Een jaar lang aan mezelf werken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Re: Een jaar lang aan mezelf werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:02

goed nieuws, super. Ga ervoor. Heel veel sterkte en hou het vol.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:37

oh wat goed zeg!!
respect

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:43

aishcream schreef:
Wat knap dat je het op deze manier doet, er zijn namelijk ook veel mensen die een maagverkleining laten doen enzo pfff... -O-

Dit pik ik er wel even tussenuit, want ik vind mensen die het via een maagverkleining doen zeker niet minder hierin! Ook dat is niet slechts een operatie en voor de rest vanalles makkelijk. Er wordt vaak heel goed over nagedacht en ik kan me voorstellen dat je op zo'n punt komt :j De reden waarom ik er niet eens over nagedacht heb, is omdat ik snijden in een in principe gezond lichaam nergens voor nodig vind. Ik hoop dan ook dat ik het zo ga redden :D

Dat is ook de reden waarom ik hier geen voorstander van ben, snijden in een gezond lichaam, zoveel zieke mensen om mij heen en een vrouwtje die vrolijk alles aan mekaar vreet laat een maagverkleining doen omdat ze niets meer kan... -O-
Zijn ook gevallen waar het anders bii ligt hoor, wil die mensen niet veroordelen.

Vriendin van mij heeft het ook laten doen en die is nu weer netzo dik als vroeger, puur omdat ze haar levensstijl langs de maagverkleining niet heeft aangepast. De maag rekt daar dan op mee.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 22:44

Ja, dat is inderdaad wel vreemd :=

Mijn eerste dag is goed gelopen. Aan de ene kant ben ik heel gemotiveerd want ik wil gewoon graag gezond worden, maar aan de andere kant zie ik er wel tegenop. Vooral omdat ze dingen gaan vragen die ik niet kan of moeilijk vind en er komt een moment dat ik ga breken. Tenminste, daar ben ik benauwd voor. En alles draait natuurlijk om alles waar ik onzeker over ben. Ik moet mezelf confronteren met gevoelens en gewoontes die ik niet wil hebben maar wel heb. En dat beangstigd me best, ondanks dat ik niets liever wil dan slank worden.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:52

Je moet niet slank zijn.
Je moet blij zijn met jezelf.
En dat ben je momenteel niet, dus je gaat er wat aan doen.
Dat getuigd van grote sterkte.
Nou en als je een keer breekt. Hier ga je van leren en je hele leven profijt van hebben, dit is jou kans om het hele roer om te gooien en alles precies te maken zoals jij wilt.
Ik denk dat jij het zeker wel gaat redden, of je nou breekt of niet. Soms heb je dat nodig en daarna kan je er weer helemaal tegenaan.

Ik ken je niet, maar ik ben trots op je dat je dit gaat doen!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 23:11

Dankjewel Fleurtjeuh, dat zijn fijne en ware woorden!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 12:40

Een week later: de eerste 1,9 kilo en een aantal centimeters eraf! :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:41

+:)+ super fijn!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:45

Wat fijn om te lezen dat jij deze weg gaat bewandelen :) Ik hoop dat je bij die eindstreep trots op jezelf kan zijn, maar ook op je lichaam.

Wat ik mij wel afvraag, krijg je iets van psychologische begeleiding erbij of iets in die richting?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:45

Ik zie op foto's van jou altijd een hartstikke blije meid, met een spontane lach en een vrolijke uitstraling. Ik zou het je gunnen dat je jezelf ook zo gaat zien, en ik kan me best indenken dat je dat makkelijker kan als er wat kilo's vanaf zijn en je blijer met je lichaam bent. Supergaaf dat je bent uitgekozen voor dit traject, ik hoop dat het je oplevert wat je ervan verwacht en dat het een mooi en leerzaam proces gaat worden. :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:50

Ik zag je berichtje en het feit dat je gewonnen had laatst op facebook voorbij komen en toen dacht wat enorm fijn voor je.

Doe je best meid je kunt het !

