Ik voel me dood en dood ziek ben ik de enigste?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Ik voel me dood en dood ziek ben ik de enigste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 07:54

Dambo smeren op de pijnlijke ribben verlicht ook wat. :(:)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 07:56

In elk geval ook weg met de Strepsils. Deze staan erom bekend dat ze de keel uitdrogen, waardoor keelpijn (en hoesten) alleen maar vervelender wordt.

In plaats daarvan goed blijven drinken, het liefst regelmatig kleine beetjes. En natuurlijk het liefst water of lichte thee.
Cafeïne droogt ook licht uit, dus ook dat vermijden.

En verder is het waarschijnlijk uitzieken...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 07:57

Owja en zweten zweten zweten. Dik inpakken. :j

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:04

Je darmen ledigen...neem een eetlepel bitterzout op een bierglas warm water en drink het in een teug...heel vies...maar moet...ga liggen en na een half uur tot uur zal je moeten rennen.. :D alle troep eeuit en dat lucht enorm op, je gifstoffen ben je in een keer kwijt...

Drink een uur voor je dit doet even twee grote glazen lauw water om te zorgen dat je genoeg water hebt, omdat ik niet weet of je gewend bent normaal genoeg te drinken..

Voor je keel.....gekookt water, honing, kaneel en een paar druppels teetrea, na 2 dagen keel over...drink dit een paar keer per dag...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:05

vooral heel veel drinken (de hoestprikkel onderdrukken).water is al goed genoeg.
dan omdat je grieperig bent,is bouilon drinken een goede oppepper.evt een beschuitje erbij,maar geen zwaar eten tot je nemen.laat eerst die maag maar tot rust komen :(:)

eerst maar goed uitzieken,werken komt wel weer als je je beter voelt.half nederland is ziek,zwak en misselijk.de r is weer in de maand joepie -O-

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:15

Ik weet dat je de hoestprikkel niet mag onderdrukken, maar wellicht voor de nacht is dit wel n optie. Je lichaam heeft ook rust nodig voor beter te worden.
Beterschap!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:14

Oh pfoe. Ik ben dus niet de enige die het flink te pakken heeft. Man wat voel ik me beroerd. Ik weet van ellende niet hoe ik moest liggen. Vannacht ook geen oog dicht gedaan. Gelukkig moest vriendlief er vroeg uit en kon ik daarna wat herrie maken.

Mijn vriend blijft erbij dat het fantastisch werkt om Dampo in heet water te doen en dan met een handdoek over je hoofd boven die bak water te gaan zitten. Ik weet dat het werkt, maar daar krijg ik serieus het gevoel van dat mijn hersenen vloeibaar mijn hoofd verlaten via mijn neus.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:24

Voor mij en mijn zoontje werkt een in stukken gesneden ui langs je bed het beste.
Voor hoesten en verkoudheid.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:26

Door de titel dacht ik iets heel ergs, maar je hebt dus alleen maar een flinke griep. Ook vervelend maar dat gaat gelukkig weer over. Je bent niet de enige ;) Beterschap

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:27

Ik vraag me af wat er gebeurt als iemand echt ziek wordt...wat een gemiep over een griepje.......

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:30

Hier ook opeens een flinke buikgriep, lig onder twee dekens en heb niet kunnen slaoen van het overgeven en vsn de diarree. Blegh :( voel me zo beroerd.

jij ook beterschapp@

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:32

Noscapine voor het hoesten, verder neusspray en antigrippine! Topcombi. Ik kan ook niet slapen als ik kriebelhoest heb, met noscapine wel!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:34

Meer dan de symptomen wat verzachten kan je niet doen TS, dit is een griepje die je lichaam zelf eruit zal moeten werken. Vervelend, maar niks ernstigs. :(:)

@Billy: een griepje kan natuurlijk wel heel vervelend aanvoelen, en als je dan iemand bent die anders niet snel ziek is kan ik mij voorstellen dat het schrikken is. Toen ik de mexicaanse griep had jaren geleden ben ik de eerste 5 dagen van de wereld geweest, zó ziek was ik toen. Toen ik weer bijkwam wist ik ook niet wat mij overkwam zo hondsberoerd voelde ik mij. Maar ja, meer dan symptomen verzachten kan je niet.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:37

Als je je goed genoeg voelt om een topic op bokt te openen zal het nog wel een beetje meevallen denk ik...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:40

Billy schreef:
Als je je goed genoeg voelt om een topic op bokt te openen zal het nog wel een beetje meevallen denk ik...

