Meer lange meiden op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:27

1.86m hier, 20 jaar, schoenmaat 42-44, kleding (mouwen, pijpen) vaak te kort :'). Herken veel van jullie verhalen :D
Vroeger ook veel mee gepest en soms baal ik nog, maar ach, het is zo en ik doe er niets aan.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:28

Jup! 1.87/1.88 en 16 jaar.
Gelukkig heb ik vrij kleine voeten, 40 en soms 41.
Broeken is een hel, maar bij de only, la vida en de Sting kan ik altijd wel terecht.

Daarbij ben ik slank, maar wel brede schouders, shirtless zijn dus vaak of te kort, of te smal bij de schouders, of te wijd :roll:

Kleine auto's hoef ik niet aan te beginnen later.

Maar, ik hou van mijn lange slanke benen, geen problemen bij paarden die het bit niet in willen, dingen pakken en wegleggen, invlechten/knotten van grote paarden, etc

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:31

Gezellig, lotgenoten: ik ben 1.84....
Ik heb dr nu niet zo heel veel problemen meer mee, maar moest tot voor kort voor mn werk nette broeken aan en die zijn helemaal niet te vinden als je heuulle lange benen hebt...en vond vroeger uitgaan niet zo leuk, ik was vaak langer dan alle mannen op de dansvloer.... :P heb gelukkig een lange man gevonden, dus hakken gaan gewoon aan.
Nog een nadeel: heb rijlaarzen laten aanmeten en die waren nog watduurder door mn lange stelten...

In de paarden vind ik het wel echt een nadeel, ik pas gewoon niet mooi op alle typen paarden....ze moeten groot zijn of veel body hebben, dan kan ik mn benen dr nog een beetje omheen vouwen. Ik zou wel eens een keer op een ijslander willen rijden, maar dat kan ik zo'n ieniemienie toch niet aan doen....Mn instructrice roept soms nog wel eens, jeetje wat heb jij toch lange benen, maar na zes jaar les van haarwordt dat wel minder...
Qua rijbroeken, ik heb bij epplejack een mooie broek gevonden in een standaardlengte die echt lang was...hulde voor de verkoopster, want het was een zoektocht....

Qua was ben in echt een miep, ik ben als de dood dat iets krimpt, dus niks mag in de droger....en auto's, tja, rijd nu in een prius en dat is niks voor lange mensen, stuur lijkt wel op mn schoot te zitten... :+
Laatst bijgewerkt door Pallatin op 25-10-15 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:35

1.81m, schoenmaat 44 en te korte broekspijpen...
Hakken hoeven niet, shoppen is niet leuk en ik pas niet meer op pony's...

Maar ik kan wel veel zien en de meeste jongens groeien wel boven me uit :P

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:46

Ik ben 1.80m en 22 jaar. Schoenmaat 41 dus dat is nog wel te doen. Ik heb helaas ook wat brede schouders dus mouwen zijn vaak aan de korte kant en ik moet idd broeken met lengte maat hebben. Gelukkig kan ik die hier wel redelijk vinden.
Moet idd ook vaak dingen van de bovenste plank of bovenin de kast pakken.

Nog een nadeel is dat ik in de zorg werk en mijn collega's zijn vaak kleiner dan mij. Bij de verzorging van de mensen op bed is dat nog weleens lastig omdat voor mij het bed op de hoogste stand moet maar voor mijn collega's is dat weer te hoog.

Fireheart

Re: Meer lange meiden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:01

Lotgenoten :D!
Ik ben 1.80 en dat is vooral niet heel leuk als ik weer eens naast een vriendin van 1.60 sta :').
Schoenmaat valt nog mee, maatje 40.

