Sebacil is in mijn bloed gekomen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: Sebacil is in mijn bloed gekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:19

Ik zou HAP wel ff bellen. Kijk maar eens in mijn topic wat er kan gebeuren met een kleine ontsteking. Op mn tel kan ik geen link maken maar zoek maar ff in mijn berichten.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:35

xLoki schreef:
stefje schreef:
Heeft het wondje niet direct gebloed? (denk het niet want je zegt dat er eigenlijk niets te zien was...) Want dat verkleint het risico op dat er wat naar binnen gaat enorm. Lijkt me zowiezo dat met je prikken er niet schadelijk veel van iets je bloedbaan in kan komen... Eerder via een wond of een plens op je huid. Ik zou zelf denken infectie, maar ook daarmee is het verstandig even voorzichtig te zijn. Ik vind soda heel fijn werken met dat soort wondjes.

Dan heb je zeker nog nooit gehoord van een prikaccident? ;)
Zodra de 'prik' subcutaan is gekomen (d.w.z. onder de huid) kan de stof al in je bloedbaan terecht komen. Wellicht minder dan als je direct een ader of spier raakt, maar nog steeds is het oppassen.

TS, ik zou je aanraden om de huisarts te bellen om raad! En uiteraard even weken in de soda.

Dit heb ik ook eens meegemaakt bij mijn werk in het ziekenhuis destijds.
Je wilt niet weten wat er allemaal in werk word gezet!!
IK werkte destijds in de keuken een dorps ziekenhuis dat in fusie was met het stadziekenhuis.
De hele weg van patiënt, afdeling, route tot mij is helemaal uitgezocht terwijl ik lek gestoken werd met al het denkbare wat een risicofactor zou kunnen zijn.
Maar ze zijn er achter gekomen en voor mij betekende het geen enkel risico........maar dat mocht de pret niet drukken, alle voorzorgen waren genomen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:36

amber15 schreef:
Als het niet gebloed heeft, loop je volgens mij juist meer risico, omdat het vuil er niet uit kan. Zou toch gewoon een belletje doen. Al is het maar om jezelf gerust te stellen.

Absoluut.
Is veel linker.
Sterk bloeden kan een wond schoonspoelen.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:52

Als ik jou was zou ik zeker even langs de eerste hulp gaan het is echt troep dat je binnen hebt gekregen en dit is wat ik heb gevonden.

(In Sebacil zit de werkzame stof Foxim hieronder een stukje beschrijving daarvan wat deze werkzame stof dan doet:

Foxim of phoxim is een insecticide en acaricide, dat behoort tot de organothiofosfaten. Het is een product van Bayer en heeft als voornaamste toepassingen:
• in bestrijdingsmiddelen tegen mieren, zowel in poedervorm dat als dusdanig kan uitgestrooid worden of met water gemengd en gesproeid (merknaam: Baythion), als in mierenlokdozen die naast het insecticide een honinggel bevatten om de insecten te lokken (merknaam: Baygon);

• tegen luizen, mijten, en andere ectoparatsieten bij dieren (varkens, geiten, schapen, kippen, nertsen...) d.m.v. spuiten, wassen of opgieten (merknaam: Sebacil).

De stof werkt als een zenuwgif; de insecten die eraan blootgesteld worden raken verlamd en sterven na verloop van tijd. Foxim is ook giftig voor bijen en vogels. Bij blootstelling aan een hoge dosis kan de stof ook bij de mens effecten hebben op het zenuwstelsel. Zoals vele organofosforverbindingen is ook foxim een cholinesteraseremmer
Foxim is met ingang van 22 december 2007 niet toegelaten voor gebruik in gewasbeschermingsmiddelen in de Europese Unie)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:57

Die sebacil zal echt niet het probleem zijn dat is relatief weinig wat er binnen gekomen is.
Zal meer de viezigheid van de borstel zijn wat een probleem is ook omdat het niet gebloed heeft. Dus navragen of er een tetanus injectie nodig is en goed weken. Wordt vinger roder en dikker/warmer dan dat ook even overleggen met huisartsenpost.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:09

Wat een onwetendheid op bokt :D

Sebacil is een ontsmettingsmiddel, toen mijn katten ernstig ziek waren moest ik voor en na hun bezoek mijn handen en voeten ontsmetten met dat goedje geloof 20% in oplossing.

Dus relax kan geen kwaad

En laat je niet bang maken van foxim verhaal dat percentage is laag, bovendien hulpmiddel van sebacil

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:37

Ik heb sebacil ook wel eens in mijn bloed gehad, nooit last van gehad. Ik zou me er niet zo druk om maken. Als je nou een hele slok binnen had gekregen was het een ander verhaal. Maar zo'n klein puntje, nee hoor, niet druk om maken.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:41

Leef je nog ts? Want dan zal het wel meevallen denk ik :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 17:14

Jaa! Is nog steeds een beetje dik, maar niet dikker en pijn doet het haast niet meer! :) Dus valt inderdaad allemaal mee!