Koud. Niet meer warm te krijgen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:19

Kruik of iets van tijgerbalsem onder je voeten smeren. Sokken aan kan ook nog.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:20

Ik lees even mee; heel bekend probleem! Ik ben er al eens voor bij de huisarts geweest en weggestuurd met de mededeling dat ik een (veel) te lage bloeddruk heb en maar een cup-a-soup moest nemen als ik het koud heb of licht in mijn hoofd word :roll:

Mijn oplossing voor in bed was trouwen met een warm bloedige man :') maar daarvoor idd elektrische onderdeken zodat het bed warm is als je erin gaat.
Voor gedurende de dag op kantoor nog geen ideale oplossing gevonden dus ik zit alweer heel de dag bibberend achter mijn bureau. (is-het-alweer-bijna-zomer?)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:21

Gember thee drinken *\o/*

Helpt echt, ga maar opzoeken op google :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:22

Gewoon een elektrische deken dan ben je er vanaf!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:25

ellepel schreef:
Gember thee drinken *\o/*

Helpt echt, ga maar opzoeken op google :j

Dat ga ik proberen! Is nog lekker ook! Bedankt voor de tip!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:27

Heel sneu.. maar echte angora sokken aan doen.
En naakt slapen.

Ik heb het wel eens zo koud gehad snachts. Dat ik angora sokken, muts en wanten aan gehad. Zonder pyjama. Had het uiteindelijk heerlijk warm :j

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 22:29

Jullie gaan echt hard met de reacties, had ik niet verwacht :wow:

Maar ik heb veel veel aan jullie reacties, ik ga naar de site kijken die gepost is voor mijn calorieën en toch maar kijken naar een elektrische deken.

truus1970 ja dat wil bij mij ook goed helpen. Maar ik zit met het probleem dat ik dit elke dag heb, en wil niet elke dag aan een borrel om zo maar te zeggen :+

Barramundi inderdaad werkt een warmbloedige man :') maarja helaas heb ik die niet elke nacht naast me liggen. En ook wat jij zei met de huisarts ik denk dat ze dit ook bij mij gaan zeggen als ik heen ga, vandaar dat ik geen HA wil overwegen.

ellepel Gember thee heb ik indd wel van gehoord! Zal het morgen avond eens proberen :D

Nassie ik hoorde meerdere over sokken, maar als ik sokken aan heb krijg je koude schenen en kuiten en dat is voor mij ook niet echt fijn. Verder slaap ik volledig naakt onder mijn pyjama, vaak gaat die midden in de nacht ook uit omdat ik het dan wel weer warm heb.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:29

Als dit langdurig is zou het een bloeddruk, (of ijzer tekort) schildklier of een doorbloeding probleem kunnen zijn. Misschien niet onverstandig even controles te laten doen bij een huisarts, gewoon om even alles uit te sluiten. Je kunt het wel tijdelijk oplossen met een elektrische deken, maar hoe moet dan dan als het echt winter wordt ? Symptoom bestrijding lost het probleem in dit geval niet op.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:31

Ik herken het wel, maar dan met alleen mijn voeten.
Regelmatig kon ik niet slapen van de koude voeten, douchen hielp dan niet. Was erg lekker, maar tegen de tijd dat ik naar mijn slaapkamer was gelopen, waren mijn voeten alweer koud.

Wat mij erg helpt is regelmatig een behandeling bij een acupunctuur arts. Deze zorgt ervoor dat de doorbloeding weer optimaal is en daardoor blijven mijn voeten warmen.
Al moet ik zeggen, dat het in de winter altijd wel aanwezig blijft. Erg vervelend.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:33

lor1_1984 schreef:
Een texeler onderdeken op je matras leggen.
Of een oud dekbed.
Daar overheen doe j e dan je molton en hoeslaken.

De super tip :D de texeler onderdeken is echt super samen met je wollen 4 seizoenen dekbed lig je helemaal in de wol.
En inderdaad goed eten en voldoende beweging!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:35

unbelievable schreef:
lor1_1984 schreef:
Een texeler onderdeken op je matras leggen.
Of een oud dekbed.
Daar overheen doe j e dan je molton en hoeslaken.

De super tip :D de texeler onderdeken is echt super samen met je wollen 4 seizoenen dekbed lig je helemaal in de wol.
En inderdaad goed eten en voldoende beweging!

Klinkt wel enorm lekker! Hebben jullie ook een tip voor iets vergelijkbaars van katoen oid? Ik ben allergisch voor wol :+

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 22:37

Bedankt voor de reacties, in de echte winter gaat mijn verwarming op mijn kamer weer aan en heb ik er meestal niet veel last van. Tenminste voorgaande jaren geen last van gehad alleen rond deze periode (herfst) Als dit langer aanhoud is het misschien een HA te overwegen maar dit wil ik zo lang mogelijk uitstellen.

