Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:vuurneon schreef:Ehm dames, 1 blikje normale red bull bevat evenveel cafeïne als 1 kop koffie... Namelijk 80 mg.
Staat me iets van bij dat er altijd een kopje koffie op stond en daar achter 'x 4'
Kuggur schreef:Ehm, het is maar caffeine hoor. Men stelt zich hier aan alsof het om een heroine verslaving gaat....
Die aanstellerij is een groot deel van dit "probleem".
vuurneon schreef:Ingrediënten zijn duidelijk gelukkigdus qua cafeïne inname is het wel wat te hoog bij 10 blikjes (als in: t hoger dan wordt aangeraden als max) maar gelukkig niet absurd hoog.
Janine1990 schreef:vuurneon schreef:Ingrediënten zijn duidelijk gelukkigdus qua cafeïne inname is het wel wat te hoog bij 10 blikjes (als in: t hoger dan wordt aangeraden als max) maar gelukkig niet absurd hoog.
Ik volg je eventjes niet helemaal.
Inname van TS is hoger dan wordt aan geraden? Of de inhoud van een blikje is die van een kop koffie sterker dan gemiddeld.
vuurneon schreef:Hoe is het met je tanden gesteld ts? want t is geen lief goedje voor je gebit.
loez schreef:Ik wist gewoon dat dit topic van jou moest zijn!
Rustig afbouwen is idd het beste! Ik probeer ook niet te veel redbull te drinken en het lukt me de laatste week aardig! Mag van mezelf Max 2x per dag!
LindyH schreef:Kun je dan niet beginnen met een taurine-supplement? En dat dan gewoon innemen met water natuurlijk.
Het lijkt me makkelijker om dat dan uiteindelijk te gaan minderen dan zoiets 'lekkers' als redbull. En het is direct al een stuk minder ongezond.
Wat vind je trouwens van de suikervrije redbull? Doet dat hetzelfde voor je?
Want onderschat de hoeveelheid suiker in redbull ook niet. Daar kun je ook verslaafd aan zijn.
elenaMM77 schreef:als ik het ruik wordt ik vanaf afstand al misselijk..
ik moet er niet aan denken om vloeibare hubba bubba kauwgom te drinken..
ooit een slokje genomen en vond het er nog naar proeven ook..
ik kom ruim boven deze hoeveelheid cafeine uit, wel eens wat onrustig als ik geen koffie heb gehad een tijdje, maar niet meer dan dat..
je kunt deze verslaving ook gewoon splitsen..
1- de mentale verslaving aan de gewoonte van het blikje redbull.
2. de cafeïne
3- suiker..
mensen vergeten dat er ook nog een gewoonte element in de meeste verslavingen schuil gaat.
ik zou dus niet alle drie in een keer skippen.. maar het gewoon anders aanvliegen..
eerst de cafeïne eruit en dat kan best redelijk cold turkey, hooguit onrustig en wat milde hoofdpijn..
je zou kunnen overwegen, om een blikje redbull goed uit te spoelen en daaruit taxi te drinken..
dan elimineer je eigenlijk dus alleen de cafeïne.
vervolgens doe je de helft van de keren, de taxi in een glas zodat je ook de gewoonte van het blikje gaat doorbreken zonder dat 'smaak' en suiker dat je dan gewend bent aangetast wordt..
tot slot moet je zoals zovelen nog je suikerverslaving onder controle krijgen.. daar zijn vele wegen voor.