Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:54

Ehm dames, 1 blikje normale red bull bevat evenveel cafeïne als 1 kop koffie... Namelijk 80 mg.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 20:55

In de blikjes (enkel lidl en aldi omdat deze het lekkerst zijn) die ik drink zit, even opzoeken, 30mg/100ml caffeïne, dat komt op 75mg per blikje x 10.

Bedankt weer voor de bemoedigende woorden. Deze keer ga ik doorzetten en het zal mij lukken ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:56

vuurneon schreef:
Ehm dames, 1 blikje normale red bull bevat evenveel cafeïne als 1 kop koffie... Namelijk 80 mg.

Staat me iets van bij dat er altijd een kopje koffie op stond en daar achter 'x 4'

loez

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:58

Ik wist gewoon dat dit topic van jou moest zijn! :')

Rustig afbouwen is idd het beste! Ik probeer ook niet te veel redbull te drinken en het lukt me de laatste week aardig! Mag van mezelf Max 2x per dag!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:59

Kun je dan niet beginnen met een taurine-supplement? En dat dan gewoon innemen met water natuurlijk. :)
Het lijkt me makkelijker om dat dan uiteindelijk te gaan minderen dan zoiets 'lekkers' als redbull. En het is direct al een stuk minder ongezond.

Wat vind je trouwens van de suikervrije redbull? Doet dat hetzelfde voor je?
Want onderschat de hoeveelheid suiker in redbull ook niet. Daar kun je ook verslaafd aan zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:00

Janine1990 schreef:
vuurneon schreef:

Staat me iets van bij dat er altijd een kopje koffie op stond en daar achter 'x 4'

Ingrediënten zijn duidelijk gelukkig :) dus qua cafeïne inname is het wel wat te hoog bij 10 blikjes (als in: t hoger dan wordt aangeraden als max) maar gelukkig niet absurd hoog.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-10-15 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:00

Kuggur schreef:
Ehm, het is maar caffeine hoor. Men stelt zich hier aan alsof het om een heroine verslaving gaat....
Die aanstellerij is een groot deel van dit "probleem".

cafeïne staat erom bekend sterk verslavend te werken, idem met suikers. Je lijf moet dus echt afkicken en dat heeft niets met aanstellerij te maken.

Pfoe ts, dat is geen mild signaal van je lijf. Kan me er gelukkig niets bij voorstellen, maar wens je veel kracht toe

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:02

Hoe is het met je tanden gesteld ts? want t is geen lief goedje voor je gebit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:03

Daarnaast bestaat er ook iets als weekend hoofdpijn veroorzaakt door op het werk koffie drinken vroeg en in het weekend later of minder. Dat kan al ontstaan bij drie kopjes op een dag door de week.

Als je zo lang en zoveel drinkt moet je lichaam gewoon afkicken alsof het alcohol of drugs is. Kijk daar idd mee uit, bouw af stap desnoods ook meteen over op een blikje met een lager gehalte of neem cola als vervanger.

Afkicken is niet leuk, heb het steeds gehad na hoge dosis prednison 5 dagen en daarna ben je al een ordinaire junkie die zijn volgende shot wil. Laat staat na zo veel jaar dit vieze goedje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:03

vuurneon schreef:
Ingrediënten zijn duidelijk gelukkig :) dus qua cafeïne inname is het wel wat te hoog bij 10 blikjes (als in: t hoger dan wordt aangeraden als max) maar gelukkig niet absurd hoog.

Ik volg je eventjes niet helemaal.

Inname van TS is hoger dan wordt aan geraden? Of de inhoud van een blikje is die van een kop koffie sterker dan gemiddeld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:04

Janine1990 schreef:
vuurneon schreef:

Ik volg je eventjes niet helemaal.

Inname van TS is hoger dan wordt aan geraden? Of de inhoud van een blikje is die van een kop koffie sterker dan gemiddeld.