Dat ben ik met je eens :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:45

Probeer nu het spugen ook juist te drinken. Dan komt er tenminste iets uit behalve alleen gal. Ik vind koud water het prettigst.. Want dat koelt je keel een beetje.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:46

Ik heb dit vorige week gehad !!! Precies wat jij zegt begonnen met enkel keelpijn en daarna echt goed ziek ! Zodra ik plat ging liggen ging ik zo hard hoesten dat ik over mijn nek ging. Bij mij was het kort maar krachtig dus ik hoop dat voor jou het zelfde geld ! Ik kan je geen andere tip geven dan gewoon heel veel drinken en proberen jezelf af te leiden ... bij mij werd het hoesten er minder van (als ik er dus niet aan dacht) Heel veel beterschap gewenst ... het heerst blijkbaar

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 09:50

Nou ik heb n uurtje kunnen slapen

Ik drink altijd veel dus daar hoef ik ip niet op de letten op mindere dagen zit ik makkelijk nog aan de 3/4 liter

En ja ik voel me echt ziek in ben normaal nooit ziek en heb een hekel aan thuis zitten als ik dan ook niet eens kan slapen ja dan voel ik me alleen maar beroerder

Klopt ik kan prima een topic op bokt houden zolang ik me lichtelijk concentreer op iets anders hoef ik om de een of andere reden niet te hoesten

Dat andere mensen zich niet zo snel honds beroerd voelen betekend dat nog niet dat ik me dat niet voel

Zeker in combinatie met mijn reuma kan ik hierdoor amper bewegen zelfs na het toilet gaan doet al pijn
Waar andere om kleine dingen een topic openen en zeuren doe ok dat nu ook mag ik?
En ik heb blijkbaar veel lot genoten

En als ik een klaag miep ben dan is rechts boven z'n rood ding n kruisje heet t geloof ik

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:14

*kijkt in profiel*
Dacht even dat we hier met een man te maken hadden. :=
*zoekt rood kruisje*

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:20

Google eens op zuiverings zout en verkoudheid, bij mij werkt het heel goed !

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 17:58

Needje schreef:
*kijkt in profiel*
*zoekt rood kruisje*

Een man? Oh whahahaha verklaar

Ik ben inmiddels beetje op aan het knappen heb slijm oplosser gekregen
Moet nog redelijk veel hoesten maar t word wel minder...
Maar t hoesten voelt wel nutteloos nu d'r komt niets omhoog en m'n ribben doen z'n extreme pijn dat ik niet meet fatsoendelijk kan hoesten dus blijf d'r in hangen

Koorts is iets wat gezakt

Zuiverings zout? Hmmm ga even Google

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:10

Needje schreef:
*kijkt in profiel*
*zoekt rood kruisje*

_O- Scherp :P

Vervelend van je griepje TS, hebben we helaas allemaal wel eens. Denk dat je genoeg doet en verder een kwestie van uitzieken.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:22

Billy schreef:
Ik vraag me af wat er gebeurt als iemand echt ziek wordt...wat een gemiep over een griepje.......

Ach kom op. Ik heb hiernaast ook een 'echte', langdurige ziekte. Dat betekent toch niet dat ik me niet ellendig mag voelen als ik flink de griep heb? ;) Ik mag mezelf alleen wel voor de kop slaan dat ik de griepprik tegenwoordig oversla. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 01:01

[naam] schreef:
Ik had verleden week ook flinke keelpijn. Dat is nu afgezakt.. had zuigtabletten, mega goor maar verdoofde wel heel mijn keel. Wil morgen wel opzoeken hoe ze heette?

Nu ben ik dan wel grotendeels van de keelpijn af maar ik voel me wel honds beroerd. :\
Veel zweten maar heb het ijskoud :brr: Mijn hoofd en ogen doen pijn en me hele lijf voelt beurs en zelfs mijn huid doet zeer. :\
Ik heb dit keer een klein griepje te pakken denk ik...
Dus om op je vraag terug te komen, nee je bent niet de enige.. Y;(

Wil je iig veel beterschap wensen want je klinkt goed beroerd! Knap maar gauw op! :(:)

Deze is het dus.
Verdoofd echt heel goed. Vond het alleen wel een btje vervelend, dat je tong ook wat verdoofd..
Maar de keelpijn was iig een flinke poos minder pijnlijk.

Afbeelding

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:10

Probeer mijn tipje maar eens... :j