Tandarts....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: Tandarts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:16

Als het heel veel zeer doet kun je vragen om een recept voor Naproxen, werkt heel goed.
Heb ik gebruikt toen ik mijn verstandskiezen liet trekken.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 21:32

Dat word dan zwz pas morgen
Hoop dat het dan toch weg is hoor...

Ijsklontjes gingen irriteren dus heb nu koud water

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:02

Naproxen / alive werkt geweldig pas geleden kies laten trekken 2 alive select erin en lekker slapen

edit zie dat Maanlicht dat ook aanraadt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:14

Ik heb werkelijk heerlijk geslapen en toen ik opstond was de pijn zo goed als weg
Hup lekker na t werk en om half 9 dacht ik poedersuiker t word erger
Om 12 uur ging t door merg en been
Zit inmiddels thuis met 10mg diclofenac en 2 paracetamol op met een maagbeschermer
Pijn lijkt alleen maar erger te worden
En t is waarschijnlijk ontstoken

Word hier lichtelijk aggresief van eigenlijk
Niks lijkt te helpen van koelen tot kamille thee van paracetamol tot diclofenac

Tandarts was dicht dienstdoende arts gebeld en die zit op 20km afstand en heb op t moment geen auto
Moet vanavond terug bellen
En moet om 5uur tot 6uur n uurtje werken ze kregen t niet opgelost
Ik zit d'r enorm tegen aan te hikken loop gewoon te janken van de pijn

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:27

Eigenlijk moet je het een paar dagen aankijken. Dat het nu pijn doet is gewoon logisch. Wij doen in de praktijk pas een zenuwbehandeling als het echt niet anders kan. Mensen vergeten wel eens dat je eigenlijk een grote wond hebt. Als je dezelfde wond op je arm of been hebt zou het ook heel erg pijn doen, maar dan is het logisch.
De pijn kan echt nog minder worden. Mijn advies. Goede pijnstilling en nog paar dagen proberen aan te kijken.
Dochter van een tandarts :) (Ook ruim 8 jaar in de praktijk gewerkt)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:44

Hoezo een wond?
De pijn is echt ondraaglijk en ik kan echt heel veel hebben ik heb het gevoel dat al m'n tanden uit de kaak gedrukt worden
Geen enkele pijnstilling helpt het lijkt enkel erger te worden

Gelukkig heb ik t weekeind vrij maar maandag zal ik gewoon moeten werken heb m'n uren onwijs hard nodig na ik 2 weken terug ook al n volle week ziek geweest ben met een hele erge griep dat t onmogelijk was om te werken
En aangezien ik een 2-12 uren contract heb krijg ik bij ziekte ook niets betaalt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:50

Ik ben/was ook heel erg bang voor de tandarts. Een keer had ik een gaatje in een kies, maar de tandarts durfde niet te boren, hij was bang dat ik dan nog banger zou worden. Hier heb ik helaas te lang mee doorgelopen voordat ik naar de angst tandarts ging, maar dat was ook niet zo'n succes, de eerste 1,5 uur konden ze niks meer doen. Wel ging ik hierna nog wel op controle. Ik ben daarna zo'n twee jaar niet meer naar de tandarts geweest :o

Maar toen het probleem dat er een stukje van een tand was afgebroken (deze is vroeger helemaal afgebroken en daardoor heb ik een ontzettende angst over gehouden, het was nogal een hork van een vent) vlak voor de examens. Ik had er echt last van en het was ook belangrijk dat het snel gebeurde ivm de examens. Alle tandartsen zo'n beetje gebeld en de overal vol of op vakantie. Toen ben ik bij een speciale tandarts in deventer terecht gekomen, en man, waar maakte ik me druk om? Deze man legt alles goed uit en zegt ook dat je moet aangeven wanneer je wilt dat hij stopt. Tegelijkertijd zet hij wel door en dat was wat ik nodig heb. Geen getreuzel, maar gaan met die banaan!

Misschien is dat ook wat voor jou, TS? Een tandarts die wel weet dat je bang bent en daar ook rekening mee houdt, maar niet gaat treuzelen en wachten? Dat maakte het voor veeeel erger -O-

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:22

@ Lenabaars, pijn kan best lang aanhouden na het plaatsen van een flinke vulling (ervaringsdeskundige :P). Had zelf een 2 of 3vlaksvulling (een witte) en deze heeft nog zeker een half jaar pijn gedaan bij koud/warm en het kauwen van hard voedsel. Tandarts heeft me hier ook voor gewaarschuwd. Het werd gelukkig naarmate de tijd vorderde wel steeds iets beter, maar heb nog steeds wel last als ik iets kouds eet of drink.