Ts neemt iets meer dan wordt aangeraden qua max cafeïne inname. De inhoud van een blikje blijft ongeveer gelijk aan 1 kop koffie.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:08

karuna schreef:
Daarnaast bestaat er ook iets als weekend hoofdpijn veroorzaakt door op het werk koffie drinken vroeg en in het weekend later of minder. Dat kan al ontstaan bij drie kopjes op een dag door de week.

Hihi, een soort maandagziekte, maar dan omgekeerd. :D

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 21:09

vuurneon schreef:
Hoe is het met je tanden gesteld ts? want t is geen lief goedje voor je gebit.

Mijn gebit is een verloren zaak, maar dat heeft ook andere redenen dan alleen de redbull

loez schreef:
Ik wist gewoon dat dit topic van jou moest zijn! :')

Rustig afbouwen is idd het beste! Ik probeer ook niet te veel redbull te drinken en het lukt me de laatste week aardig! Mag van mezelf Max 2x per dag!

Als ik aan 2 op een dag kom zou ik al een heel gelukkig mens zijn.

Voor jou ook veel sterkte/succes gewenst.

LindyH schreef:
Kun je dan niet beginnen met een taurine-supplement? En dat dan gewoon innemen met water natuurlijk. :)
Het lijkt me makkelijker om dat dan uiteindelijk te gaan minderen dan zoiets 'lekkers' als redbull. En het is direct al een stuk minder ongezond.

Wat vind je trouwens van de suikervrije redbull? Doet dat hetzelfde voor je?
Want onderschat de hoeveelheid suiker in redbull ook niet. Daar kun je ook verslaafd aan zijn.

Dat supplement is inderdaad iets om na te kijken ja.
Suikervrije redbull krijg ik niet binnen. Dat drink ik in uiterste nood als er echt niks te vinden is, maar dan vlieg ik na 1 blikje in de echte redbulls.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:11

Lindy ja eigenlijk wel, heb ik een keer gehad, snapte niet waarom ik een migraine achtige hoofdpijn had. Drink niet veel koffie (max twee per dag en dan slap) maar die week iets meer dan normaal ivm cursus. Was geen grapje, pas in de middag na een cola was ie spontaan over. Pijnstiller hielp helemaal niks. Sinds die tijd drink ik nog minder dan eerst.en bewust regelmatig een paar dagen geen koffie. Dat gebeurt me geen tweedekeer meer.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:17

Volgens mij is de verslaving niet de caffeine, maar de suiker. Dat geeft dus ook die ontwenningsverschijnselen.

Ik ben een tijd terug van alleen maar redbul drinken ook cold turkey gestopt, had de eerste 2 dagen wel hoofdpijn en constant trek in "iets", maar doorgezet en na een week wist ik niet beter meer. Helaas langzaamaan weer ingeslopen en nu drink ik denk ik toch wel dagelijks een blikje. Weinig in verhouding tot wat ik eerst dronk, maar toch veel in verhouding toen ik het helemaal niet meer dronk. In combinatie met ook wat gezonder eten, werd ik echte een stuk fitter. Bizar wat suiker voor effecten geeft. Toch weer maar eens stoppen.

Goed bezig hoor. Maar als het toch de caffeine is, waarom niet gewoon stoppen met redbull en vervangen voor koffie?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:19

Ik schrik er van dat je verslaafd kan raken met zulke lichamelijke gevolgen zoals hier en in het andere topic geschreven staan, van een drankje wat gewoon vrij in de supermarkt verkrijgbaar is.

De belangen van de producenten van deze rommel gaan blijkbaar voor de gezondheid van de consument...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:22

Het is met heel veel producten vrij te koop. Alcohol, sigaretten, red bull maar ook simpele pijnstillers of neusdruppels. Als je lijf eraan gewend is en je gebruikt meer dan eigenlijk slim is dan wen je eraan.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:24

Nu zit er aan alcohol en sigaretten nog een leeftijdsgrens, maar als ik dan lees dat TS 11 was en al van die rommel dronk.

Ik hoef er maar aan te ruiken en slaap gelijk niet meer, blijf er ver uit de buurt van.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:28

Ik ga al stuiteren van simpele cola dus red bull lijkt me geen goed plan.

