Verkeerde keuze betreft lunch

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:20

AmoorM schreef:
Ik heb er nog tot 12 uur om er over na te denken. Ik kan ze vanavond ook aan mijn ouders geven, hoef ik ze ook niet weg te gooien. Maar dan kan ik enkel een banaan en wat cream crackers met mager kipfilet bij de lunch eten (ook niet erg gezond, maar beter dan een wrap denk ik) en ik heb nog een appel.

Wát is er ongezond aan jouw wrap?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:20

Een hamburger bevat over het algemeen minder calorien dan de gemiddelde wrap hoor!
Een hamburger is vaak rond de 300 calorien, terwijl een wrap in een restaurant al gauw richting de 500 calorien gaat.

Hoe veel calorien en hoe ongezond de wrap is als je hem zelf maakt heb je natuurlijk zelf in de hand!
In de link die ik plaatste staan ook voorbeelden waarbij je de wrap zelf met groente, zoals bladeren maakt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:21

AmoorM schreef:
Ik heb er nog tot 12 uur om er over na te denken. Ik kan ze vanavond ook aan mijn ouders geven, hoef ik ze ook niet weg te gooien. Maar dan kan ik enkel een banaan en wat cream crackers met mager kipfilet bij de lunch eten (ook niet erg gezond, maar beter dan een wrap denk ik) en ik heb nog een appel.

Nee, dat is niet beter dan een wrap. Punt is dat je dan te weinig eet, en dat wil je ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:21

Leffroi schreef:
Ik zeg het niet snel, maar aanstellen is ook een vak. Wat is er zo ongezond, in jouw gedachten, aan een wrap, met dat wat jij er op hebt? Nee, het zal niet superduperonwijs gezond zijn, maar euh, kom op. Als je er nou een hamburger met mayonaise tussen had gestopt, had je het wel aan mij mogen geven... Niet zeuren en lekker kauwen!

Klopt, veel mensen vinden mijn eetstijl raar en apart. Maar ik hou van gezond eten en baal altijd als ik verkeerde keuzes maak. Hoevaak ik wel niet raar aangekeken wordt als ik een bakje yoghurt eet ipv brood.

Maar ik kan morgen ook een balansdag inplannen voor die wraps of inderaad het avond eten aanpassen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:22

Iriscope schreef:
Een hamburger bevat over het algemeen minder calorien dan de gemiddelde wrap hoor!
Een hamburger is vaak rond de 300 calorien, terwijl een wrap in een restaurant al gauw richting de 500 calorien gaat.

Hoe veel calorien en hoe ongezond de wrap is als je hem zelf maakt heb je natuurlijk zelf in de hand!
In de link die ik plaatste staan ook voorbeelden waarbij je de wrap zelf met groente, zoals bladeren maakt.

Het gaat niet alleen om de colorieën wat iets 'ongezond' maakt. Als ik zie wat zij op haar wrap heeft gedaan vind ik dat een gezonde keuze. Zou niet wéten waarom ze dit niet op kan eten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:23

Eet die wraps op en laat die creamcrackers liggen. Dat is pas ongezond en vult ook nog eens niet

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:23

Sorry, maar ik vind je denkwijze niet gezond. Het neigt imo meer richting een eetprobleem

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:24

Waarom vond je je warp toen je het klaarmaakte wel een goed idee en later niet meer?

Overigens is een warp met wat jij er als beleg op hebt een goede en gezonde keuze.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:24

Koolhydraten op zich zijn niet slecht, wraps zijn eigenlijk vooral koolhydraten. Het is vergelijkbaar met brood, aardappelen, rijst of pasta. Door er iets op te eten met een beetje vet, wat eiwitten en wat vezels heb je een uitstekend gezonde maaltijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:25

Iriscope schreef:

Maar dit is een wrap uit de supermarkt. Met een klein beetje pesto, 2 plakjes kipfilet en sla. Ik heb er 2 in 4 stukjes.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:26

Heeft iemand een opmerking gemaakt over die prima gezonde wraps om jou beetje te pesten?
Want je klinkt wel erg onzeker.

BigOne

AmoorM schreef:
Leffroi schreef:
Ik zeg het niet snel, maar aanstellen is ook een vak. Wat is er zo ongezond, in jouw gedachten, aan een wrap, met dat wat jij er op hebt? Nee, het zal niet superduperonwijs gezond zijn, maar euh, kom op. Als je er nou een hamburger met mayonaise tussen had gestopt, had je het wel aan mij mogen geven... Niet zeuren en lekker kauwen!

Klopt, veel mensen vinden mijn eetstijl raar en apart. Maar ik hou van gezond eten en baal altijd als ik verkeerde keuzes maak. Hoevaak ik wel niet raar aangekeken wordt als ik een bakje yoghurt eet ipv brood.

Maar ik kan morgen ook een balansdag inplannen voor die wraps of inderaad het avond eten aanpassen.

Alleen je eetstijl??? Ik vind je hele manier van denken apart, ga leven ipv je zorgen te maken over een keer een wrap eten, je komt bijna neurotisch over ipv op een gezonde manier met eten bezig zijn. Zeker weten dat er verder niets aan de hand is??

