Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Lante schreef:Dan bel je zelf met de huisarts. Het kan een kwestie van leven of dood zijn cru gezegd.
Om even aan te geven als voorbeeld; mijn moeder heeft na het huisarts bezoek wat ik uiteindelijk heb af gedwongen (helaas te lang mee gewacht), nog 4 maanden geleefd.
beatje schreef:Je kan natuurlijk contact met de huisarts opnemen,alleen kan die alleen maar zeggen kom eens met hem langs.Daar blijf je natuurlijk een beetje hangen.
beatje schreef:Lante dan moet je moeder wel willen,daar draait het hier om.De vader wil niet.
Je kan niet iemand tegen zijn wil mee sleuren hoor.
Lante schreef:beatje schreef:Lante dan moet je moeder wel willen,daar draait het hier om.De vader wil niet.
Je kan niet iemand tegen zijn wil mee sleuren hoor.
Natuurlijk wel, met name in dit soort zaken is de patient niet meer in staat zelf beslissingen te nemen. Mijn moeder had niks meer te willen. Ze was een gevaar voor zichzelf en anderen. Plastic bakjes op het vuur zetten e.d. Wat jij zegt Beatje, is gewoon een slap excuus om niet te gaan, de makkelijkste weg en vooral geen verantwoordelijkheid nemen. Met alle mogelijke gevolgen van dien.
Sterkte met je vader TS. Ik reageer hier vrij fel, omdat ik te laat stappen heb ondernomen. Dat raak ik niet meer kwijt, maar moet er wel mee leven. Ik wil graag mensen behoeden voor dezelfde fouten, maar uiteindelijk is het natuurlijk aan jou.
bigone schreef:Ts, ik kan je één goede tip geven(buiten de huisarts inschakelen). Zorg ervoor dat je je vader niet elke keer confronteert met het feit dat hij veel vergeet, juist in de tussenfase, als mensen zich nog wel bewust zijn van hun vergeetachtigheid is dit voor hun heel erg beangstigend. En vaak worden ze daar heel erg kribbig en vervelend in omgang van. Alhoewel het misschien niet goed is kun je wel naar een fijne naaste collega van je vader stappen en vragen of hem iets opvalt. Het is vaak zo dat de werkgever bij de familie aan de bel trekt als ze zo iets opmerken, ik weet niet of je vader met gevaarlijke machines of vertrouwlijke gegevens werkt maar zit er aub boven op.
En je vader hoeft niet mee naar de huisarts, ga eerst zelf eens je verhaal aan de arts vertellen, dan kan hij zelf beslissen hoe nu verder.
YentlKG schreef:De symptomen klinken in mijn oren als depressiviteit. Maar zelf doktertje spelen heeft weinig zin.
Gewoon je huisarts bellen en de situatie uitleggen. Open kaart tegen je vader spelen en mee nemen naar de huisarts. Is niet leuk voor jou, voelt misschien een beetje als verraad. Maar geloof me, is het echt waard.
Veel succes en sterkte!
kusvoorjou schreef:YentlKG schreef:De symptomen klinken in mijn oren als depressiviteit. Maar zelf doktertje spelen heeft weinig zin.
Gewoon je huisarts bellen en de situatie uitleggen. Open kaart tegen je vader spelen en mee nemen naar de huisarts. Is niet leuk voor jou, voelt misschien een beetje als verraad. Maar geloof me, is het echt waard.
Veel succes en sterkte!
Ik vind het zelf niet als depressief klinken en of er uit zien. Hij onderneemt namelijk gewoon leuke dingen en gaat gewoon naar zijn werk. Het klinkt zo inderdaad wel heel makkelijk, open kaart spelen en mee nemen naar de huis arts. Ik heb gisteren namelijk weer met hem over dit probleem gesproken en dan begint hij te lachen en zegt, ik heb nergens last van....
kusvoorjou schreef:YentlKG schreef:De symptomen klinken in mijn oren als depressiviteit. Maar zelf doktertje spelen heeft weinig zin.
Veel succes en sterkte!
Ik vind het zelf niet als depressief klinken en of er uit zien. Hij onderneemt namelijk gewoon leuke dingen en gaat gewoon naar zijn werk. Het klinkt zo inderdaad wel heel makkelijk, open kaart spelen en mee nemen naar de huis arts. Ik heb gisteren namelijk weer met hem over dit probleem gesproken en dan begint hij te lachen en zegt, ik heb nergens last van....
janouk schreef:Praat eerst eens rustig met jouw vader samen met jouw broer en leg rustig uit dat jullie je zorgen maken, zonder verwijten. Dat lijkt me stap 1.
Achter zijn rug om naar zijn werk of arts lijkt me niet wenselijk. Blijkbaar functioneert hij op zijn werk, anders wordt daar actie ondernomen.
bigone schreef:janouk schreef:Praat eerst eens rustig met jouw vader samen met jouw broer en leg rustig uit dat jullie je zorgen maken, zonder verwijten. Dat lijkt me stap 1.
Achter zijn rug om naar zijn werk of arts lijkt me niet wenselijk. Blijkbaar functioneert hij op zijn werk, anders wordt daar actie ondernomen.
Dat hangt helemaal van de baan af, als de vader van ts produktiewerk doet bvb dan heeft hij hier zoveel ervaring in dat hij dit slapende kan uit voeren. Vaak bij geestelijk inspannende jobs, veel cijferwerk, afspraken enz word als eerste duidelijk dat er iets niet goed gaat