Omdat ik echt lange benen heb, zijn broeken inderdaad drama.
Hakken hoef ik ook echt niet aan te beginnen, want ik wil echt niet nog langer zijn :o.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:35

SindyKaya schreef:
1,75 hier :D vond het vreselijk maar ondertussen begin ik steeds meer van mijn lengte te houden :)
Dat van broeken herken ik soms wel, vaak zijn ze bij de taille ook te groot.
Gelukkig heeft Vera moda hele goeie broeken daarvoor :)

Ik vind het nogsteeds vreselijk vooral met hakken
1.75 :)

Amberr09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:53

Ook ik meld me, 1.88 en gelukkig schoenmaatje 41.
Opzich vind ik shoppen niet eens een ramp M/L past vaak prima. Scheelt vaak al veel dat ik lang en smal ben.

Gelukkig is paardlief rond de 1.82, en valt mijn lengte dus niet zo op haha!

Hakken kijk ik nog niet eens naar. Dan heb ik echt het gevoel alsof ik tegen de deurpost op ga lopen haha

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:59

Ja ik doe mee! 1.88- 1.90 afhankelijk van wie er meet :P Broeken zijn onhandig, maar nu LTB weer herontdekt via Zalando! Helaas ook niet slank dus dan zit je snel op een grote maat, niet leuk! Schoenen is ook nog weleens lastig. Heb 42 a 42,5 maar de meeste mannenschoenen zijn dan weer te breed.. Lees, zoek stevige werkschoenen en alles loopt slecht. Paardrijbroeken komen standaard tot bovenaan m'n enkels (lang leve de lange sokken) en mouwen zijn altijd te kort.. Busritjes zijn nasty, net als niet meer bij de nooduitgang kunnen zitten in een vliegtuig. Heb een lang bovenbeen dus ook 18" zadel.. Vind het niet altijd handig zeg maar.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 01:06

Ik ben iets van 1.81 ofzo. Geen idee wat precies, ik dacht zelf iets korter maar vriendinnen zeiden dat ik eerder aan de lange kant zat. Je OP is een feest der herkenning TS. Vooral om dat afwassen moest ik even lachen, zo stond ik voorheen ook. Nu gelukkig een vaatwasser :Y)

Ik loop overigens erg graag op hakken, omdat ik het fijn vind lopen. Dat ik dan nog langer ben neem ik op de koop toe. Alleen in de kroeg vind ik het erg vervelend, bijna nooit lange mannen dus ik heb ook altijd het idee dat mijn rare dansjes extra opvallen :)) en ik date nu een jongen die een paar cm kleiner is dan ik ben. Toch ook wel jammer vind ik, zeker aangezien ik dan helemaal geen hakken aan kan/wil..

Oh, favo broekenmerk is LTB en die wissel ik af met extra lange broeken van de primark! :P
Laatst bijgewerkt door imd op 26-10-15 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 01:06

Hier ook 1! 1.78, maat 42 (echt een net niet maat! Meeste gaat tot 41!)

Draag wel eens hakken als ze de goede maat hebben van 7 tot 10 cm. Broeken zijn inderdaad vaak een ramp.. Maar compenseert gelukkig wel dat ik heupen heb en dus niet in een 36 pas. 38 heeft meestal net goede lengte

Heb wel met truitjes dat het buiktruitjes worden... Heel vervelend.. Truien net te kort kwa mouwen.

Ben wel blij niet op ponies te passen. Ik heb nare ervaringen met de karakters van de geliefde pony. Haha!

Maar vriendinnen maken graag misbruik van mijn lengte als ze iets nodig hebben. Bij sommige vriendinnen ook een verbod op hakken en anders melden dat ik ze aan heb :')

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 01:14

Ik ben niet eens zo heel lang, 1.76. Herken toch veel problemen, inderdaad te korte mouwen en broeken (die laatste vooral als het geen stretchbroeken zijn, dan zitten ze echt halverwege m'n schenen bij het zitten). Heb schoenmaat 42 en een lastige voet (smal, doorgezakt dus moet met steunzooltjes, en die kan ik in bijna geen enkele leuke schoen inpassen). Verder zit ik ook altijd klem in de collegebanken en in bussen, treinen en vliegtuigen.... Gelukkig heb ik een heel breed paard waardoor ik op haar pas (quarter horse van 1.43/1.45 ong). Van die grote warmbloeden heb ik niks mee dus de eventuele volgende wordt mooi weer een brede quarter :=

De wereld is niet gemaakt voor lange mensen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 06:51

Ik ben nu 35 en ik begin het steeds beter te gaan vinden. Vroeger.... In mijn tijd.... Was ik met 1.80 echt een unicum bijna. Tegenwoordig lijken jonge vrouwen steeds meer op mijn hoogte te komen.

