amber15 schreef:Mijn indruk is dat je je lichaam constant verwent: stoekverwarming, thee, douche etc. Tot je in bed gaat liggen. Dan moet je moeie lichaam, inclusief verwijde bloedvaten, ineens weer gaan stoken. Misschien heeft je lichaam daar moeite mee?
Heb je hier altijd last van gehad?
Wauw, lichaam verwennen?
Die stoelverwarming heb ik alleen wanneer we met paard op stap zijn hoor. Zo'n luxe auto heb ik zelf niet.
En ik neem aan dat jij ook een douche neemt als je hebt gezweet? En thee drinkt als je het koud hebt? Of je drinkt gewoon thee. Ik vind thee nu eenmaal lekker en drink het de hele dag door.
Nee, het spijt me wel, maar ik zie niet in hoe dit je lichaam verwennen is. Zeker niet als je uit een lekker warme auto weer de kou in stapt? En dan eerst in een ijskoude niet al te luxe auto stapt?
Maar ik ben al wel altijd een koukleum geweest. Op mijn werk zet ik de verwarming op 21 graden, waar dat gewoon echt koud is. Aan het eind van de middag heb ik het alweer ijskoud en kan ik het niet meer warm krijgen. Terwijl het niet zo is dat ik 's middags niet eet ofzo. Ik eet dan gewoon mijn fruit, af en toe zo'n minikoekje van DE. Heb ook totaal geen honger dan.
Thuis staat de verwarming overdag doorgaans op 19 graden, in het weekend op 20. Daar heb ik het nooit koud. Ook al zit ik stil.
Ik heb nog even over het douchen nagedacht. Kouder afsluiten is denk ik wel een optie. Maar in principe van een warme douche naar een koude ruimte is hetzelfde. Dus daar zou het niet zo zeer aan moeten liggen. Gisteravond heb ik het de hele avond gewoon warm gehad. Ik had voor buiten na het rijden (we hadden binnen training) mijn winterjas mee. Die heb ik thuis (op stal) pas aangetrokken en aangehouden toen ik naar mijn eigen huis ging. Totaal niet koud gehad. Voeten werden op bed wel weer koud, maar daar lag al een kruik in dus ik was binnen 10 minuten vertrokken
Morgenavond maar weer proberen, dan moet ik gewoon buiten rijden.