Wat TS betreft denk ik inderdaad dat dit iets ernstiger is dan gewoon gevoelig na het vullen. Hoop dat je snel geholpen kunt worden TS..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 16:27

Deze tandarts leek ook geschikt fijne arts ik had 0,0 pijn bij de behandeling
Angst uitte zich uit in zweten en gespannen spieren
Eenmaal bezig en een grapje hier en daar ontspande ik volledig strekte m'n armen en handen n keer en lag ik heel relaxt te kijken na het boortje en andere gekke dingen
Vond het rete interessant en voelde me helemaal op m'n gemak

Maar die pijn nu... Heb echt de neiging om als t verholpen is nooit meer te gaan
Terwijl ik gisteren nog zoiets had van Lets do this! Ik wil graag een beugel, weet je wat we gaan dit gewoon doen

Maar 24 uur later word ik gewoon lijp tot aggresief van de pijn en dat is wel opmerkelijk want dat ben ik nooit
Wij werken met 130 man in t filiaal en ik ben een van de vrolijkste mensen van iedereen
Ben altijd goed gemutst en heb nog nooit agressieve buien gehad (vandaag zei een klant nog wat is met jou aan de hand? Je blik is echt heel angst aanjagend)
dat wuif ik dan weg en zeg ik dat ik door de grond ga van de pijn
En zo nog meer opmerkingen

Maar nu heb ik echt de neiging om tegen n muur aan te rennen dan voel ik die kies/kaak niet meer

Net m'n werk gebelt maar ik moet echt komen om 5 uur...
Daar zie ik nog t meeste tegen op
Kan geen water in m'n mond houden zoals ik nu doe dat lijkt nog enigszins te werken...

Ik heb overigens geen last van koud/warm drinken :n
Echt vast voedsel heb ik nog niet gehad teer vooral op joghurt en dit ook enkel ivm de pijnstillers want honger heb ik niet
Alleen t idee al maakt me misselijk

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:06

Ik heb meerdere vullingen en wortelkanaalbehandelingen gehad, maar daarna eigenlijk nooit echt pijn gehad hoor. De vullingen kunnen wel erg gevoelig zijn met eten en drinken, maar buiten dat om geen pijn. Het enige waar ik last van krijg zijn mijn kaken door het met mijn mond open liggen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:18

Vullingen kunnen best wat napijn geven, maar als er gekoeld moet worden is het toch helaas mis met de zenuw. Helaas ervaringsdeskundige. Vandaag 3 wortelkanaalbehandelingen gestart bij mensen die in hetzelfde schuitje al jouw zitten.

T's. Als je kies goed verdoofd kan worden maakt het voor jou geen verschil wat er met de kies gebeurd. Probeer alsjeblieft vervoer te regelen en maak een afspraak. Dit gaat voorlopig echt niet minder worden. Pas als de druk in je kies weg kan is het probleem over.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 18:29

Ik ben terug van t werk
Rond half 6 sloegen de pijnstillers aan dat was echt n genot eet nu snel een pasta salade voor het zo weer uitgewerkt is
Morgen om 12uur na de spoed arts

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:54

Ik doelde inderdaad op heftige napijn en mogelijk wortelkanaal behandeling.
Kans is aanwezig dat je morgen weg gestuurd wordt met de mededeling dat de vulling met krimpspanning te maken heeft gehad zoals normaal en dat je kies/zenuw daar heftig op reageert omdat een 3de prikkeling is aan de zenuw, Lees Gaatje/boren/vullen. Dat zijn de 3 prikkelingen. Een zenuw heeft daar erg veel van te lijden en redt het soms niet en dit geen klachten.
koude of warmte kunnen klachten geven, Druk gevoelig en kan door het hele hoofd hals gebied trekken totdat je niet meer weet waar de pijn vandaan komt. Erg vervelend. Op een foto hoeft nog niet altijd iets te zien te zijn, Een ontsteking kan soms even duren voordat het op een foto te zien is. Of het moet er al langer aanwezig zijn maar dat kan niet want je hebt pijn. Let wel, een foto is 2D dus het kan ook zijn dat het er wel is maar niet zichtbaar wegens dat het 2D is.
Ik wens je heel veel sterkte!!!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 21:06

Ze wouden me toch erg graag zien na alle informatie
De binnenkant van m'n kaak is dik en de onder kant doet ook pijn
Maar niet zo erg als de boven kant

Mijn kaak in het algemeen lijkt veranderd m'n kiezen sluiten niet meer normaal aan lijken allemaal versprongen aan te sluiten dit was gisteren na de behandeling niet en de vulling zit nog altijd waar die zat

Wat ik wel vreemd vind is dat de vulling niet glad is van structuur

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 00:02

ik ben ook enorm bang voor de tandarts. ik had een klein gaatje maar die lag denk ik bij een zenuw ofzo. had het eerst zonder verdoving gedaan maar deed toen zeer. gelijk aangegeven en verdoving gekregen. ik voelde het daarna nog een beetje en kreeg toen nog een verdoving. van de tweede prik voelde ik niks en het gaatje was ook zo behandeld. dat het zo'n zeer deed komt door alle zenuwen en adrenaline. je moet gewoon rustig blijven, als ze weten dat je zenuwachtig bent zullen ze voorzichtiger zijn. als iets zeer doet gewoon huilen, of als je zenuwachtig bent. lucht behoorlijk op :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 09:24

Huilen? Dat gaat m niet worden op commando
En voor ik huil moet ik echt fixe pijn hebben

Ik kan om 10 uur al terecht
Ik ben echt een geluksvogel kan alles vervroegen Hihi

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 12:22

Ik heb het overleeft
M'n vriend was ondertussen met m'n moeder aan het appen