Ik ben er wat mee gepest. Ik was namelijk al 1.80 op 14 jarige leeftijd en de rest van mijn leeftijdsgenoten kwam toen nog niet boven de 1.65 uit. Schoenen was toen echt een drama. Ik had ook al maat 42 toen en vrouwenschoenen gingen in die tijd niet verder dan maat 41. Ik heb tot mijn 19de ongeveer altijd rondgelopen in mannen Nike air max. :')

Tegenwoordig vind ik het niet meer zo problematisch. Het is even goed zoeken, maar dan vind je best leuke spullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:37

Ik ben 1,78m en heb schoenmaat 40. Lengte werkt niet altijd in m'n voordeel, ik rijd graag op pony's maar begin er toch te lang voor te worden. Ponylief is maar 1,47m. ;( Hopelijk groei ik niet heel veel meer. Met broeken heb ik niet veel problemen, behalve dat als ze aan de benen erg netjes passen, ze meestal aan de bovenkant veel te wijd zijn waardoor ik genoodzaakt ben altijd een riem te dragen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:40

meld zich. ben 1.86. moet zeggen dat ik weinig moeite meer mee heb .

broeken gewoon goede merken kopen met lengtemaat.

en heb ook schoenmaat 42 . bij de van haren genoeg keuze .

naar loop tegenwoordig liever op Adidas en mustang

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:47

Nog meer lotgenoten, wat leuk. Ik ben 1.84, ongeveer. Hoewel ik bij mijn laatste paspoort vernieuwing nog in de ontkenningsfase zat en aan heb gehouden dat ik 1.81 ben :')

Vroeger had ik er meer problemen mee dan nu, inmiddels heb ik er maar vrede mee gesloten. Broeken en verdere kleren is nu ook zelden meer een probleem, toen ik nog maatje plank had was dat lastiger, maar nu ik wat meer heupen en borsten heb gaat het prima.

En ik ben de trotse eigenaar van een mooi gebouwde e-pony, past prima hoor :D Op een ijsje zou ik inderdaad ook niet meer stappen, dat soort dingen zijn wel eens jammer he.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:54

hier in het bezit van een d pony :o gaat ook prima als ze maar als paard kijken en 3en beetje breed zijn

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:55

Meldt zich! 1,83 lang en vorige week laarzen gekocht met hakken van 10 cm hoog. :D Ik vind het meestal niet fijn om zo lang te zijn, maar wil heel eigenwijs toch gewoon hoge hakken dragen.
Mijn paarden zijn 1,54 en 1,63. Krijg wel eens opmerkingen en zeg dan: "tsja, hij werd nu eenmaal niet groter" ;)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:04

Toen ik een echte puber was vond ik mijn lengte echt vreselijk, ik was de langste van de klas want alle jongens moesten nog groeien! Maar nu heb ik er geen last meer van! Mijn vriend is 1.98 en ik ben 1.82 dus bij hem voel ik me klein!

Vliegtuigen etc zijn wel erg vervelend! Lekker opgekropt zitten en zere knieen van de stoel voor je!

Wij hebben ons aanrechtblad mooi hoog gezet zodat we daar niet hoeven te bukken!

Broeken zijn wel lastig maar in de winter heb ik vaak laarsjes aan en dan is een iets te korte broek (die ik in de laars doe) niet zo erg. Mooie lange broeken koop ik graag van het merk tom tailor. Bovenkleding past bij mij ook wel de normale maten. Schoenen maat 42 is meestal geen probleem, de meeste merken gaan tot 42. Ik heb wel steunzolen en vrij smalle voeten dus het liefst koop ii schoenen van mc gregor of tommy hilfiger die passen altijd perfect! Nadeel is dat goedkopere schoenen vaak tot maat 41 gaan of dat mijn steunzolen niet passen.

