Zoontje van 2 operatie en 5 nachten ziekenhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: Zoontje van 2 operatie en 5 nachten ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:34

Van de zotte... Ik heb niet eens extra hoeven te betalen. Alles ging via de ziektekostenverzekering van mijn zoon.
Ik blijf het apart vinden dat zoiets wel in bijvoorbeeld Duitsland kan maar dat dat in Nederland niet of moeilijk mogelijk is.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 22:30

Helaas in het WKZ krijg je als ouders ook niet te eten. Maar je kan wel een hele grote maaltijd voor je kind bestellen en daar kan je dan van mee eten. Het restaurant is amper open en daar is weinig lekkers te halen.

Ik ga kijken voor een schaartje en stickers en een kleurboek, pluche bal. Genoeg te eten en drinken voor onszelf.

smurffieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:55

Voor een.kindje van 2 is het heel moeilijk..
Misschien een idee om voor de operatie samen met je zoontje even naar de speel afdeling van de action te gaan en samen dingen uit te kiezen die hij kan doen. Zo kun je hem voorbereiden op de periode op bed en de opname. Door hem met leuke dingen mee te laten denken maak je het minder spannend; denk bijvoorbeeld ook aan leuke onderbroeken uitzoeken en een pyjama.
Een kindje van 2 moet je wel proberen om uit te leggen wat er gaat gebeuren, vaak pakken ze meer op dan je denkt.
En bedenk ook dat het ventje verschrikkelijk spiegelt, jij zenuwachtig hij zenuwachtiger.

Als je een mooi schortje ( die met mouwtjes, wellicht mag je een operatiejasje hebben? Zijn die ook gelijk niet zo raar meer) voor hem koopt kunnen dingen als vingerverven ook goed zonder kans op infecties. Met water uit te wassen dus niet zo erg als het ergens op komt.

Daarnaast altijd een fijne knuffel en wat leuke filmpjes doen soms wonderen als ze zich niet lekker voelen. Mama dichtbij en knuffel in de hand.
Wellicht heb je ook nog wel computer spelletjes voor kinderen van 2 die aardig te doen zijn. Normaal zou ik niet zo van beeldschermen zijn bij zulke jongen kinderen maar nood breekt wet bij zo'n lange tijd niks mogen voor hem.

Verder

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:44

Ik vind het altijd zo naar als die ukkies in het ziekenhuis moeten liggen. :(:)

Ik denk dat je met boekjes, kleurboeken, vingerverf en een laptop/tablet al aardig ver komt.
Mss wat duplo ofzo meenemen en/of een speelgoedauto oid?
Of een vloerpuzzel, je weet wel van foam waar je een mat van kunt maken of blokken en met net wat meer creativiteit lukt een huisje ook wel. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:49

En wb knuffels:
pillowpet?
Kun je als knuffel gebruiken en als kussen en zijn heel zacht en tegelijk stevig genoeg. :)
Zie net dat je er ook een versie van hebt met lichtjes/projectie, maar die oogt vrij hard op de rug:
Afbeelding

Ik bedoelde zelf meer zoiets:
Afbeelding

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 01:15

StonedRomy schreef:
Toen ik als 1 jarige 3 maanden lang in het ziekenhuis lag werd geadviseerd aan de ouders om niet in het ziekenhuis te blijven, maar thuis te gaan slapen.

Nadat ik een beetje opgeknapt was zijn mijn ouders veel over de gang gaan lopen met mij, dan krijgt het kind indrukken en wordt het dus moe.

Verder veel voorlezen wilt ook nog wel eens helpen.

Mee eens!

Ik heb de eerste 5 jaar van m'n leven zo'n beetje in het ZH gewoond. Mijn ouders zijn nooit maar dan ook nooit blijven slapen. Dit is idd aangeraden door het ZH. Klinkt misschien hard maar ik snap de keuze volledig.

Mijn ouders waren er van 8 uur/half 9 's morgens tot meestal een uur of 7 's avonds (tussen de middag waren ze 1 a 2 uur weg). Ze sliepen gewoon thuis. Zo kan je als ouders jezelf opladen, genoeg energie hebben om er de volgende dag weer volledig voor je kind te kunnen zijn.

