Vaak hoofdpijn; wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yaralisa

Re: Vaak hoofdpijn; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:54

Ik heb helaas ook dagelijks last van hoofdpijn. Begin dit jaar een flinke hersenschudding opgelopen, en hoewel het met de tijd verbeterd is, heb ik nog steeds veel last.
De ene dag is het goed te verhelpen met ibuprofen en even liggen, de andere dag weet ik van gekkigheid niet wat ik moet doen. Ik kan dan alleen maar liggen in een donkere kamer, zonder geluid want ieder licht of geluid doet zeer.
Ik heb het ook met autorijden heel erg, 's avonds autorijden is een ramp. De donkerte van de nacht in combinatie met de lampen van auto's is vreselijk. Ik rij daarom altijd in het donker ook met een zonnebril, gewoon omdat het anders niet te doen is. Ik probeer rijden in het donker ook te vermijden.

Ik hoop dat het bij mij nog over gaat, en dat het nog restanten van de hersenschudding zijn.
Maar ik ben bang dat ik hier mijn leven lang last van ga houden, zeker als ik merk hoe heftig de pijn soms kan zijn.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:14

Hier ook een hoofdpijnpatiënt.
Ik heb zo goed als 365 dagen per jaar last van hoofdpijn. De ene dag al wat kwader dan de andere, maar meestal best draagbaar. Het meest voorkomende is spanningshoofdpijn (of dat wordt zo toch door de dokter benoemd) ookal ervaar ik 0,0 stress op mijn werk en gaat mijn hoofdpijn meestal ook over vanaf dat ik op de moto naar huis zit.

Maar echte migraine heb ik ook een aantal keer per jaar, toch gemakkelijk zo'n keer per 2 maanden. Dan is het naar huis, bed in, geen licht toelaten en vooral heel veel slapen. De meeste aanvallen zijn zo plots dat ik me naar huis moet laten voeren door collega's, omdat ik mezelf dan niet meer met de moto naar huis zie rijden.

Pijnstillers neem ik niet, omdat dit simpelweg niet uithaalt. Ik heb wel anti-migraine-spul voorgeschreven gekregen, maar doordat ik deze maar één helft van mijn cyclus mag nemen (gestopt met de pil), doe ik het liever niet, om toch maar niets verkeerd te doen.

Dus slapen en afwachten is het enige dat ik eraan kan doen...

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:26

Hier ook iemand met bijna dagelijks hoofdpijn.
Maar jeetje, sommige van jullie hebben echt heftige klachten/pijnstillers...

Ikzelf ben al een aantal keren bij de huisarts geweest de afgelopen paar jaar, maar geen oplossing gevonden.
Kreeg het advies om naar de opticien te gaan, heb ik gedaan. Hoofdpijn is er nog steeds. Daarna advies gekregen om elke x weken naar de fysio te gaan om rug en nek los te maken. Ook gedaan, maar lag het ook niet aan.
Heb nu het advies gekregen om een tijdje te stoppen met de anticonceptie-pil en te bekijken hoe het dan gaat want misschien krijg ik de onjuiste hoeveelheid hormonen binnen.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik ben nog niet gestopt met de pil. :)

@Xantippe, spanningshoofdpijn is altijd het eerste wat ze zeggen. :( Hebben ze mij ook verteld dat ik dat had. Maar ik ervaar ook geen stress, niet op het werk en ook niet thuis...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:28

hier ook zeer bekend met hoofdpijn. Ik moet zeggen dat een goede manueel therapeut, evt gecombineerd met sportmassage, en regelmatig oefeningen om alles los te houden wel heel goed werkt. Spannignshoofdpijn betekent overigens niet per se stress hoofdpijn, maar hoofdpijn door te strakke spieren.

Als het weer eens mis gaat, gebeurt niet zo vaak, ga ik idd onmiddelijk op maximale dosis paracetamol en ik laat mijn nek en schouders masseren.

Nu nog alle andere fysieke ellende oplossen :-)

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:41

Bentee schreef:
Ikzelf ben al een aantal keren bij de huisarts geweest de afgelopen paar jaar, maar geen oplossing gevonden.
Kreeg het advies om naar de opticien te gaan, heb ik gedaan. Hoofdpijn is er nog steeds. Daarna advies gekregen om elke x weken naar de fysio te gaan om rug en nek los te maken. Ook gedaan, maar lag het ook niet aan.
Heb nu het advies gekregen om een tijdje te stoppen met de anticonceptie-pil en te bekijken hoe het dan gaat want misschien krijg ik de onjuiste hoeveelheid hormonen binnen.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik ben nog niet gestopt met de pil. :)

Ik heb ook al die stappen doorlopen, nooit iets uitgehaald. Nu is het gewoon aanvaarden dat het er is en hopen dat het nooit erger wordt als dat vervelende gevoel dat ik constant heb.

Ik ben ondertussen gestopt met de pil en heb geen verandering gevoeld in meer of minder hoofdpijn... Maar dat kan natuurlijk écht de aard van het beestje zijn en ook nog eens heel fel verschillen van pil tot pil...