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:51

Top dat je een jaar begeleiding krijgt. makkelijk zal het zeker niet zijn maar als je een jaar volhoud in hun ritme dan heb je een gigantisch voordeel, bewegen en gezonder leven zitten er dan zo goed in dat het je een giga boost geeft en je het ook gewoon vol kunt houden. Je weet precies waar je valkuil zit, niet bewegen en ongezond eten en dat gaat nu helemaal overboord. Je bent al een knappe meid met overgewicht dus straks is het helemaal top, rennen met je hond, paardrijden en gewoon lekker in je vel zitten en genieten van je leven. Heel veel succes.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:57

wat gaaf zeg, en wat een kans.. hoe is je eerste week verlopen?
Ik las in je openingspost dat je gestopt bent met paardrijden, misschien durf je dit over een tijdje ook wel weer op te pakken.. Hoe leuk zou dat zijn. :) Ik wens je alvast veel succes..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:07

Hhilde schreef:

wow 1,9 in 1 week? Dat is veel... Bovengemiddeld veel... Dan zit je wel behoorlijk in het overgewicht gezien de snelheid van afvallen (hoe zwaarder hoe sneller het begin gaat).

Maar: Goed bezig!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:24

Goed bezig!
Schrik niet als het straks een stuk minder hard gaat de eerste kilo's vliegen eraf daarna gaat het veel langzamer.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:32

Jeetje wat veel al! Wat goed!
Hoe ging je eerste week? :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 14:49

Oeps, verkeerd gekeken en in enthousiasme al gepost. Nu nog iets enthousiaster, het is 2,4 kilo, haha :D

Winged schreef:
Hhilde schreef:

wow 1,9 in 1 week? Dat is veel... Bovengemiddeld veel... Dan zit je wel behoorlijk in het overgewicht gezien de snelheid van afvallen (hoe zwaarder hoe sneller het begin gaat).

Maar: Goed bezig!

Hier moest ik echt om lachen. No oliebol Sherlock :') :')

Knudd schreef:
Wat ik mij wel afvraag, krijg je iets van psychologische begeleiding erbij of iets in die richting?

:j We zijn nu een beetje aan het kijken naar een tijdslijn en hoe en wat handig is. Later daarover meer dus, maar het gaat niet alleen het lichamelijke vlak dekken.

Dani schreef:
Ik zie op foto's van jou altijd een hartstikke blije meid, met een spontane lach en een vrolijke uitstraling. Ik zou het je gunnen dat je jezelf ook zo gaat zien, en ik kan me best indenken dat je dat makkelijker kan als er wat kilo's vanaf zijn en je blijer met je lichaam bent. Supergaaf dat je bent uitgekozen voor dit traject, ik hoop dat het je oplevert wat je ervan verwacht en dat het een mooi en leerzaam proces gaat worden. :)

Dankjewel :D Dat hoop ik ook!

Bentuh schreef:
wat gaaf zeg, en wat een kans.. hoe is je eerste week verlopen?
Ik las in je openingspost dat je gestopt bent met paardrijden, misschien durf je dit over een tijdje ook wel weer op te pakken.. Hoe leuk zou dat zijn. :) Ik wens je alvast veel succes..

En dit hoop ik ook enorm... Ik heb het paardrijden opgegeven omdat ik veel te zwaar werd voor een paard. En ik heb nog een tijdje een hartstikke leuke merrie verzorgd waar ik op mocht rijden maar nooit heb gedaan omdat ik het haar niet aan wilde doen. Op een gegeven moment werd het gewoon lastig omdat ik elke keer als ik bij de paarden was baalde van mijn gewicht en hoe ik er uit zag, dus ben ik helemaal met paarden gestopt...

lauwie schreef:
Goed bezig!
Schrik niet als het straks een stuk minder hard gaat de eerste kilo's vliegen eraf daarna gaat het veel langzamer.

Ik weet het :D Als er maar vooruitgang in blijft zitten (één of twee weken hetzelfde blijven kan ik ook nog wel handelen, haha) ben ik al lang blij.

De eerste week ging goed, beter dan verwacht eigenlijk. :D Het duurt natuurlijk nog tijden voordat mijn oude gewoontes beginnen te slijten, maar dat komt wel. Van de week was ik een beetje down over iets en het liefst ging ik naar de winkel om veel lekkers te halen maar ik kon me inhouden := En vanochtend na het afvallen dacht ik, ooooh ik mag wel een beloning in de vorm van worteltaart (daar ben ik echt gek op) := Maar ook niet gedaan haha.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:14

Fijn dat je afvalt, maar ik zou als doel stellen een stabiele gezonde levensstijl waarbij je lekker in je vel zit vinden. Dat is veel belangrijker dan slank zijn! En ondertussen lekker genieten van het fitter worden, merken dat je conditie vooruitgaat en je lichaam je in het dagelijks leven minder in de weg zit.

