Zo vreselijk koud na het rijden!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:45

Janine1990 schreef:
SarahIlse schreef:
Je hebt van die witte katoenen sokken, even geen idee waar ik ze vandaan heb gehaald nu.. Maar in katoenen sokken zweet je niet, maar is het wel lekker warm. Wellicht het proberen waard.

Voor in bed bedoel je?
Dan krijg ik namelijk geen zweetvoeten hoor, maar gewoon van die branderige voeten. Kurkdroog blijven ze.

:j
Zijn je voeten dan niet gewoon heel droog als ze branderig voelen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 09:50

SarahIlse schreef:
:j
Zijn je voeten dan niet gewoon heel droog als ze branderig voelen?

Nee hoor... Dat gevoel krijg ik gewoon als mijn voeten heel warm zijn. Dat voelt echt niet fijn.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:58

Janine1990 schreef:
jorika1986 schreef:
http://www.clickheat.eu/The-Products/Ca ... oductID/27

Bovenstaande link: DE oplossing. Zeker anderhalf uur goed warm tot gewoon heet.

Wát is dat?

Het zijn heat packs voor onder je voeten. Dat is een stevige plastic zak met daarin een niet gifitige/gevaarlijke vloeistof en een metalen plaatje.
Door het metalen plaatje te knakken vind er een reactie plaats waarbij er warmte vrij komt. Tot wel 54 graden warm.

Als de pack is afgekoeld kun je hem opnieuw gebruiken door hem een kwartiertje in kokend water te leggen. Inprincipe kun je dat oneindig doen. Totdat hij lek raakt en de vloeistof uit het zakje loopt.

Ideaal. Ik heb ze bij me als ik met de motor weg ga op koude dagen. Heb wel eens zulke koude handen, klik ik dat plaatje, deponeer ik het zakje in mijn jaszak en doe ik mijn handen erbij in. HEERLIJK!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:01

Hoe heet douche je? Als je heet doucht gaat je lichaam koelen, misschien is het verschil tussen de temperatuur van de douche en daarbuiten nu te groot? Wat kan werken is met wat kouder water afsluiten.
Overigens herken ik die kou wel, bij mij doet een kruik wonderen. :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:10

Een client van ons smeert trouwens tijgerbalsem op haar voeten in de winter :o wordt wel warm :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 12:12

No_No schreef:
Een client van ons smeert trouwens tijgerbalsem op haar voeten in de winter :o wordt wel warm :D

Die kwam ik inderdaad ook tegen ja! Lijkt me ook nog niet zo'n gek idee :D

Princesj

Re: Zo vreselijk koud na het rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:39

Ik doe altijd de electrische deken aan voor ik naar bed ga. Als ik ga liggen zet ik hem uit, nooit meer last van kouwe onderdelen!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:48

Hete douche, thee, melk.... van alles helpt maar vaak maar even totdat je stil ligt.
Ik heb gewoon een elektrische onderdeken, al jaren. Als ik koud ben, lig ik eerst uren wakker. Nu ben ik zo vertrokken. Je hebt ze ook die na een bepaalde tijd vanzelf uitschakelen. Ergens anders slapen? Kruik mee, als mijn voeten maar warm zijn, volgt de rest ook wel.
Bang voor brand ben ik niet. Ook al heb je alles uit of op standby, er is altijd een risico. Eerder in je meterkast dan in je bed...... Bovendien heb ik rookmelders overal.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:54

Hier het zelfde probleem... zat gister pas om 9 uur op het paard :') en was dus heel laat thuis, gelijk gaan douchen. en bij mij gaat alles gloeien als ik de laatste paar minuten lauw/koud douche, maar zodra ik in mn bed lig zijn mn voeten alweer in ijsjes veranderd... en dat terwijl ik een hekel aan sokken heb in bed, slapen lukt niet als ik mijn tenen niet kan wiebelen of aan mn deken kan plukken :+

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:14

Ik heb dit ook :-) Ook alleen als ik die dag gereden heb of als ik die dag lang buiten ben geweest. Alsof de batterij van mijn kacheltje op is ofzo :+

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:53

Mijn indruk is dat je je lichaam constant verwent: stoekverwarming, thee, douche etc. Tot je in bed gaat liggen. Dan moet je moeie lichaam, inclusief verwijde bloedvaten, ineens weer gaan stoken. Misschien heeft je lichaam daar moeite mee?
Heb je hier altijd last van gehad?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 08:29

amber15 schreef:
Mijn indruk is dat je je lichaam constant verwent: stoekverwarming, thee, douche etc. Tot je in bed gaat liggen. Dan moet je moeie lichaam, inclusief verwijde bloedvaten, ineens weer gaan stoken. Misschien heeft je lichaam daar moeite mee?
Heb je hier altijd last van gehad?

Wauw, lichaam verwennen?

Die stoelverwarming heb ik alleen wanneer we met paard op stap zijn hoor. Zo'n luxe auto heb ik zelf niet.

En ik neem aan dat jij ook een douche neemt als je hebt gezweet? En thee drinkt als je het koud hebt? Of je drinkt gewoon thee. Ik vind thee nu eenmaal lekker en drink het de hele dag door.

Nee, het spijt me wel, maar ik zie niet in hoe dit je lichaam verwennen is. Zeker niet als je uit een lekker warme auto weer de kou in stapt? En dan eerst in een ijskoude niet al te luxe auto stapt?

Maar ik ben al wel altijd een koukleum geweest. Op mijn werk zet ik de verwarming op 21 graden, waar dat gewoon echt koud is. Aan het eind van de middag heb ik het alweer ijskoud en kan ik het niet meer warm krijgen. Terwijl het niet zo is dat ik 's middags niet eet ofzo. Ik eet dan gewoon mijn fruit, af en toe zo'n minikoekje van DE. Heb ook totaal geen honger dan.
Thuis staat de verwarming overdag doorgaans op 19 graden, in het weekend op 20. Daar heb ik het nooit koud. Ook al zit ik stil.

Ik heb nog even over het douchen nagedacht. Kouder afsluiten is denk ik wel een optie. Maar in principe van een warme douche naar een koude ruimte is hetzelfde. Dus daar zou het niet zo zeer aan moeten liggen. Gisteravond heb ik het de hele avond gewoon warm gehad. Ik had voor buiten na het rijden (we hadden binnen training) mijn winterjas mee. Die heb ik thuis (op stal) pas aangetrokken en aangehouden toen ik naar mijn eigen huis ging. Totaal niet koud gehad. Voeten werden op bed wel weer koud, maar daar lag al een kruik in dus ik was binnen 10 minuten vertrokken :) :) :)
Morgenavond maar weer proberen, dan moet ik gewoon buiten rijden.

SumSum

Re: Zo vreselijk koud na het rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:51

Je kunt ook een kruik of pitten zak meenemen naar bed. Desnoods 2 kruiken, 1 voor je voeten en 1 voor je bovenlichaam en handen.