Bentee schreef:
@Xantippe, spanningshoofdpijn is altijd het eerste wat ze zeggen. :( Hebben ze mij ook verteld dat ik dat had. Maar ik ervaar ook geen stress, niet op het werk en ook niet thuis...

Ik dus thuis ook niet... Maar spanningshoofdpijn is zo lekker makkelijk he, moeten ze niet verder zoeken :x

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:43

Ik heb toevallig vandaag een verwijzing naar de neuroloog gehad. Kijken waarmee we de clusterhoofdpijn gaan bestrijden!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 15:49

Ik heb vandaag weer de hele dag zo'n irritante pijn achter mijn oog/wenkbrauw. Is minder erg dan gewone hoofdpijn, maar alsnog heel ergerlijk :')

Las trouwens hier nog ergens dat je het kan hebben door hangende oogleden, maar dat heb ik absoluut niet! :P

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:51

Spanningshoofdpijn komt niet door stress (is in ieder geval geen bewijs voor). Dit heeft de neuroloog mij uitgelegd. Het komt misschien wel door dingen die je vaker doet als je stress hebt.

Eet bijvoorbeeld volgens een vast patroon. Onregelmatig eten kan hoofdpijn veroorzaken.
Ook onregelmatig slapen kan hoofdpijn veroorzaken. Dus als je normaal doordeweeks om 7 uur opstaat. Doe dit dan het liefst ook op zaterdag en zondag (hoe moeilijk ook), eet en drink dan even wat en daarna kun je gewoon je bed weer in.

Ook bepaalde houdingen kunnen voor hoofdpijn zorgen. Als je veel achter de computer zit (waar je heel de tijd dezelfde houding aanhoudt en je spieren dus verkrampen) is het dus aan te raden vaak even iets anders doen. Al is het even 10 minuutjes wandelen met de hond. Geld ook voor de telefoon. Het licht dat zo'n beeldscherm afgeeft is ook niet goed. Doe hem op zo donker mogelijk.

Voor de tv vaak van houding wisselen, anders verkrampen je spieren.

Dit veroorzaakt wel allemaal spanningshoofdpijn. De naam komt dus meer van de spanning van de spieren en niet van stres.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:51

Ik heb ook dagelijks hoofdpijn,bij mij heeft het een medische oorzaak (cyste op de hersenstam ). Ik moet eigenlijk dagelijks amitriptyline slikken maar dit gebruik ik eigenlijk alleen als de pijn helemaal niet uit te houden is. Ik word namelijk behoorlijk duf van de pijnstillers, aangezien ik 4 jonge kinderen heb wil ik er niet als een "zombie" bij lopen.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:58

Bentee schreef:
spanningshoofdpijn is altijd het eerste wat ze zeggen. :( Hebben ze mij ook verteld dat ik dat had. Maar ik ervaar ook geen stress, niet op het werk en ook niet thuis...

Xanthippe schreef:
Ik dus thuis ook niet... Maar spanningshoofdpijn is zo lekker makkelijk he, moeten ze niet verder zoeken :x

Lees even mijn vorige bericht. Misschien snappen jullie dan wat beter wat spanningshoofdpijn inhoud en hopelijk heb je er wat aan.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:31

Ik heb de laatste tijd weer bijna elke dag hoofdpijn. Puur door stress denk ik.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:34

Tegen de spanningshoofdpijners onder ons... Zoek eens een osteopaat werkte bij mij heel goed!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:40

Vroeger nooit hoofdpijn gehad, behalve een migraineaanval (1x per jaar ofzo). Toen ik eenmaal een hersenschudding heb verwaarloosd na een ongeluk heb ik 2 a 3 jaar rondgelopen met elke dag enorme stekende hoofdpijn. Op den duur werd dit wat minder, daarna kreeg ik een periode waarbij ik enorme hoofdpijn kreeg voor 5 minuten en dat een paar keer per dag.

En nu, sinds een tijdje helemaal hoofdpijnvrij. Geen idee hoe het komt, maar ineens heb ik geen hoofdpijn meer. Af en toe als ik enorme stress heb ofzo, maar verder niks. Heel raar...

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:45

Eoweyn_x schreef:
Ik heb toevallig vandaag een verwijzing naar de neuroloog gehad. Kijken waarmee we de clusterhoofdpijn gaan bestrijden!

Ga je naar het LUMC? Zo niet, zie dat je daar komt. Er is een wereld voor me open gegaan qua CH.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:48

Maartje1990 schreef:
Tegen de spanningshoofdpijners onder ons... Zoek eens een osteopaat werkte bij mij heel goed!

2 verschillende osteopaten gehad.
2 chiropractors
Manueel therapeut
Manueel arts
Acupuncturist
Mesoloog
Diverse fysio therapeuten
Orthomoleculaire arts
Opticien, optometrist en prisma bril. Oogarts.

En vast nog wel wat vergeten. :)
Resultaat: 0.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:50

Drink je heel toevallig ook (veel) light producten?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:52

Vraag je dat aan mij of ts?