Maar hopelijk gaat afbouwen wel werken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:33

als ik het ruik wordt ik vanaf afstand al misselijk..
ik moet er niet aan denken om vloeibare hubba bubba kauwgom te drinken..
ooit een slokje genomen en vond het er nog naar proeven ook..

ik kom ruim boven deze hoeveelheid cafeine uit, wel eens wat onrustig als ik geen koffie heb gehad een tijdje, maar niet meer dan dat..

je kunt deze verslaving ook gewoon splitsen..

1- de mentale verslaving aan de gewoonte van het blikje redbull.
2. de cafeïne
3- suiker..

mensen vergeten dat er ook nog een gewoonte element in de meeste verslavingen schuil gaat.

ik zou dus niet alle drie in een keer skippen.. maar het gewoon anders aanvliegen..

eerst de cafeïne eruit en dat kan best redelijk cold turkey, hooguit onrustig en wat milde hoofdpijn..
je zou kunnen overwegen, om een blikje redbull goed uit te spoelen en daaruit taxi te drinken..

dan elimineer je eigenlijk dus alleen de cafeïne.
vervolgens doe je de helft van de keren, de taxi in een glas zodat je ook de gewoonte van het blikje gaat doorbreken zonder dat 'smaak' en suiker dat je dan gewend bent aangetast wordt..

tot slot moet je zoals zovelen nog je suikerverslaving onder controle krijgen.. daar zijn vele wegen voor.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:35

En 4 - de taurine.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:35

karuna schreef:
Ik ga al stuiteren van simpele cola dus red bull lijkt me geen goed plan.

Maar hopelijk gaat afbouwen wel werken.

En dat terwijl in groene thee meer cafeïne (theïne) zit dan in een beker cola :=

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 21:38

Daar zat bij mij het grote gevaar, in het begin werd ik moe van de redbulls, nu merk ik weinig verschil, behalve dat ik veel beter slaap als ik vlak voor het slapen een redbull drink.

Ik heb 2 weken geleden mijn leven omgegooid. Om te kunnen groeien als mens en als moeder. Nieuwe regels in huis voor mij en voor zoontje, andere prioriteiten en nu dat redelijk op punt staat en grotendeels routine is, vind ik dit het aangewezen moment om dit probleem ook aan te pakken.
elenaMM77 schreef:
als ik het ruik wordt ik vanaf afstand al misselijk..
ik moet er niet aan denken om vloeibare hubba bubba kauwgom te drinken..
ooit een slokje genomen en vond het er nog naar proeven ook..

ik kom ruim boven deze hoeveelheid cafeine uit, wel eens wat onrustig als ik geen koffie heb gehad een tijdje, maar niet meer dan dat..

je kunt deze verslaving ook gewoon splitsen..

1- de mentale verslaving aan de gewoonte van het blikje redbull.
2. de cafeïne
3- suiker..

mensen vergeten dat er ook nog een gewoonte element in de meeste verslavingen schuil gaat.

ik zou dus niet alle drie in een keer skippen.. maar het gewoon anders aanvliegen..

eerst de cafeïne eruit en dat kan best redelijk cold turkey, hooguit onrustig en wat milde hoofdpijn..
je zou kunnen overwegen, om een blikje redbull goed uit te spoelen en daaruit taxi te drinken..

dan elimineer je eigenlijk dus alleen de cafeïne.
vervolgens doe je de helft van de keren, de taxi in een glas zodat je ook de gewoonte van het blikje gaat doorbreken zonder dat 'smaak' en suiker dat je dan gewend bent aangetast wordt..

tot slot moet je zoals zovelen nog je suikerverslaving onder controle krijgen.. daar zijn vele wegen voor.

Op zich is dit een goede aanpak, maar de cafeïne is niet het enige probleem. Het zit hem in de taurine, dat is ook 1 van de bestanddelen die die rommel zo verslavend maken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:40

...is al eerder genoemd: taurine als voedingssupplement.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 21:41

Kun je als er een tray in huis is, het ook echt beperken tot morgen die 7 blikjes? Of is het voor jou handiger als iemand je 7 verstrekt?