Ganglion operatief verwijderd, keert terug?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:24

Cynn schreef:
Ik mag 12 november (kon niet eerder -O-) opnieuw bij het ziekenhuis langskomen. Volgens hun was het ook niet de bedoeling dat 'ie al zo snel weer dik werd.

Dan is het toch well belachelijk dat je dan nog een maand moet wachten, misschien even langs je huisarts en een verwijzing naar een speciaal handen team vragen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:30

Even een upje voor dit topic.
25-3-2015 ben ik geopereerd aan een ganglion. Helaas is deze weer teruggekomen en heb ik nog minder kracht in mijn hand plus beperking in kunnen strekken van mijn middelvinger. Heel jammer.. Ik heb wel een verwijzing voor de handtherapeut, maar dat is vooral symptoombestrijding.
Zijn er meer mensen die te maken hebben gehad met deze klachten ná de operatie en zo ja, wat is daaraan gedaan?

Renske_W

Re: Ganglion operatief verwijderd, keert terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:37

Bij mij is deen ganglion ook een paar keer operatief verwijderd.
Laatste keer mei 2015 en gelukkig nog niet terug.
Inmiddels 5 x geopereerd, soms was hij binnen 6 maanden al terug, maar liet 'm pas verwijderen als ik er echt last van kreeg.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:02

Ik zal morgen even uitgebreider reageren. Ik ben januari 2014 geopereerd. Ganglion was na 1 maand alweer terug..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 11:27

Een schopje in 't topic..

De pijn van de ganglion loopt al een tijdje door naar (grotendeels) mijn duim en de rest van mijn vingers. Niet tof dus. 1 juni poging 2, weer opereren. Ipv een paar dagen verband sprak ze nu over langere tijd gips. Vervolgens handtherapie (daar kwam ik mee).

Plien91 schreef:
Even een upje voor dit topic.
25-3-2015 ben ik geopereerd aan een ganglion. Helaas is deze weer teruggekomen en heb ik nog minder kracht in mijn hand plus beperking in kunnen strekken van mijn middelvinger. Heel jammer.. Ik heb wel een verwijzing voor de handtherapeut, maar dat is vooral symptoombestrijding.
Zijn er meer mensen die te maken hebben gehad met deze klachten ná de operatie en zo ja, wat is daaraan gedaan?

Hoe is de handtherapie bij jou bevallen?

Renske_W schreef:
Bij mij is deen ganglion ook een paar keer operatief verwijderd.
Laatste keer mei 2015 en gelukkig nog niet terug.
Inmiddels 5 x geopereerd, soms was hij binnen 6 maanden al terug, maar liet 'm pas verwijderen als ik er echt last van kreeg.

5x :oo ?!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:05

2x bij de handtherapeut geweest. Was nuttig! Veel tips en oefeningen meegekregen. Moet ze eigenlijk weer wat frequenter oppakken want het hielp wel echt voor de beweeglijkheid van mijn hand en vingers :)!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:19

jup 5x... -O-

inmiddels gelukkig nog steeds ganglion vrij!
handtherapie heeft daar wel aan bijgedragen denk ik.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:29

Ik had het bij mijn middelvinger. Waar je hand naar je vinger gaat daar precies op de rand waar je buigt (binnenkant), iedere keer als ik iets beet Had drukte dat erop, super vervelend.
Ben toen direct doorgestuurd om het operatief te laten verwijderen.
Het is in de loop der jaren heel iets weer teruggekomen maar niet dusdanig dat ik er last van heb.