Ik heb mij zonet aangemeld bij de site die Marie111 mij gaf voor mijn calorieën. Volgens mijn lengte en gewicht, ik weeg 75 KG en ben 1,87 m en moet dus per dag aan ongeveer 2800 calorieën zitten. Ik ga dit vanaf morgen bij houden, en zal updaten in het topic. Dus dan ben ik benieuwd als ik wel aan de 2800 calorieën kom of het dan zal gaan veranderen.

unbelievable Klinkt inderdaad wel erg lekker! Zou eens moeten gaan vergelijken wat het voordeligst is met de prijs.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:39

Ik kan juist niet slapen als ik warme voeten heb, die moeten koud zijn anders lukt het gewoon niet |o

Maar zo extreem koud kan niet goed zijn hoor, je kan het best wel koud hebben, maar 1,5 maand geleden al met winterjas... toen was het zeker nog rond de 18 graden! En ik ben een kou kleun maar loop hier toch nog steeds met mijn zomerjasje in zweden waar het nu gemiddeld 13/4/5 graden is... (Laat in de avond gaat de winterjas wel aan hoor, 3 graden is me net te gek haha).

Je zou kunnen kijken of je bloed kunt laten prikken, misschien heb je tekorten of afwijkende waardes zitten. Je kan gerust een keer de huisarts bellen met de vraag of dit mogelijk is om deze reden. Dan hoor je het vanzelf wel als ze het belachelijk vinden (Wat ik trouwens niet denk). Ze leggen dan een formuliertje klaar, vinken aan waarop getest wordt en dan ga je zelf naar een gedeelte waar ze bloedprikken.

Verder heb ik gemerkt dat als ik warme voeten heb, en ze koud maak onder een koude douche, dat ze heel snel daarna extra warm worden :o Dus een koude douche helpt wel zeker. Verder drink ik aardig wat thee op een dag.

Zou nu nog niet beginnen aan elektrische dekens kruiken e.d. zo koud is het namelijk nog niet. Dus wat moet je als het straks wel koud is?
Laatst bijgewerkt door KellyR op 05-10-15 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:40

Werkt echt. Neem een koude douche!
Gewoon na het douche je water elke keer iets kouder zetten.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:41

Ik zou zeker een bloedonderzoekje vragen bij de huisarts. Ik had dit probleem ook en daarnaast was ik vaak moe. Dacht precies hetzelfde zoals jij denkt "huisarts gaat wel iets te ver voor alleen koud hebben" maar toen ik bloed liet prikken was het goed mis met mijn schildklier. Al doe je het alleen om het uit te sluiten ;)

Iris82

Re: Koud. Niet meer warm te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:44

Ginkgo Biloba capsules. :)

Een per dag. Je zult versteld staan.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:50

Naaoommii schreef:
Bedankt voor de reacties, in de echte winter gaat mijn verwarming op mijn kamer weer aan en heb ik er meestal niet veel last van. Tenminste voorgaande jaren geen last van gehad alleen rond deze periode (herfst) Als dit langer aanhoud is het misschien een HA te overwegen maar dit wil ik zo lang mogelijk uitstellen.

Ik heb mij zonet aangemeld bij de site die Marie111 mij gaf voor mijn calorieën. Volgens mijn lengte en gewicht, ik weeg 75 KG en ben 1,87 m en moet dus per dag aan ongeveer 2800 calorieën zitten. Ik ga dit vanaf morgen bij houden, en zal updaten in het topic. Dus dan ben ik benieuwd als ik wel aan de 2800 calorieën kom of het dan zal gaan veranderen.

unbelievable Klinkt inderdaad wel erg lekker! Zou eens moeten gaan vergelijken wat het voordeligst is met de prijs.

bezuinig niet te veel op de aanschafwaarde. Ik heb zelf een texeler en een goedkoper exemplaar. De texeler is veel fijner! Warmer en beter ventilerend....

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 22:54

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben van me zelf als een kou kleum midje zomer, 's avonds met 20 graden dit ik liever in een vest en verklaard iedereen mij voor gek het is dan niet dat ik niet warm heb maar vind het fijn om het dan zo tw houden.

Dus vandaar dat ik al eigenlijk nu al met een winterjas loop. Zoals afgelopen week had ik hem regelmatig uit, maar ik heb mijn winterjas voornamelijk aan omdat ik in de ochtend vrij vroeg van huis moet en dan heb ik het gewoon veels te koud en op school (binnen) heb ik weer nergens last van.

