maar dat hoeft nou ook weer niet. Eerlijk zijn tegen jezelf en uitspreken wat je voelt is goed voor jezelf. Niet dat een hulpverlener dan onmiddellijk wat anders te bieden heeft trouwens. En ja, zoals hierboven ook al gezegd, om als hulpverlener samen te werken met paarden, is zeker een voordeel! Voor beiden, het paard geeft directe feedback en als het werkt, kun je zelf ook beter gaan voelen wat er in jezelf gebeurt. Pas dan kun je keuzes maken en leren om iets anders te gaan handelen b.v. Natuurlijk kunnen hulpverleners niet alles van hun gedrag goed inschatten, er zijn altijd weer onverwachte reacties van cliënten. Maar daar wordt juist wel goed over nagedacht en besproken met collega's. Daar zit heel veel denkwerk in kan ik je verzekeren. Ook hulpverleners hebben natuurlijk een eigen leven met ups en downs en banen veranderen of mensen verhuizen, dat is waar. Het zou toch ook niet goed zijn dat iemand niet een andere baan aanneemt omdat er een client is die hem niet wil missen? Dan raak je als hulpverlener gauw opgebrand en kan je niemand meer helpen. Maar het zit hem trouwens niet eens vaak in de hulpverlener maar in de organisatie en de "product afspraken" die de organisaties moeten maken van de politiek, helaas, kan ik wel zeggen. Meer stabiliteit zou zeker beter zijn!
Maar al zulke dingen ten spijt, ze moeten jou er niet van weerhouden toch met jezelf aan het werk te blijven, want ja, er is een andere kijk naar jezelf mogelijk! Het leven kan veranderen en verbeteren, maar het doet vaak wel pijn en je moet afscheid nemen van sommige vaste overtuigingen.
Kun je omschrijven wat je wel verwacht? En wat jij zelf aan zou kunnen?
En dat is allemaal recent en met het beperkte therapeutische contact dat ik momenteel heb
En toch al zo'n zooi) waardoor ik er slechter uit kom dan in ga... En ik weet zelf ook niet meer wat ik dan wél heb om daar verandering in te brengen. En dát is het risico wat ik niet meer wil nemen, terwijl ik wel wéér in die richting gestuurd lijk te worden.
niet invullen voor een ander.)
gezocht wat ik bedoelde:
Anders zou ik zeggen lekker zelf een hulpverlener uitzoeken. Heb ik zelf ook gedaan en er een aanvullende verzekering voor genomen waardoor alles vergoed wordt. Het is zóveel fijner.