Chronische vermoeidheid in relatie tot keelamandelen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keedie

Re: Chronische vermoeidheid in relatie tot keelamandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:25

Ik herken dit probleem heel erg, mijn amandelen zijn er ook uitgehaald. Maar nog altijd keelpijn, vermoeid etc. Laatst inderdaad long foto's en hart filmpjes laten maken en daar is bij mij ook niks op aan te merken. Vaak genoeg bloed moeten prikken, maar om de 3 weken is m'n keelpijn toch weer terug en loop ik te rennen en te vliegen met ijsjes en keelsnoepjes.

De operatie toen ik mijn keelamandelen eruit ging halen was voor mij 'prima' te doen. Het infuus vond ik eigenlijk zelf het meest vervelende van allemaal. En Ik was op het begin echt super zenuwachtig maar zodra je onder narcose gaat is het inderdaad heerlijk. Herstel duurde met heel veel ijs ongeveer twee weken. :)

Nergens voor bang voor zijn! Heel veel sterkte en succes! :(:)

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 14:33

Dankjewel voor de reacties!

Kan ik na 2,5 week al weer gaan werken op de boerderij? Dit bestaat uit veel til en schep werk? Wat denken jullie?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:47

Het wissels heel erg. Ik voelde me toen ik bij kwam van de narcose beter dan dat ik me het jaar ervoor had gevoeld. Maar anderen hebben echt even nodig om te herstellen.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:11

Ik zat ongeveer 2 weken thuis, puur omdat ik nog op school zat en ik toch niet veel kon doen qua praten etc. Het verschilt heel erg aan hoe jij je voelt maar ik zou wel voldoende rust nemen.

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 19:12

Ik heb even met me baas overlegd, als ik me goed voel mag ik komen anders niet!
Het werken op de boerderij doe ik naast school zo af en toe, dus even aankijken hoe ik me voel.
Ik heb inderdaad op school en stage gemeld dat ik waarschijnlijk de eerste 2 weken nog niet kom.

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 14:06

Vrijdag ochtend om 9 uur ben ik geopereerd, de operatie ging goed. Na de operatie gelijk veel ijswater en een ijsje gegeten, en een half uurtje later kwam alles er weer uit. De hele middag misselijk geweest, en veel overgegeven. Aan het einde van de middag een uur kunnen slapen, en daarna was de misselijkheid gezakt, en mocht ik naar huis. De pijn valt een soort mee, ik eet veel vloeibaar voedsel zoals bambix met water en melk. En voor de rest drinkt ik koud water en eet ik af en toe een ijsje.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:43

Nou goeie berichten lijkt me. Dat ijswater goed blijven drinken dan komt het vanzelf goed.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:42

Overgeven is trouwens ook wel normaal. Komt door het bloed wat toch in je maag terecht komt.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:51

Ik heb precies dezelfde klachten al jaren!
Ook pfeiffer gehad en nu al jaren moe, en vaak niet lekker, nooit energie,nooit uitgerust enz.

Ik heb geen last van mijn amandelen maar wel altijd opgezette klieren!
En snel keelpijn.

Ik ben wel al meerdere keren geopereerd aan mijn neusslijmvlies en de laaste keer ook mijn schotje
Maar lijkt me niet dat dat er mee te maken hebt.

Succes met je herstel.

Ben erg benieuwd of je je beter gaat voelen.

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 12:10

TamaraFloor: Dat zijn inderdaad de zelfde klachten, amandelen worden ook snel weg gehaald als mensen veel last hebben van keelpijn of keelontsteking. Dus misschien is het geen gek idee, om is langs een kno-arts te gaan.

Tot nu toe gaat het aardig, zondag had ik weinig last dus veel kunnen eten. Maar gisteren en vandaag doet me keel echt pijn, vannacht de halve nacht wakker gelegen van de pijn. Ik ga zo het ziekenhuis even bellen of ik meer paracetamol mag nemen, neem er nu 3 op een dag. En 3 keer per dag diclofinac, maar ik merk gewoon dat het te weinig is.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:47

Ik ben paar maanden geleden nog geopereerd aan mijn neus dus heb abonnement bij de kno arts.
Maar mijn amandelen waren goed zei hij...

Balen zeg. Duurt wel lang allemaal dan!
Mijn neus viel ook zo tegen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:23

Paracetamol mag je, zeker na een operatie, wel tijdelijk opvoerentot 4x per dag 2

TamaraFloor heb jij de vaccinatie(s) tegen baarmoederhalskanker gehad?

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 12:58

Luxje: Bedoel je 4 keer per dag 2 keer 1000mg paracetamol zetpil? Het ziekenhuis zei dat ik al aan de maximale hoeveelheid pijnstilling zat.

