Hoe vaak haar wassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:41

2 a 3 keer per week. Momenteel ineens weer veel last van vet haar, al na 1 dag na het wassen. Gelukkig bestaat er droogshampoo. :)

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:41

Ik was op dit moment ongeveer 2x per week mijn haar, voorheen was dit gewoon elke keer als ik onder de douche stond, soms dus wel meerdere keren per dag! Ik gebruikte eerst namelijk andere haar producten waardoor het snel vies leek. Ik ben opzoek gegaan naar andere producten en nu gaat het goed! Inmiddels ziet mijn haar er veel beter uit en is het ook een stuk minder droog! Als ik nu mijn haar was gebruik ik wel 2 verschillende shampoo's maar dat terzijde.. Ik spoel wel elke dag mijn haar uit, zonder shampoo te gebruiken, dan heb ik ook geen last van geur die in mijn haar blijft hangen!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:42

Ik was mijn haar om de 2 dagen. Voorheen om de dag maar was het zat om om de dag mijn haar te wassen, is zoveel werk. Nu lukt het om om de 2 dagen te wassen. Maar dan wel met Aloë Vera shampoo van de Tuinen, met bijv. Andrelon wordt mijn haar weer zo vet. Zou het nog wel verder willen uitbreider maar ik kan op mijn werk niet aankomen met vet haar. Ook al doe ik het in een staart, je ziet het toch. Als het toevallig zo uit komt dat ik na 3 dagen een dag thuis ben, was ik mijn haar voor de 4e dag niet :)
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 28-09-15 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:43

Ik was mijn haar 2x in de week.
Vroeger deed ik het om de dag, je moet er wel even door heen maar nu ziet mijn haar er gewoon gezond uit.
Als ik naar de kapper ga zijn ze meestal jaloers op mijn haar.

Veseosunce

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:47

Ik was mijn haar 1 keer in de 10 dagen, dit heb ik wel moeten opbouwen.. Gebruik geen spulletjes in mijn haar en heb het over het algemeen altijd vast.

Als ik het was dan is het wel met speciale shampoo.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:48

Ik waste het eerst dagelijks. Mijn haar was zo snel vet, wat niet altijd makkelijk was.
Nu tijdens schoolweken was ik het om de 2/3 dagen, ik bostel ze dan vaker waardoor ze eerder vet worden.
De dagen in de vakanties 1/2 x per week, gewoon omdat ik ze dan altijd vast heb in een staart

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:53

Om de dag.

Mijn krullen gaan anders een totaal eigen leven leiden en enorm klitten waarvoor ik dan weer andere troep moet gebruiken. Ik was met een natuurlijke shampoo en dat vind ik prettiger dan al die chemische middelen.

Dit is mijn shampoo: http://www.detuinen.nl/haarverzorging/s ... ampoo.html

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:54

Eerst waste ik m'n haren ook dagelijks of zeker om de dag. Als ik bij de paarden gewerkt had sowieso voor ik m'n bed in dook.

Begin juli heb ik een operatie in oa m'n hersenen gehad en door dat de wonden niet genazen mocht ik m'n haren niet wassen... Om van een nood een deugd te maken (kwam toch niet op straat toen. Zeker niet met een half kaal en vet hoofd haha), was ik nu hooguit een keer in de week m'n haren en ze worden niet meer vet! Haren zien er nu ook veel beter uit dan wanneer ik ze elke dag waste. Maar vond t vreselijk dat ik m'n haren niet mocht wassen, vieze en vette haren. Bah.

Ik douche overigens wel gewoon elke dag, haren op een knotje en dan gaat t prima. Ik moet m'n haren niet nat maken zonder te wassen, want dan zijn ze wel weer heel snel vet.

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:03

Gucci_ schreef:
Een keer per week maar, douchen jullie zo weinig :P Ik was het om de dag.
Maar als ik het een keer twee dagen niet gewassen heb, begint het te jeuken en voelt het vet aan bij de hoofdhuid.

Ik douch elke dag / om de dag . M'n haar maak ik wel nat dan hoor , of ik doe het in een knot :P

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 20:55

LadyKim schreef:
1 x in de week , ondanks dat ik bijna elke dag rij .
En nee , ik loop niet de hele week te geuren naar paard . :') hoe ? Geen idee , geur gaat er eigenlijk alleen zitten als het regend.

Maar over dat 1 keer wassen , dit moet je wel opbouwen .. Zo wordt je haar uiteindelijk ook minder snel vet . [ [url=m/dvFZ8N.jpg]Afbeelding[/url] ]

prachtige foto !
bedankt voor de reacties tot nu toe

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 21:00

hebben jullie ook een idee hoe het komt dat ik na het wassen en ik ga slapen die avond
ik wat jeuk heb op de hoofdhuid? na die nacht is het over al heeft iedereen natuurlijk wel eens jeuk maar begint me nu echt op te valen heb geen beestjes of exceem ouzo
zou het aan mijn shampoo kunnen liggen messen?
fijn te horen dat ik niet de enige ben die weinig wast

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:09

Was je je haren goed uit?
Ik heb een periode gehad dat ik mijn haren niet goed uitspoelde.
Ook krijg ik jeuk als ik slaap met mijn haren los, heb ze daarom snachts altijd in een knot.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:21

Ben wel benieuwd hoe de actief sporters dit doen, las al alleen hoofdhuid wassen dat is misschien wel een optie..blijf dit even volgen!