Ik was gelukkig een kind dat mezelf makkelijk kon vermaken dus met wat duplo/playmobil ofzo was ik uren zoet.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 02:05

Misschien zie je kans om voor de opname een keer over de kinderafdeling te gaan in het WKZ. Zo krijg je een beetje een indruk van hoe het eraan toe gaat overdag en hoeveel ouders er blijven. Zelf denk ik dat je het jezelf heel moeilijk maakt als je 24/7 bij je zoontje wilt blijven. Hij is erg jong, maar ook erg wijs. Het ziekenhuispersoneel is erop ingesteld om voor die kleintjes te zorgen, durf die verzorging dan ook uit handen te geven. Dat maakt je geen slechte ouder, absoluut niet, je moet ook goed voor jezelf zorgen zodat je straks thuis ook weer goed voor hem kunt zorgen!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 06:55

We zijn in maart al een nachtje op de afdeling geweest dus we kennen het al wel een beetje.
Ik blijf er niet 24/7 bij. Ik ga 's avonds naar huis en mijn man blijft bij hem slapen. Het is 'maar' 5 nachten, dat is heel wat anders dan 3 maanden, en hij ligt er in het weekend, dat scheelt weer want dan hoeven we niet te werken.

Pillowkussen ziet er leuk uit! Hij heeft nooit een knuffel maar wie weet vindt hij dat fijn.

Tablet of spelletje is hij nog te jong voor, hij moet nog 2 worden.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:20

Je hebt speciale babyspelletjes hoor. Vanaf een maand of 6 vond Olivia dat al reuze interessant op onze telefoons.
Gewoon beestjes die over het scherm bewegen en als je het aanraakt gaat er een liedje spelen was dat. Zo bestaan er vast nog meer!
Bij opa en oma doet ze ook zulk soort spelletjes op de tablet. Wij hebben er geen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:26

Er zijn echt wel spelletjes op de tablet die leuk zijn voor een tweejarige. Lego heeft leuke apps waar je op kan klikken. Kikker heeft leuke apps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:36

_SantOs_ schreef:
StonedRomy schreef:
Toen ik als 1 jarige 3 maanden lang in het ziekenhuis lag werd geadviseerd aan de ouders om niet in het ziekenhuis te blijven, maar thuis te gaan slapen.

Nadat ik een beetje opgeknapt was zijn mijn ouders veel over de gang gaan lopen met mij, dan krijgt het kind indrukken en wordt het dus moe.

Verder veel voorlezen wilt ook nog wel eens helpen.

Mee eens!

Ik heb de eerste 5 jaar van m'n leven zo'n beetje in het ZH gewoond. Mijn ouders zijn nooit maar dan ook nooit blijven slapen. Dit is idd aangeraden door het ZH. Klinkt misschien hard maar ik snap de keuze volledig.

Mijn ouders waren er van 8 uur/half 9 's morgens tot meestal een uur of 7 's avonds (tussen de middag waren ze 1 a 2 uur weg). Ze sliepen gewoon thuis. Zo kan je als ouders jezelf opladen, genoeg energie hebben om er de volgende dag weer volledig voor je kind te kunnen zijn.

Ik was gelukkig een kind dat mezelf makkelijk kon vermaken dus met wat duplo/playmobil ofzo was ik uren zoet.

Gelukkig werkt dat niet meer zo. De ziekenhuizen die ik ken, raden het van harte aan om bij je kind te blijven. ( al het kind bij kennis is )
Ontbijt en lunch waren prima geregeld. Eten maakten we thuis en warmden we in de ouderkamer op. Daar aten we met de rest van het gezin.
Mijn kind was heel ziek, en we waren bijna 24 uur per dag bij hem ,meerdere keren meerdere weken de eerste drie jaar van zijn leven.

Ik sliep naar omstandigheden prima in het ziekenhuis, beter dan thuis waar je je steeds afvraagt hoe het met je kind gaat , en of het niet de hele nacht huilt ,bang is , pijn heeft ( of erger )

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:17

Misschien is hij al te oud, maar je zou zijn knuffel bij je kunnen dragen zodat jouw geur eraan komt. Op die manier hebben ze altijd wat vertrouwds bij zich.

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je mannetje snel hersteld.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 13:53

Operatie zou a.s. donderdag zijn, maar wordt uitgesteld want de kleine man heeft koorts... Nu wachten op een nieuwe oproep. Waarschijnlijk is hij over 2-3 weken aan de beurt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:04

Achossie, das ook sneu, stel je je er helemaal op in gaat het niet door.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:14

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 11:31

Och wat ontzettend lief!

Ondertussen hebben we een nieuwe datum, 27 november. Precies op zijn verjaardag. Zou een mooi kado zijn als de operatie lukt!

