Ervaringen SEH

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:49

annelotten schreef:
Beste allemaal,

Wij doen onderzoek naar ervaringen van (mn. oudere) patiënten van de SEH, hierbij zijn we benieuwd naar:

- de wachttijden
- hoe deze wachttijden worden opgevuld
- of er eten & drinken wordt aangeboden
- onzekerheid over hoe lang de patiënten er moeten zitten
Dus niet zozeer over de medische zaken, maar meer hoe het het beleid van het ziekenhuis is

We zouden het op prijs stellen als het betreffende ziekenhuis ook wordt vermeld. Ook reacties van naasten zijn welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Ik ben niet oud (27 jaar) maar ik antwoord toch maar. Het gaat hier om 1 ervaring met de SEH, van enkele maanden geleden.

Wachttijden: nauwelijks, maar werd dan ook met de ambulance binnen gebracht.
Eten en drinken werd niet aangeboden maar kreeg ik wel toen ik erom vroeg.
Hoe lang ik er moest zitten (in mijn geval liggen) was niet duidelijk. Gewoon totdat de onderzoeken / SEH behandelingen klaar waren.

Het ging hier om de SEH van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen.

mirriezz

Re: Ervaringen SEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:07

Als het gaat om het wachten gemakkelijker te maken, dan vind ik alles prima geregeld eigenlijk.
Nu scheelt t dat mijn pa altijd aangemeld wordt, maar 2 uur op de seh is de kortste periode denk ik. Daarin is 80% van de tijd wachten.

Aan de andere kant heeft hij geen behoefte aan iets anders dan snelle reactie van de arts, iets wat je toch niet kunt controleren als patiënt. Ook is mijn pa zijn ziekte zodanig ingewikkeld dat ze er beter iets langer over kunnen doen als ze dan met een beter behandelplan komen.

Behoefte aan een tijdschrift, wat te drinken oid is er dan eig niet. Hij vind wel de brancards op de seh heel vervelend liggen. Ook krijg je er weinig dekens (wss veiligheid) en heeft hij het daardoor vaak koud.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:21

Ik denk als je gewoon om die deken vraagt je die ook wel krijgt :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:04

bruintje123 schreef:
Ik denk als je gewoon om die deken vraagt je die ook wel krijgt :)

Ehmm, ja, lastig. Ik geloof dat de arts (evt een verpleegkundige die je amper ziet) beslissen of je die mag en de deken halen. Is erg lastig aan te komen...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:18

Ik ben 1x op de SEH geweest en ben binnen een minuut op een brancard gesmeten. :+
Huisarts had gebeld dat ik vermoedelijk een hartaanval had (gehad) maar me gewoon op de fiets erheen gestuurd dus ik kwam me melden en *wham* op de brancard en gelijk naar de behandelruimte. :=
Ben ong 3 uur zoet geweest met onderzoeken en veel wachten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:06

Oh, gaat het om wachten tijdens de behandeling / tussen de behandelingen door of wachten totdat je aan de beurt bent?

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 14:41

Eigenlijk om alle vormen van wachten op de SEH ;-)