Zelfmoordpoging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:26

Ja dat is een duidelijke schreeuw om aandacht, en ik denk dat er achterliggend meer is waarom hij dat doet!
Nu vreselijk maar geef hem nu niet de aandacht die hij vraagt, anders wordt het alleen meer!

Eerst slachtofferhulp voor jezelf, daar bespreken wat nu te doen en ga ook langs de huisarts alleen al het vertellen ,een luisterend oor en een traject waar je zelf nog niet aan had gedacht misschien kan je verder helpen.

Maar houdt afstand... laat je niet inpakken hoe klein ook, het is weer een stukje zijn zin! laat je goed begeleiden want het is zo moeilijk om je hier in staande te houden dat kan niemand alleen!

Ik wens je veel moed en kracht! :(:)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 21:27

xManon_ schreef:
Je mag mij ook pben als je je verhaal kwijt wilt en met een soort van ervaringsdeskundige wil praten.

lief van je :) heb je berichtje gestuurd

Roos_M

Re: Zelfmoordpoging

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:31

Sterkte! Blijf uit zijn buurt. Voor altijd!! En goed dat je hulp zoekt.

Kalmte kan je redden. Knuffel!

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:36

Het is natuurlijk geen spel.
Maar zijn ellende kan je niet voor hem dragen. Daar verlicht je hem niet mee.

God geef me de rust
om te accepteren wat ik niet kan veranderen,
de moed om te veranderen wat ik kan
en de wijsheid om het verschil te zien.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:40

Ik heb ook zo'n ex. Heeft uiteindelijk geprobeerd zijn polsen door te zagen (ja met een zaag ja) en daarbij heeft zijn vader hem betrapt in de schuur. Ik was op dat moment 15 en had geen flauw idee wat ik ermee moest.
Ik heb dus besloten al het contact te verbreken voor hij andere en misschien nog wel ergere dingen ging uitspoken om mij terug te krijgen.

Ik zou als ik jou was ook al het contact verbreken. Mocht het nodig zijn een ander nummer. Dat heb ik wel gedaan en dat geeft echt rust.

Het is hoe dan ook niet jouw fout, schuld of whatever. Het is zíjn leven waar hij zélf over beschikt en zélf de keuzes over maakt. Niet jij!
Onthoud goed dat hij dit zichzelf aandoet en er waarschijnlijk ook andere zaken zijn waarom hij dit doet. Maar het is aan hem zelf om daar hulp bij te zoeken. Een relatie met jou lost niet ineens al zijn problemen op en is zeker geen oplossing.
Voel je dus vooral niet schuldig, hij heeft dit echt zichzelf aangedaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:41

Denk aan jezelf meisje. Hij is wel heel erg als ie dit tegen je gebruikt.

Je hebt het niet voor niets uitgemaakt. Onthoud dat maar.

Blijf maar ver bij hem uit de buurt. Hij heeft professionele hulp nodig. Geen vriendin die hij kan manipuleren.

Sterkte. En sorry dat ik het zeg maar wat een piep dat hij jou en zijn familie zo in zijn eigen oliebol mee trekt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:44

Je ex ligt nu in het ziekenhuis en is dus in zekere zin nu aardig beschermd: hij kan niet zomaar weg of eenvoudig een nieuwe poging doen. Ik zou daarom juist in deze situatie aangeven dat het nee is en nee blijft.
Er is nu toezicht, en het ziekenhuis kan verdere zaken in gang zetten. Vertel heel duidelijk aan het ziekenhuis dat je niet komt en waarom je niet komt zodat ze weten wat er speelt. En dan is het aan hen om de juiste professionele hulp in te schakelen, zoals een psychiater.

Als je er nu wel naartoe gaat, denk ik dat hij het ervaart alsof het inderdaad werkt om te dreigen. Dus dit is het moment is om nee te zeggen en er niet naartoe te gaan.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:47

heftige shizzle. Dit zijn geen grapjes meer zeg maar.

Zoek zelf hulp om dit goed te verwerken. dat is het belangrijkste. Neem afstand en blijf weg, daar help je hem ook het beste mee.

Waarschijnlijk krijgt hij nu ook (gedwongen) hulp. Zelfmoordpogingen worden niet ligt opgenomen gelukkig.