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:28

Succes, ze weten het wel te plannen he, op zijn verjaardag!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:08

Agos... fijn kadootje. Nou zou bijna zeggen gelukkig heeft hij er nog geen weet van wanneer hij jarig is dus lekker de dag ervoor vieren. Heeft ie ook gelijk heel veel leuke dingen om mee naar het ziekenhuis te nemen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:49

pipo schreef:
Agos... fijn kadootje. Nou zou bijna zeggen gelukkig heeft hij er nog geen weet van wanneer hij jarig is dus lekker de dag ervoor vieren. Heeft ie ook gelijk heel veel leuke dingen om mee naar het ziekenhuis te nemen.

Speel mais, daar zijn ze uren zoet mee...arm ding nogmaals sterkte hoor!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:32

Mijn dochter heeft met 3 mnd en met bijna 6 mnd 2x 5 nachten in het ziekenhuis gelegen. Ben altijd bij haar gebleven 24-7.
Binnekort wacht ons misschien weer een ingreep waarbij ze ook minimaal een week moet blijven. ze is 1,5 ik zou een tablet en favo knuffels mee nemen en misschien iets rustig niet te schreeuwerig speelgoed of knutselspul. Tekenen is ook atlijd wel favoriet.

Het advies naar huis te gaan vindt ik zo raar! je laat je hummeltje toch niet alleen in zo'n vreemde omgeving.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 18:08

Wij gaan hem ook niet alleen laten, een van ons zal erbij blijven. Gelukkig hebben wij die mogelijkheid en is het 'maar' 5 nachten.
Knuffels doet hij niks mee, maar neem er toch een of twee mee. Heb onderhand wat spulletjes verzameld om mee te nemen.
Pfff zie er echt tegenop. Maar ja het moet toch echt gebeuren.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:02

Hoe is de operatie gegaan? En kan hij de dagen een beetje doorkomen?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 12:46

Operatie is goed gegaan. Het is hier vooral heel heel heel veel in de wandelwagen rondlopen. Ik heb een spelletje met magneetjes in verschillende kleuren en datvindt hij ook heel leuk. Maar als alles goed gaat mag hij vandaag nog naar huis.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:25

Wat fijn dat het goed is gegaan en nog fijner dat het manneke lekker mee mag naar huis.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:09

Frensie schreef:
Och wat ontzettend lief!

Ondertussen hebben we een nieuwe datum, 27 november. Precies op zijn verjaardag. Zou een mooi kado zijn als de operatie lukt!

Wat sneu :(:)
Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen.

Helaas weet ik hoe het is om met je kind in het ziekenhuis te
verblijven, mijn dochter heeft al vanaf baby meerdere malen in het
ziekenhuis moeten blijven.

Wat ik vooral met haar deed, als ze wakker was, waren dvdtjes kijken,
vaak zit er in de televisie al standaard een dvd speler, en hebben ze op de kinderafdeling
dvd's die je kan lenen. Er moest altijd een eigen kleurboek en stiften mee, en "haar" Ipad niet
te vergeten. Aangezien mijn dochter al die opnames niet van haar kamer af kon, was het soms wel eens lastig het voor haar leuk te maken. Wellicht als jou zoontje wat aangesterkt is, mag hij misschien wel naar de kinderkamer, die hebben ze vaak wel in ieder ziekenhuis en daar kunnen ze met van alles en nog wat spelen.

Eten is een hele goede tip die ik al voorbij heb zien komen, zorg dat je goed voor jezelf kan zorgen :), vaak wordt daar door het ziekenhuis absoluut geen rekening mee gehouden. Op het moment dat ik bijvoorbeeld in de avond, als mijn dochter sliep, van haar kamer af kon, was het restaurant al dicht := Til daar ook niet te zwaar aan, want ik liet gewoon chinees of pizza bezorgen :+ :D

Wat ik je vooral wil meegeven, is probeer rust te pakken op de momenten dat het kan. Met andere woorden, neem ook iets ontspannends voor jezelf mee, een boek, puzzelboekje oid. Ik nam vaak mijn haakspullen :o :+ mee zodat ik even mijn zinnen kon verzetten.

Vaak was ik bij thuiskomst pas echt gesloopt van zo'n opname, maar dit komt ook, omdat ik zelf de medicatie om de drie uur aan mijn dochter moest geven, want verwacht niet teveel van het verplegend personeel :o Uiteraard zitten er hele lieve tussen, maar mijn ervaring is dat sommige liever niet harder willen lopen dan nodig......

Daarom snap ik al helemaal niet dat je als ouder een `tip` van het ziekenhuis op zou volgen.... niemand houdt mij weg van mijn kind! Zeker niet als je ze in het ziekenhuis moet achterlaten!!!!

Heel veel succes, je kan het!

*zie nu pas dat hij al geopereerd is ... *