Misschien een spaarpotje vullen met geld wat je had uitgegeven op dat soort momenten? Kun je bij een terugkeer naar het beoefenen van de paardensport ook goed gebruiken. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:13

Kahawa schreef:
Fijn dat je afvalt, maar ik zou als doel stellen een stabiele gezonde levensstijl waarbij je lekker in je vel zit vinden. Dat is veel belangrijker dan slank zijn! En ondertussen lekker genieten van het fitter worden, merken dat je conditie vooruitgaat en je lichaam je in het dagelijks leven minder in de weg zit.

Misschien een spaarpotje vullen met geld wat je had uitgegeven op dat soort momenten? Kun je bij een terugkeer naar het beoefenen van de paardensport ook goed gebruiken. ;)

Ik denk dat de gezonde levenstijl qua boodschappen duurder is voor ts dan junkfood, dat kost geen drol.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 18:48

Nou, dat valt nog alles mee bigone! Bananen? Euro de kilo. Pak havermout? 0,39 cent, en water uit de kraan kost een heel stuk minder dan welke gefleste drank dan ook ;)

Maar dat terzijde. TS, super knap dat je de uitdaging aan gaat en je positieve houding hiernaartoe, ondanks dat je het eng vind. Ik wil je alle succes wensen! Je kunt het :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 23:01

Het gaat wel goedkoper worden hoor, haha. Ik at niet alleen maar junkfood of zo :=
Mijn hoofdmaaltijden waren best gezond en ook goede porties. Maar ik heb een tijd last gehad van een eetstoornis en dat raak je nooit helemaal kwijt denk ik... Dus ik had zeer geregeld een eetbui en ook niet zuinig, dat is wat me nekte qua gewicht. Nu moet ik gewoon leren om niet meer toe te geven aan dat soort eetbuien. En dat zal af en toe best lastig worden maar voor ik het weet ben ik fit :D

Ik weet dat slank worden niet mijn hoofddoel zou moeten zijn. Maar dat is het nu eenmaal wel. Ja, ik wil ook graag fit worden! Ja, ik wil ook graag goed gezond zijn. Maar het verschil is dat ik dagelijks last hebt van de nadelen van dik zijn en er zo uit zien, terwijl ik (nog) geen echte gezondheidsklachten heb. Ik ben ook niet totaal conditieloos, of zo. Dus zo is slank worden gewoon belangrijker geworden... Misschien veranderd dat ook nog wel onderweg, misschien niet. Het einddoel zal ongeveer hetzelfde zijn, tijdens het slanker worden zal ik ook fitter worden en vice versa.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:09

Wauw super zeg!! Heel veel succes dit jaar! Ik zal dit zeker blijven volgen omdat ik het interessant vind maar vooral ook om je soms een steuntje in de rug te geven en je hard aanmoedigen!!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:11

Ik vind je stoer! Ik hoor je altijd over Beau en daar ben je altijd erg gepassioneerd over, die passie heb je dus al. En die kan je nu ook gaan geven aan je strijd met de kilo's.

Het gevoel van slank is je doel ken ik wel. Ik ben ook veel te zwaar, maar zolang ik niet ga rennen (dat gaat bij mij niet meer voor langere stukken), merk ik alleen aan mijn omvang dat ik zo veel te zwaar ben. Mijn gezondheid is goed en mijn conditie is redelijk. Het is eigenlijk puur de kilo's die belemmerend werken en dus zijn de kilo's eraf je doel (die conditie gaat dan "vanzelf" wel mee omhoog).

Ik wens je heel veel succes en hopelijk blijft het voorspoedig gaan.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:45

Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat! bevalt het sporten een beetje?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 22:24

Bentuh schreef:
Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat! bevalt het sporten een beetje?

Ja, het sporten gaat prima al zou ik graag wat fanatieker worden. Een ontstoken peesplaat remt dat alleen nog wat af. Met gezond eten heb ik even erg veel moeite, ik weet niet waaraan dat ligt nu... En ik vind dat moeilijk bespreekbaar bij de sportschool merk ik. Ik ben daar deze week helemaal niet ivm een opleiding dus extra lastig...