Ik heb wel veel rugklachten, niet helemaal veroorzaakt door mijn lengte natuurlijk, maar eerder zakte ik vaak een beetje in om minder lang te lijken.

Ook foto's maken met minder lange mnsen vind ik een drama!

En het is natuurlijk jammer dat je qua paardkeuze toch minder vrij bent, op een pony ziet er al gauw echt niet uit (uitzondering daar gelaten natuurlijk!).

Leuk om mee te lezen hier :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:16

Meld zich...

1.81 (en schoenmaat 39).

Kleding is wel lastig omdat ik ook nog smal ben, maatje 36/38.

Vooral lange armen en (boven)benen, jasjes en broeken is een drama. G star gaat enig sinds maar kwaliteit is minder.

Vriend is 1.79 dus hakken is not done.

Paarden zijn 1.58/1.62/1.65 en 1.75.
De 1.62 is een KWPN-er met gelukkig vrij veel body, rest is koudbloed en geen probleem.

Maar ik wil het liefst en welsh cob :')

In de auto staat stoel ver naar achter tegen de maxi cosi aan dus kan niet verder :')

Spiegels op openbare toiletten dat je tegen je voorgevel aan staat te kijken :')

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:32

Anoniem schreef:
Ik ben 1,78m en heb schoenmaat 40. Lengte werkt niet altijd in m'n voordeel, ik rijd graag op pony's maar begin er toch te lang voor te worden. Ponylief is maar 1,47m. ;( Hopelijk groei ik niet heel veel meer. Met broeken heb ik niet veel problemen, behalve dat als ze aan de benen erg netjes passen, ze meestal aan de bovenkant veel te wijd zijn waardoor ik genoodzaakt ben altijd een riem te dragen.

Ik heb een pony van 1.44!
Maar ben dan geloof ik maar 1.74 of kleiner , denk ik :')
Afbeelding

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:36

Afbeelding

Op onze "pony"van 1.57 gaat prima met 1,81 :D

Afbeelding
KWPN-er van 1.62 (met dressuurzadel is het wel bijna storend)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:38

Wat raar.. jullie paarden zijn een stuk groter en je zegt dat het bijna storend is.. ben ik nou zoveel te groot voor mijn pony dat ik het als een puber op een shet niet zie? :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:44

Elin_ schreef:
Wat raar.. jullie paarden zijn een stuk groter en je zegt dat het bijna storend is.. ben ik nou zoveel te groot voor mijn pony dat ik het als een puber op een shet niet zie? :')

Het zal heel erg van de bouw van het paard afhangen!
Op onze koudbloeden kom ik nog niet onder aan de buik.
Op KWPN-er ga ik m'n benen optrekken met dressuurzadel dat vind ik storend. (voor mezelf)
Dan heb ik het er niet over of ze me kan dragen of dat het storend is voor de buitenwereld.

Heb wel eens op een smalle KWPN-er van 1.65 gezeten en daar kwam ik echt met mijn benen in de problemen.

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:50

hallo, ik ben 1,79, en ik ben de kleinste in ons gein. mijn twee jaar jongere zusje is nog 5 centimeter langer.
schoenmaat valt wel mee, 39 en naast mijn vriend van 1,96 kan ik ook nog eens hakken aan :D

broeken koop ik bij h&m, sting en only, daar hebben ze leuke broeken met lengte maten voor leukere prijzen dan gstar. bij pieces pas ik hun standaard maten ook nog wel prima. (elf draag ik 28/34)

stiekem vind ik mezelf wel iets te lang voor mijn halve arabiertje van 1,65. op een iets groter en flinker paard vind ik het toch iets beter kloppen maar ik rijd ook op fjordjes met mijn lange benen wat ook wel prima gaat :Y)

verder zijn de complimentjes in de trand van "jij moet model worden" toch altijd wel weer leuk voor je ego :+