Ik denk dat het voor mij eerst afwachten is op mijn calorieën meter en dan toch maar HA overwegen nu ik jullie toch zo hoor. Maar vind het voor nu nog niet nodig. Ook hoorde ik iemand over vaak moe zijn, hier heb ik wel eens last van maar niet te regelmatig om mij daar zorgen over te maken

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:58

ijssnuiver schreef:
Klinkt wel enorm lekker! Hebben jullie ook een tip voor iets vergelijkbaars van katoen oid? Ik ben allergisch voor wol :+

een oud dekbed. :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:59

truus1970 schreef:
Slechte tip, maar t helpt wel. Een borrel. Heeft met je doorbloeding te maken.
Als ik het te koud heb, pak ik mn borreltje. 2 slokjes en ik ben warm.

dat is een fabel.. je ervaart het alsof je het warmer hebt, maar feitelijk heb je dat niet.
Je bloedvaten verwijden waardoor je JUIST meer warmte verliest.
Daarom is onderkoeling bij dronken mensen ook echt een issue. Ze hebben het niet door, terwijl ze eigenlijk JUIST dan goed moeten kleden.

Bovendien wil je een jonge meid niet aan de alcohol hebben.

Dus TS dit niet aannemen.

Wat wel helpt is een muts dragen.. heel sneu.. maar als ik het echt koud heb, doe ik nog wel eens een muts op. Je hoofd verliest in verhouding de meeste warmte. En niet met natte haren naar bed gaan!
Laatst bijgewerkt door Anomien op 05-10-15 23:03, in het totaal 2 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:01

mijn doorbloeding is wat minder en heb het ook vaak erg koud en krijg het niet meer warm. Enige wat bij mij helpt is electrische deken zoals hier al eerder geopperd. Echt uitvinding van de eeuw :+ we zorgen dat je bed goed warm is als je er in gaat liggen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:06

Herkenbaar! Ik moet ook altijd eerst even opwarmen in bed voordat ik in slaap kom. Daarbij ook altijd koude voeten. Elektrische deken is voor mij echt een uitvinding! Even van te voren aanzetten en je hebt een heerlijk warm bed! Ook een tijdje met een kruik geprobeerd maar die lag dan alleen bij m'n voeten waardoor die loeiheet werden en de rest van m'n lichaam het nog steeds koud had. Moet zeggen dat koud douchen ook niet goed helpt bij mij. Als ik lang in de kou ben geweest en voornamelijk heb stil gestaan dan krijg ik die kou een soort niet meer uit mijn lichaam, hoeveel truien ik ook aandoe en hoeveel kleedjes ik ook pak... Warme douche doet dan echt wonderen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:07

truus1970 schreef:
Slechte tip, maar t helpt wel. Een borrel. Heeft met je doorbloeding te maken.
Als ik het te koud heb, pak ik mn borreltje. 2 slokjes en ik ben warm.

Handje nootjes werkt ook en is een stuk gezonder dan drank. Let ook op dat je genoeg drinkt, want warm blijven heeft ook met een goede bloedsomloop te maken en die begint bij genoeg vocht.

Voor slechte bloedsomloop (wintertenen) zijn ook medicijnen, maar die wil je liever niet moeten slikken.

Sokken (mits ze absoluut niet knellen) helpen goed en zo'n schaapje ligt ook lekker.

Murthul

Re: Koud. Niet meer warm te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:11

Ik herken dit ook enorm, maar mijn hele thermostaat is kapot, ik houd mn warmte niet goed vast en ben dus enorm snel afgekoeld. Leef in de winter op mn electrische deken en kruik en met thermokleding. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:14

Wat je ook voor een nachtje kunt proberen als je een hele goede slaapzak hebt..

Zo naakt mogelijk (ik vindt een onderbroek en hemdje nog wel fijn) in de slaapzak liggen. En bij enkele slaapzakken heb je ook nog een soort stuk voor je hoofd. Dus jezelf lekker inpakken in de slaapzak.

Gewoon om te kijken of dat helpt, want de slaapzak isoleert de warmte die van je lichaam afkomt ;)

Hier heeft het geholpen toen ik in Frankrijk in een tentje sliep. Het was die nacht erg koud dus twee trainingsbroeken aan, een trui, fleecevest, sokken..., maar het was nog steeds koud tot een kampgenoot de tip gaf zo naakt mogelijk je slaapzak in te kruipen. Midden in de nacht dus de sokken uit, vest uit, trainingsbroeken uit.. en ik had het binnen 5 minuutjes warm :')