Iris82

Een zo'n wrap is 40 gram = 128 cal.
2 wraps met beetje pesto en kip en sla zullen dus niet boven de 500 uitkomen.

Waarom zou je daar in vredesnaam een balansdag voor moeten houden? :oo
Dan ben je toch niet bezig met gezond eten maar vooral met jezelf uithongeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:27

Sleeper schreef:
Waarom vond je je warp toen je het klaarmaakte wel een goed idee en later niet meer?

Overigens is een warp met wat jij er als beleg op hebt een goede en gezonde keuze.

Haha, dat is inderdaad een beetje vreemd. Ik dacht toen ik het maakte dat een wrap een gezonde keuze is. Later ging ik op het web surfen en kwam ik erachter dat wraps niet gezond zijn, of minder dan gedacht.

Rena100

Twee wraps bevatten ongeveer 225 calorieën (de meest gangbare) samen. Een beetje pesto ongeveer 80 Kcal, kipfilet twee plakjes 30 kcal (x2 = 60) en sla is nog geen 5 kcal.

Al met al dus 370 Kcal, vind ik niet heel verkeerd voor een lunch. Dus gewoon opeten en morgen een lekkere salade meenemen. Een dag minder gezond eten kan je lichaam heel goed verwerken, een keer pizza of patat kan ook. Je moet het alleen niet structureel doen. Je lichaam kan best een dagje extra voedsel verwerken, zonder dat je daar van aankomt of last van hebt.

unihorses

een balans dag inplannen? gewoon eten en genieten van het leven ;) of je moet 100 kilo wegen ofzo maar ik vermoed van niet.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:28

Ach, tegenwoordig worden groenten en fruit ook niet meer als gezond gezien. Hoop dat die hele hype over dat 'gezond eten' snel over is. Zolang je met goed verstand eten klaar maakt en niet (teveel) uit pakjes eet je gezond genoeg. Ik wil daarnaast ook nog genieten van mijn leven en als daar een patatje dubbele mayo voor nodig is haal ik die ook gerust op, maar met mate(!!) De wrap die jij beschrijft is een goede lunch, je moet er tenslotte (ga ik even van uit) de hele middag nog op teren en jij kan je werk beter doen als je goed gegeten hebt.

Ayasha
Blogger

Re: Verkeerde keuze betreft lunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:30

Wat moet het leven mooi zijn als dit proble groot genoeg is om er een topic over te maken...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:31

AmoorM schreef:

Balansdag voor een wrap?

Even serieus TS: Vanwaar die obsessie met zo gezond eten? Als een wrap van hooguit 400kcal al leid tot een balansdag... Als volwassen persoon (ik neem tenminste aan dat je volwassen bent) mag je tussen de 1700-2000 kcal per dag.... Dus je hebt nog wel even als je ontbijt met een bakje yoghurt. Gok zo op een tekort van 800kcal...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:31

Ayasha schreef:
Wat moet het leven mooi zijn als dit proble groot genoeg is om er een topic over te maken...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:32

Ayasha schreef:

Of juist niet, ik vind het vrij verontrustend moet ik eerlijk zeggen

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:33

Gewoon eten. Als je voor de rest gezond eet maakt die wrap echt niet uit. En daar bij is niet of te weinig eten net zo ongezond! Niet zo druk maken dus :)

__elise__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:34

Seriously? Gewoon opeten. Dit is echt iets waar ik mezelf absoluut niet druk om zou maken. Dan vanavond maar een koekje minder als je er echt mee zit. Niet eten is veel ongezonder.

Liselot schreef:
Ayasha schreef:

Of juist niet, ik vind het vrij verontrustend moet ik eerlijk zeggen

Dit is eigenlijk ook een beetje wat ik dacht.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:35

AmoorM schreef:

Iris82 schreef:
Dan heb je veel te weinig gegeten, gevolg: honger: gevolg je gaat vanavond snaaien.

Eten dus. :j

AmoorM schreef:
Leffroi schreef:

Maar ik kan morgen ook een balansdag inplannen voor die wraps of inderdaad het avond eten aanpassen.

Meid, besef je wel hoe ongezond je momenteel bezig bent? Gezond eten is een goed streven, absoluut! Maar sla daar niet in door met absurde eetgewoontes als een balansdag na een lunch die prima past in een gezonde én gevarieerde eetstijl.

Hoe minder (in jouw ogen gezonder) je gaat eten hoe meer je je lichaam uithongert en wat is daar gezond aan? Misschien kan je mij dat uitleggen, want ik zie het niet :n
Ga gewoon eens lezen in huiskamertopics hier op bokt die speciaal voor de gezonde bokkers zijn. Zijn er genoeg te vinden en zij helpen elkaar met het maken van gezonde eet en leef keuzes waarbij je lichaam binnenkrijgt aan voedingsstoffen wat het nodig heeft en je toch gezond en gevarieerd eet.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:35

Ik denk dat je je niet zo druk moet maken. Eet gewoon die wraps en morgen een bak sla mee. Klaar.