Sterkte :(:)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 21:48

ik heb na het telefoontje van politie met het ziekenhuis gebeld en naar zijn toestand gevraagd. ook daar heeft hij naar mij gevraagd maar heb gezegd dat ik niet kan komen. daarna direct zijn moeder gebeld en moest haar de situatie ook uitleggen want ze wist nog van niks over ons. zo onwerkelijk allemaal.

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:51

Geen tips, maar wil je wel even sterkte wensen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:51

Wat een nare situatie, ik kan me voorstellen dat je helemaal van de rel bent. Heb je het ziekenhuis uitgelegd waarom je niet komt?

Dikke knuffel!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:53

Zoals andere al zeiden... Absoluut niet jouw schuld dus hoop dat je jezelf niks kwalijk neemt. Niks van jezelf latem horen iig... Want dan heeft het immers "gewerkt"

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:55

Ik weet niet goed wat ik moet typen, maar wil niet wegklikken zonder een reactie. Wat ontzettend knap van je dat je meteen hulp bent gaan zoeken. Het is absoluut niet jouw schuld, laat je dit dus ook niet door hem aanpraten. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar leven, je kan die verantwoordelijkheid nooit op een ander afschuiven. Blijf goed voor jezelf zorgen en zorg voor de juiste hulp.
Heel veel sterkte met alles.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:57

Heel erg veel sterkte, wat een verschrikkelijke situatie.

Ik zou inderdaad niet bij hem langs gaan omdat de kans bestaat dat dat voor zijn gevoel misschien de deur weer open zet. Wel zou ik het ziekenhuis inderdaad vertellen waarom je niet komt.

Maar boven al: kies nu voor jezelf! Zoals je inderdaad ook al doet door hulp te zoeken. Dit is echt niet jou schuld en de mogelijkheid dat je dat wel zo gaat voelen moet je het liefst echt voor zijn.

Nogmaals heel veel sterkte ts.

Arashah

wat er ook gebeurd jou schuld is het niet en zal het niet worden!

dit zelfde heb ik ook mee gemaakt, Maar dan met mijn vader.

mijn moeder is bij hem weggegaan, mijn vader heeft 'geeisd' van haar dat ze terug komt.
Hij heeft mij ook gebeld en gedreigd dat hij voor de trein springt als we niet terug komen..

Het enigste wat ik had gezegd tegen mijn vader: Als je voor de trein springt, weet dan dat ik dit jou nooit Meer vergeef..
(ook had hij al een zelfmoordpoging gedaan, een paar jaar terug. Dit had ik in mijn achterhoofd Maar ik had tegen mezelf gezegd, ik ben sterker dan het slechte))

Dit had hem aan het denken gezet. (Ik had niet geweten dat ik zo sterk was om dit te zeggen)
Nu twee jaar later zijn mijn ouders gescheiden, en gaat ieder zijn eigen weg. Verder is alles ook weer in orde in de Familie en héb ik het een plaatsje kunnen geven.

Wat ik jou kan meebrengen: vraag inderdaad slagtofferhulp aan, en vergeet nooit Maar dan ook NOOIT dat jij er niet de schuld van bent.
Als hij zo graag zelfmoord will plegen is hij ziek in het hoofd, niks Meer niks minder.
Jij kan er niets voor dat hij zo is en dat hij het niet accepteren kan dat je bij hem weg bent gegaan om een goede rede.

ga niet mee in zijn verhaal en laat geen medelijden zien, ga zo veel mogelijk uit zijn buurt.

Ik wens jou heel veel sterkte! Jij bent sterker!

soesita

Lillith24 schreef:
ik heb na het telefoontje van politie met het ziekenhuis gebeld en naar zijn toestand gevraagd. ook daar heeft hij naar mij gevraagd maar heb gezegd dat ik niet kan komen. daarna direct zijn moeder gebeld en moest haar de situatie ook uitleggen want ze wist nog van niks over ons. zo onwerkelijk allemaal.

