Dermatillomania lips / lippen pulken. Wat ertegen doen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:49

Tosca_love schreef:
Waarschijnlijk moet ik gewoon iets te doen hebben met m'n handen

Ja, ik ook. Bij mij is het niet per se uit stress. Als ik lang naar iets moet luisteren of lang moet zitten dan doe ik het ook.

Rindin

Re: Dermatillomania lips / lippen pulken. Wat ertegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:11

Whut?! Heeft het een naam?!
Ik doe dit al jaaaaren, maar heb er nooit echt bij stilgestaan dat het "iets" is...
Ik pulk ook met m'n tanden. Wat ik het meest vervelend vind is dat m'n tanden gaan slijten...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:59

Och nee, "het" heeft een naam :wow: ?! Ik doe het ook! Vooral de velletjes aan mijn nagels. En wanneer ik er een opmerking over krijg van mijn man, dan doe ik stiekem, onder tafel of zo, lekker verder. Ik kan het echt niet laten. Soms zijn mijn vingers niet om aan te zien. Ooit zei iemand tegen me dat de handen van een vrouw haar visitekaartje zijn. Euhheu 8)7 ?

Op mijn lippen bijt ik ook, ook tot bloedens toe, maar enkel bij koude wanneer ze gesprongen zijn. Dat is dus seizoensgebonden :) .

Wat soms wel helpt, is kauwgom eten. Dan ben ik iets meer daarmee bezig.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:49

Hier nog iemand. Als kind had ik overal wondjes, op mijn handen, armen en benen. Ik krabde constant alles kapot, had op gegeven moment op elke hand vier a vijf wondjes. Dat is uiteindelijk overgegaan in nagel bijten, en het kapot krabben van met name de huid bij mijn duimen en vingers. En van daar uit ben ik nu overgegaan op het kapot bijten van mijn lippen. Niet het hele jaar door maar meestal periodes van enkele weken als mijn lippen droog worden. Ik trek, pulk en bijt ook alles kapot, waardoor het veel bloedt ook.

Vaak uit verveling, nervositeit of stress.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:52

Ik heb niet het hele topic door gelezen maar ik zeg lippenstift!
Koop een mooie verzorgende
Dan denk je wel 3x na voor alles onder gesmeerd zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:48

Ik doe het heel erg als ik stress, of als ik zenuwachtig ben. Ik bijt op mijn lippen totdat er velletjes los komen en dan ga ik die velletjes eraf trekken, soms inderdaad tot bloedens aan toe. Heb nog nooit iets gevonden wat ik ertegen kan doen. Lippenstift is hier inderdaad ook het antwoord, maar dan juist hele matte, anders dan trek ik alsnog die velletjes eraf en dan neem ik gelijk mijn lipstick mee over mijn hele gezicht