Ik wil ook heel graag naar minder wassen want dan is het echt minder snel vet maar ik zou niet weten hoe aangezien ik echt elke dag wel iets aan sport (moet) doen ook gezien werk of in het zwembad lig..

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:58

Waarom willen mensen zo weinig mogelijk hun haar wassen? Het is toch een kleine moeite om je haar te wassen als je toch onder de douche staat? Ik zal me echt vies vinden als ik het maar 1x in de week zou wassen :=

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:04

Ik was mijn haar om de dag met shampoo en conditioner met andrelon. 1 keer in de week met anti roos omdat ik daar vrij gevoelig voor ben. De dagen dat mijn haar niet gewassen word maak ik het ook niet nat, ook niet al ik onder de douche sta want mijn haar word daar geweldig vet maar ook erg dik van. En heb al vrij dik haar en door mijn haar om de dag te wassen lukt het aardig om het gewoon minder dik te houden. De geur blijft nooit in mijn haar hangen, dat heb ik weer mooi mee genomen :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:06

Ik was het max 1 x per week. Andere dagen wordt het iitgespoeld met conditioner

Iedere dag mn haar wassen zou mn hoofdhuid en haar geen goed doen. Wordt er gortdroog van.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:17

2x per week. :j

Eens in de paar weken een haarmasker er in wanneer ik veel knopen heb. Verder de bovenkant met shampoo en de onderkant met conditioner!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:22

Jannickee schreef:
Waarom willen mensen zo weinig mogelijk hun haar wassen? Het is toch een kleine moeite om je haar te wassen als je toch onder de douche staat? Ik zal me echt vies vinden als ik het maar 1x in de week zou wassen :=

Omdat mijn huid daar erg droog van word en ik ontiegelijke jeuk en schilfers krijg. Daarom ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:24

Ik heb erg droog haar van mezelf en krullen. Ik krijg er ook snel knopen van like;

Afbeelding

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:26

Jannickee schreef:

Iedere dag is slecht voor mijn haar en hoofdhuid. Mijn haar wordt droog en mijn hoofdhuid gaat ontzettend jeuken en schilferen als ik het vaak was. Dus daarom probeer ik het zo weinig mogelijk te wassen! Ik was het nu drie a vier keer in de week.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:30

1x per 4a 5 dagen ongeveer.. ik ben bezig met rekken en het gaat aardig..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:55

Ik heb er gewoon een hekel aan. Het wassen zelf niet, maar de tijd erna, dat je met zo'n natte kledder op je hoofd en rug rondloopt. Dat duurt bij mij 3 a 4 uur, en in die tijd kan/wil ik niet de deur uit of gaan slapen, dus ik moet dat wel echt plannen. En dat doe ik dus het liefst zo min mogelijk. :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:56

LindyH schreef:
Ik heb er gewoon een hekel aan. Het wassen zelf niet, maar de tijd erna, dat je met zo'n natte kledder op je hoofd en rug rondloopt. Dat duurt bij mij 3 a 4 uur, en in die tijd kan/wil ik niet de deur uit of gaan slapen, dus ik moet dat wel echt plannen. En dat doe ik dus het liefst zo min mogelijk. :D

Dit is het gewoon helemaal precies... Fohnen is ook niet te doen, want dat duurt minstens 3 kwartier voordat het dan droog is..

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 00:02

Elke dag, waarom? Omdat ik elke dag een cap op mijn hoofd heb en het daaronder echt niet droog blijft.
Mijn haar wordt niet sneller vet, als ik het een dag oversla is het ook goed.

Ik gebruik shampoo en antiklit van de bodyshop.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 00:06

Ik heb altijd 2x per week mijn haar gewassen met shampoo en crèmespoeling. Sinds ik denk een jaar ofzo was ik mijn haar 1x per week alleen met shampoo. En daarna doe ik een soort olie achtig spul (zit in een visvormig bolletje) in de punten van mijn haar. Het moet ook wel want ik heb een dip-dye in mijn haar. Verder adviseer ik om je haar te stijlen een dag nadat je je haar hebt gewassen. Wel goed hittebeschermend spul in doen natuurlijk. En een of twee dagen voordat je je haar gaat wassen ook. Het is niet voor verzorging maar door middel van dat kan je beter zien of je haar vet is, of droog, of juist niet. Het is niet verplicht ofzo maar zo kun je dat wel beter in de gaten houden. Ofja uit mijn ervaringen dan. Verder zou ik ook niet te vaak een staart in doen. Oké met sporten etc snap ik dat wel maar door de elastiek wordt je haar nogal vet van het elastiekje. Dit is ook uit mijn ervaring