Wees alsjeblieft heel duidelijk. Leg uit waarom je niet kan komen. Het is echt belangrijk dat je nu niet naar hem toe gaat en een duidelijke lijn trekt.
Voor jezelf is het inderdaad goed dat je hulp zoekt. Maar ik vind dat je zeker op de goede weg bent. Dit is inderdaad niet eerlijk tegenover jou. Dus blijf sterk in je schoenen staan en zoek mensen die je in de rug steunen. Een telefoontje met de zelfmoordlijn is inderdaad al een heel goede stap. Ik wens je veel sterkte en wijsheid! :(:)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:58

Het zal vreselijk moeilijk zijn, maar ga er inderdaad niet heen...

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:00

Jee wat heftig. Sterkte :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:03

Ik wil je heel veel sterkte wensen!

En ik citeer met instemming Shadow0: dit is DE tijd om alles en iedereen te laten weten en voelen: 'het is nee, het is over en daarmee basta!'

....dat dat van alles en nog wat met jou doet, geloof ik grif - en dat voelt heel naar.
Zelf hulp, steun en wat al niet voor jezelf organiseren.
Bij gebrek aan een beter woord dan spel: je schreef zelf ook al, dat hij het verregaand oneerlijk speelt.
"Kappen", dus.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:09

Zo wat heftig....

goede raad is al gegeven :j

een dikke :(:) van mij....

heel veel sterkte dit gaat je niet in de koude kleren zitten, ook heel erg voor zijn familie.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:12

Shadow0 schreef:
Je ex ligt nu in het ziekenhuis en is dus in zekere zin nu aardig beschermd: hij kan niet zomaar weg of eenvoudig een nieuwe poging doen. Ik zou daarom juist in deze situatie aangeven dat het nee is en nee blijft.
Er is nu toezicht, en het ziekenhuis kan verdere zaken in gang zetten. Vertel heel duidelijk aan het ziekenhuis dat je niet komt en waarom je niet komt zodat ze weten wat er speelt. En dan is het aan hen om de juiste professionele hulp in te schakelen, zoals een psychiater.

Als je er nu wel naartoe gaat, denk ik dat hij het ervaart alsof het inderdaad werkt om te dreigen. Dus dit is het moment is om nee te zeggen en er niet naartoe te gaan.

Inderdaad!
Heel veel sterkte, TS! :(:)

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:18

Zoek alsjeblieft hulp voor jezelf. Je moet echt sterk zijn voor jezelf. Een kennis van mij heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegt omdat haar vriend precies hetzelfde deed en zij daar ook niet meer mee om kon gaan. Hij had haar totaal gevangen in emoties. Laat het niet zover komen!!!! Jij hebt hier totaal geen schuld aan dit is zijn probleem.
Sterkte..

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:19

Zoolgangster schreef:
Shadow0 schreef:

Inderdaad!
Heel veel sterkte, TS! :(:)

Helemaal mee eens!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:27

Laat gaan laat gaan. Hij is niet meer jouw probleem en jij kunt zelf duidelijk grenzen stellen. Je hoeft niet naar nachtelijke telefoongesprekken te luisteren en hem aan te horen. Negeren, ophangen, weglopen er zijn zoveel keuzes. Kies lekker voor jezelf hoe erg het ook is dat hij zichzelf wat aan doet. Hij is niet meer jouw probleem.

Goed dat je morgen hulp in schakelt! Heel erg veel sterkte. En zoals al vaker hier vermeld het is niet jouw schuld. Laat je dat ook niet aanpraten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:31

Lillith24 schreef:
Morgen inderdaad slachtofferhulp. Voor hem weet ik niet, worden mensen die een zelfmoordpoging doen gedwongen opgenomen? Ik hoop het maar. Hij maakt me hiermee kapot en ergens voel ik me verschrikkelijk harteloos en gemeen, hij heeft me zo nodig nu. Maar ik kan hem niet laten winnen. Dit spel is niet eerlijk.

Als hij een gevaar is voor zichzelf, is er een reële kans dat hij gedwongen wordt opgenomen.

Het is de vraag of hij je écht nodig heeft nu. Mocht je overwegen contact met hem te zoeken, dan zou ik je aanraden dat eerst met zijn behandelaars te overleggen. Zij kunnen inschatten of dat verstandig is.

Nog los van de vraag of je het zelf wilt natuurlijk....