Ziekte van Graves. Stoppen met medicatie.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:20

Nanda schreef:
Bigone,

Ondanks dat haar waarden goed zijn Tsh 1, T4 15 en T3 (totaal) 5, slaapt ze nog steeds slecht. Met melatoninepilletjes gaat het goed maar die worden afgeraden bij auto-immuunziekten.

Die ernstige vermoeidheid maak ik me het meest zorgen over. Ze kan school nauwelijks volhouden en dat voor een kind van 9 jaar... |(

Dat herken ik zeker. Mijn dochter deed weinig buiten schooltijd. Zelden afspreken, niet sporten en ik hield er best regelmatig een dagje langer thuis.
Tot ze naar speciaal onderwijs ging. Het tempo van moeten lag daar lager en dat lukte veel beter.
Had ook veel meer plezier in wat ze deed.
3 jaar speciaal basis onderwijs, daarna nog 2 jaar speciaal middelbaar onderwijs daarna naar een reguliere school en nu MBO3.
Dat gaat met vallen en opstaan maar als het goed is heeft ze komend jaar haar diploma !
Ze woont samen en heeft haar rijbewijs gehaald.
Ben super trots op haar.

De klassen zijn kleiner bij het speciaal onderwijs en dat deed haar goed. Plus het begrip dat het soms gewoon niet lukte. Ze is daar super begeleid.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:22

WendyLotte schreef:
Niet zozeer van de medicatie maar wel iets wat me nu pas opviel. Bij verschijnsel van de ziekte :

Psychosociale aspecten bij de schildklieraandoening

Het schildklierhormoon regelt de stofwisseling. Bij een snel werkende schildklier is de hele stofwisseling opgejaagd, dit heeft overactiviteit van lichaam en geest tot gevolg. Daar kunnen verschijnselen bij horen als: nervositeit, prikkelbaarheid, overgevoeligheid, ongeduldigheid, slechte concentratie, vergeetachtigheid, wisselende depressieve stemmingen en angsten. Deze klachten lijken op overspannen zijn en kunnen door artsen dan ook als zodanig worden gediagnosticeerd. In zeer ernstige gevallen kunnen zich psychiatrische ziektebeelden voordoen.

Weet niet of jullie daar ervaring mee hebben, maar bij mij viel zo juist een kwartje denk ik.....
Dochter is voor die tijd onderzocht door de GGZ vanwege "klachten". Kwam Asperge uit.
Als ik dit nu lees, zie ik nu ineens ook iets heel anders.

Wist je niet wat er allemaal aan klachten bij Graves hoort dan?
Alles wat hierboven staat had ik ook, denk dat het handig is als je naar het schildklierforum gaat en je je daar in leest. :j
Ik had dus geen klachten van de medicatie,maar juist van mijn te snel werkende schildklier.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 13:25

Onze dochter doet het prima op school. Ze zit in de top 5. Het leren gaat haar makkelijk af. Maar naast school heeft ze geen puf om iets te doen. Wat verder opvalt is dat ze erg stijf is, snel verzuurd en erg houterig is. Veel last van spierpijn.
Ze haat Gym! :D . Wel zijn we bewust bezig om haar conditie op peil te houden en niet meer te laten verslechteren. Gaan regelmatig fietsen en wandelen met hele gezin

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:27

Dit speelde vooral 10 jaar geleden. In het begin heb ik wel dingen opgezocht maar we zaten toen ook in een rollercoaster. GGZ, school, ziekenhuis, scheiding, veel zorgen.... Het psychische wist ik toen niet.
We hadden toen, in die periode ook geen internet.
Er veranderende toen zoveel. Ik ging vooral met de informatie arts mee.

En dat van de gym klopt ook helemaal. Ligt ook aan die organen. Verzuring, pijn enz.
En de motoriek is niet zo verfijnd als bij andere. Daar kan ze zich ook niet prettig bij voelen. (schamen)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:42

Nanda schreef:
Onze dochter doet het prima op school. Ze zit in de top 5. Het leren gaat haar makkelijk af. Maar naast school heeft ze geen puf om iets te doen. Wat verder opvalt is dat ze erg stijf is, snel verzuurd en erg houterig is. Veel last van spierpijn.
Ze haat Gym! :D . Wel zijn we bewust bezig om haar conditie op peil te houden en niet meer te laten verslechteren. Gaan regelmatig fietsen en wandelen met hele gezin

Is het geen optie om naar een endocrinoloog te gaan of zijn jullie daar geweest. Die kijken misschien heel specifiek naar de problemen. Kan het ook een bijwerking van de medicatie zijn??

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:00

Ik vond de spierpijn vooral een bijwerking van de strumazol en later van de betablokkers.
Ik verkrampte midden in de nacht totaal, op spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had.
Ben wel eens naar de huisarts moeten gaan (of beter gezegd dat iemand me bracht, zelf was ik niet meer in staat tot daar te komen) die me spierverslappers spoot.
In de tijd dat ik strumazol nam (en ook nog een hele tijd daarna) vielen me de haren bij bosjes tegelijk uit...verschrikkelijk.
Toen ik daarmee stopte kwamen wel de tremors terug, heel hevig, de hartslag en bloeddruk torenhoog, dus ik moest wel accuut aan de betablokkers (waarna ik dus vreselijke krampen kreeg)

O ja, ik moet zeggen, tegenwoordig gaat het heel erg goed met me, neem nog wel betablokkers en thyrax, maar kan gewoon werken en mijn honden trainen.
Ik heb deze zomer zelfs 2 jobs gewerkt, wekenlang 7 dagen op 7 en dat goed volgehouden.
Als je medicatie dus goed ingesteld is hoeft Graves an sich geen probleem te zijn.