid. Pepermunt olie werkt jeuk stillend en verkoelt heel fijn.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:37

@Cemlys bedankt voor die link!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:55

Ik heb ongeveer de hele apotheek geprobeerd en het enige wat bij mij helpt is Head & Shoulders Itchy Scalp. Zodra ik wat anders gebruik zijn de problemen direct terug. Ik was mijn haren om de 2 a 3 dagen hiermee, gebruik geen cremspoeling.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:14

Princesj schreef:
Ik heb ongeveer de hele apotheek geprobeerd en het enige wat bij mij helpt is Head & Shoulders Itchy Scalp. Zodra ik wat anders gebruik zijn de problemen direct terug. Ik was mijn haren om de 2 a 3 dagen hiermee, gebruik geen cremspoeling.

Bij mij helpt deze ook heel goed!

Ik was mijn haren ook ongeveer 2 keer per week en dan met de anti jeukende hoofdhuid van Head & Shoulders (itchy scalp).

Gelukkig kan ik wel tegen conditioner als ik het enkel in de punten doe, maakt mn haren toch net wat zachter.

Andere shampoos krijg ik tot nu toe meteen jeuk van, dus laat het voorlopig even bij deze :)

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:25

Ik heb zelf last van Seborroisch eczeem en kreeg vand e dermatoloog Denorex voorgeschreven, ik heb dit zo'n zes jaar gebruikt en het helpt wel. Alleen is het spul echt heel agressief en slecht voor je haar. Sinds 4 maanden gebruik ik shampoo van Zarqa (te koop bij de tuinen) die speciaal tegen psoriasis en eczeem op de hoofdhuis is. En het is vrij van parfum en conserveringsmiddelen, als ik dit 3 keer per week gebruik in combinatie met de conditioner uit deze lijn werkt het even goed als Denorex en het is nog beter voor je haar ook.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:06

Herkenbaar jouw verhaal. Ik heb eerst neutral geprobeerd, dat hielp een tijdje. Daarna kwam het terug. Nu ben ik over op: Eucerin Urea DermoCapillaire Kalmerende Shampoo 5%. En ik moet zeggen dat het echt goed helpt bij mij. Te krijgen bij de apotheek.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:22

Heb je al eens babyshampoo geprobeerd?
Verder niet te heet water gebruiken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:31

Cemlys schreef:
http://www.druantia.be/blog/2013/12/met ... azolinone/

Problemen gehad tot ik alle producten met Methylisothiazolinone eruit heb gegooid. Een paar weken later waren alle klachten dus weg. Ging bij mij dus echt om een allergie. Ik had overal eczeemplekken (hoofd, buik, knieholtes), jeuk, droge rode schilferige plekken. Yes to carrots hielp naast bodyshop ook. Inmiddels lukt dodezeezoutshampoo en aloë vera shampoo van de tuinen ook. Maar ook van simpel oogpotlood had ik 3 dagen jeukende rode ogen. Dacht eerst dat het aan de make-up remover lag, maar sinds ik nu ook ander oogpotlood heb is het pas echt over.

Yes, hier nog eentje.. Alleen heb ik nog een waslijst aan andere conserveermiddelen. Syoss gebruikt die niet, waardoor ik die wel zonder moeite kan gebruiken. Verder knijp ik de fles shampoo uit in een fles met pompje(een keer in de zoveel tijd zijn de XL flessen bij de bodyshop bijv, tekoop) Dan gebruik je echt veel minder shampoo en doe je dus langer met een fles.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:57

Ik heb ook heel lang getobbeld met dit probleem. Inderdaad krabben tot bloedens toe. Ik heb bij een alternatieve zaak een shampoo gevonden. Van Pytho en dan de intense met het paarse etiket.

Het is ook een wat duurdere shampoo zonder geur en kleurstoffen en geen alcohol. Ze dachten dat ik misschien allergisch zou zijn voor de parfum erin. Deze shampoo is wel hartnekkig maar werkt uitstekend. Ik zou er eens informatie over zoeken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:04

Idd head & shoulders tegen jeukende hoofdhuid :j heb ook jarenlang gezocht en van alles geprobeerd. Deze shampoo werkt bij mij het beste.