(Te) Hoge hartslag

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:02

Quir schreef:
Dat komt er wel uit met een holter als dat het geval was... Dat was dus niet zo. En dergelijke (ernstige) aandoeningen komen er ook uit als t hart die dag toevallig "rustig" is.

Ik stel overigens geen diagnoses oid, alleen mijn ideeën en durf wel te zeggen dat ik kennis voldoende heb. ;)

Ik denk net andersom Linnie. Bij POTS heb je orthostatische intolerantie en zakt de hartslag (en soms ook bloeddruk) weg als degene overeind komt.

Nee dat hoeft helemaal niet een holter onderzoek blijft een moment opname. Als een aantal holter onderzoeken niets oplevert en er bestaat toch een ernstige verdenking op een ritme of geleidingsstoornis wordt daarom vaak een reveal geplaatst. Zelfs ernstige afwijkingen hoeven niet dagelijks zich te openbaren maar kunnen desondanks wel levensgevaarlijk zijn. Dat zou je met voldoende medische kennis toch moeten weten.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: (Te) Hoge hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:20

Klopt dat het niet elke dag tot uiting hoeft te komen, anders gezegd dat is vrijwel nooit.

Heel groot deel van de aandoeningen komen er met een holter wel uit. Niet alles, maar als er een verdenking is wordt daar verder onderzoek naar gedaan en laten ze je niet zomaar lopen zonder verder onderzoek.

Heb t net iemand die cardioloog is gevraagd en je ziet bijna altijd wel wat terug in t beeld dat het hart geeft.

Greetje63

Re: (Te) Hoge hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 23:35

Bijna altijd kun je beter vervangen door redelijk vaak, holteronderzoeken worden om die reden vaak herhaald. Maar soms is er ook een inspanningstest nodig om het beeld zichtbaar te krijgen en in veel gevallen levert een reveal soms de diagnose. Bij mij ging het na twee weken al mis en werd ik langs de weg gevonden en kon de reveal achteraf uitgelezen worden, maar zo'n reveal wordt geplaatst met het idee dat soms maandenlang screening nodig is om een diagnose van soms toch heel ernstige afwijking te stellen. Dus kom niet aan met als het ernstig is dan komt het wel uit een holteronderzoek.
Zo simpel is de diagnostiek niet.
verder onderzoek wordt vaak pas ingezet bij recidieven, aanhouden van de klachten of te wel als de patient weer terug komt. Dat moet je dus doen op het moment dat je klachten blijft houden, teruggaan naar de arts. logisch dat met niet altijd bij een eerste consult het gehele medische circus op loslaat.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:35

linnie050 schreef:
second opnion aanvragen.

heb je weleens de test gedaan hoe je hartslag is als je ligt en rechtop zit en staat.
zit daar verschil tussen?
Mijn zusje heeft meerdere dingen maar ook een te hoge hartslag nog hoger dan die van jou alleen als zij ligt daalt de hartslag soms zelfs te laag.
Heel gek.
pots sydroom heeft dat dacht ik.

dus vecht voor je zorg en ga erachteraan!

Je hartslag verandert toch juist altijd als je ligt ten opzichte van als je rechtop staat?
Tenminste dat staat wel in mijn boek over sportfysiologie.