Ik weet dat aspartaam bij mij hoofdpijn geeft.
Dus drink nooit light.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:54

Prutsmuts schreef:
Eoweyn_x schreef:

Ga je naar het LUMC? Zo niet, zie dat je daar komt. Er is een wereld voor me open gegaan qua CH.

Nee, Westfries Gasthuis. LUMC is een beetje ver helaas...

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:12

Eoweyn_x schreef:
Prutsmuts schreef:

Nee, Westfries Gasthuis. LUMC is een beetje ver helaas...

Voor mij ook 3 uur rijden. Maar de moeite waard. Heb hiervoor al verschillende neurologen versleten met allemaal een, achteraf, vreemde kijk op CH. Leiden is echt fijn. Belafspraken zijn ook geen probleem.
Mailcontact ook altijd mogelijk.

Hoop voor je dat je gauw verlichting hebt! Succes!

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:17

Ik heb zelf zelden hoofdpijn en ik weet meestal wel waar eventuele hoofdpijn vandaan komt, maar ik was laatst bij een podotherapeut en deze vroeg mij ook of ik hoofdpijn heb. Doordat ik in heel mijn lijf scheef sta, staat er teveel spanning op de spieren van rug en nek, wat ook hoofdpijnklachten kan veroorzaken.
Baadt het niet, dan schaadt het niet om het eens te laten nakijken.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:21

Prutsmuts schreef:
Voor mij ook 3 uur rijden. Maar de moeite waard. Heb hiervoor al verschillende neurologen versleten met allemaal een, achteraf, vreemde kijk op CH. Leiden is echt fijn. Belafspraken zijn ook geen probleem.
Mailcontact ook altijd mogelijk.

Hoop voor je dat je gauw verlichting hebt! Succes!

Ik zit helaas ook met beperkte tijd ivm school en geen rijbewijs/auto, anders had ik het wel in overweging willen nemen.. Stel dat dit niets wordt neem ik het zeker in overweging. Thanks!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:54

CecileDV schreef:
Ik heb zelf zelden hoofdpijn en ik weet meestal wel waar eventuele hoofdpijn vandaan komt, maar ik was laatst bij een podotherapeut en deze vroeg mij ook of ik hoofdpijn heb. Doordat ik in heel mijn lijf scheef sta, staat er teveel spanning op de spieren van rug en nek, wat ook hoofdpijnklachten kan veroorzaken.
Baadt het niet, dan schaadt het niet om het eens te laten nakijken.

Die laatste zin klopt helemaal, maar ik heb ondertussen ook al wat afgelopen voor mijn hoofdpijn, en tot nu toe nog altijd niets geholpen dat werkt, tenzij dat slapen.

Ik heb me er dus ondertussen maar gewoon bij neergelegd :)

EquiLibri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:50

Ik heb al sinds mijn 14de af en toe last van spanningshoofdpijn, daarna (rond mijn 20) migraine bijgekregen, en nu (ben 28 nu) sinds een week of 5-6 heb ik dagelijks hoofdpijn met migraine-aanvallen tussen. Ik ben al bij huisarts geweest, neuroloog, moet nu een kuur met bèta-blokkers nemen, en neem tramadol als de pijn te erg wordt. Moet ik er nog bij zeggen dat ik de wanhoop een beetje nabij ben.?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:34

Hier ook 365 dagen per jaar hoofdpijn, ik weet niet meer hoe het voelt om geen hoofdpijn te hebben. Maar het is (meestal) wel dragelijk. Ik vermoed ook dat een combinatie van heel veel factoren is bij mij, eten heeft zeker een grote invloed, drop, aspartaam en kauwgom (vooral mint) zijn echt een mega no go. Iemand die het ook heeft met kauwgom? Die heb ik nooit kunnen verklaren.
Fysio die ook kraakt loop ik ook bij, moet eerlijk zeggen dat het niet echt veel helpt. Bril idem. Massages zelfde verhaal. Ga binnenkort maar kijken of ik een doorverwijzing naar de hoofdpijnpoli kan krijgen.

Ik las hier een vraag over de pil van iemand, ik ben een aantal jaar niet aan de pil geweest, toen had ik nog steeds hoofdpijn. Maar een half jaar geleden weer begonnen en man oh man het werd echt nog erger, ook regelmatig migraine. Nu heb ik een pil met maar een hormoon, zonder oestrogeen (cerazette, zelf om gevraagd bij de HA). En daar ben ik echt heel happy mee mijn hoofdpijn is weer zoals ie was en ik kan wel een anticonceptie pil slikken.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:18

Iemand gaf me laatst ook aan dat een bepaald soort vullingen in je tand dus ook hoofdpijn kan veroorzaken, het gaat om de vulling die zilver kleurig zijn, ben helaas de preciese naam vergeten, maar mocht een van jullie die dus hebben mischien een optie om de zilvere vullingen te laten veranderen ? Mijn opa had zilvere vulling en heeft uiteindelijk dus al zijn tanden zowat laten trekken omdat hij dacht dat zijn hoofdpijn door zijn tanden kwam, bleek dus door de zilvere vullingen te komen daar zit een bepaald stofje in blijkbaar.

Volgende week ga ik onder het mes voor mijn oogleden lets hope it helps x0x