Is het eigenlijk beter om de diclofinac te gelijk met de paracetamol te nemen? Ik heb er nu elke keer 3 uur tussen zitten.

Vannacht weer wakker gelegen van de pijn! Uiteindelijk om 2 uur een diclofinac genomen, toen heb ik kunnen slapen tot 7 uur. Maar toen werd ik weer wakker van de pijn dus toen nog een paracetamol genomen!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:38

Nee max 4000 mg per dag, tijdelijk hè!
Ik dacht 2x 500 mg tabletten, maar had er niet aan gedacht dat je supps zou hebben :o
Probeer het een beetje te verdelen, blijft de spiegel in je bloed ook mooier
Pcm: 7-12-17-23 uur
Diclofenac: 7-16-23 uur
Als je ook diclofenac supps hebt, zou ik er een uurtje mee schuiven, anders wordt het zo vol allemaal :D

Oh edit: je kunt ook nog ijsverband (koelelementen uit de diepvries) in je nek of tegen je keel leggen

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:43

Ik heb zelf mijn amandelen laten verwijderen toen ik 23 was , altijd zere keel , ontstoken. Pfeiffer gehad. Vaak moe.

Pas op met amandelen er uit er mee. Ken 1 waar het op de nieren sloeg. Doen het nu helaas beide niet meer sinds zijn 18e.

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 17:26

Luxje: s' nachts neem ik een 4e paracetamol als ik niet kan slapen, of als ik wakker wordt van de pijn.
Mijn schema voor overdag:
Paracetamol: 7-13-18 uur eventueel nog s' nachts. Ik hou minimaal 6 uur ertussen.
Diclofinac: 9-15-21 Tussen de volgende zetpil hou ik ook minimaal 6 uur ertussen.

Wat is nog lekker om te drinken en te eten? Op dit moment drink ik alleen water maar dat komt me neus uit! Vanmiddag een slokje drinkontbijt van Hero geprobeerd, het branden als de hel! Griesmeel pudding, brinta enzo gaat er wel in maar wordt er zo slapjes van.

Edit: Huisarts gebeld, mag allebei de pijnstillers verhogen met 1, dus ik kan s' nachts eventueel bij nemen. Als dit niet helpt, en het gaat nog niet beter dan kan hij morfine achtige pijnstillers voorschrijven maar hij wil dit liever niet.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:52

Luxje, nee daar ben ik niet voor ingeënt. Hoezo?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:47

TamaraFloor schreef:
Luxje, nee daar ben ik niet voor ingeënt. Hoezo?

Omdat dat bij veel meiden ook tot chronische vermoeidheidsklachten heeft geleid, maar veel meiden/ouders de link niet leggen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 01:34

Anne_J schreef:
Luxje: s' nachts neem ik een 4e paracetamol als ik niet kan slapen, of als ik wakker wordt van de pijn.
Mijn schema voor overdag:
Paracetamol: 7-13-18 uur eventueel nog s' nachts. Ik hou minimaal 6 uur ertussen.
Diclofinac: 9-15-21 Tussen de volgende zetpil hou ik ook minimaal 6 uur ertussen.

Wat is nog lekker om te drinken en te eten? Op dit moment drink ik alleen water maar dat komt me neus uit! Vanmiddag een slokje drinkontbijt van Hero geprobeerd, het branden als de hel! Griesmeel pudding, brinta enzo gaat er wel in maar wordt er zo slapjes van.

Edit: Huisarts gebeld, mag allebei de pijnstillers verhogen met 1, dus ik kan s' nachts eventueel bij nemen. Als dit niet helpt, en het gaat nog niet beter dan kan hij morfine achtige pijnstillers voorschrijven maar hij wil dit liever niet.

Soepje? En dan een gladde (gepureerde) soep. Broccolisoep ofzo. Lekker zout.
Aardappelpuree? Bouillon om te drinken?
Ik zou iets hartigs gaan nemen met zout ipv met name zoet/suiker. En drinken kan ook limonade zijn ipv water, lekker ijsklontje erin..
Sterkte nog!

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 14:20

Gisterenavond heb ik een gehaktbal met heel veel appelmoes weg gekregen en wat witlof met een sausje. Toen voelde ik me gelijk stukken beter, maar na een uur begon de pijn weer en trok het door naar mijn oren. Voordat ik naar bed ging heb ik een cool pack in me hals gelegd, dat werkt wel goed tegen de pijn. S' nachts wordt ik nog wel elke keer wakker van de pijn, dus de huisarts heeft vanochtend Tramadol voorgeschreven. Aardappelpuree heb ik eergisteren op en dat ging er ook gemakkelijk in, een gepureerd soepje is een goed idee, dankje!