Zo ziek als een hond..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:36

sorry, maar 4 pcm tegelijk?
Dat is erg slecht voor je lever en als je temperatuur naar beneden klapt, is dat ook geen feestje....
De max dagdosis PCM is 8, verdeeld over 4 giften.
Hou je daar gewoon aan, dat is niet voor niks het voorschrift...

Samiyah

Re: Zo ziek als een hond..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:48

Inderdaad, geen 4 paracetamol in 1x nemen hoor, gewoon 2 per keer (500mg) en maximaal 4x per dag. Staat niet voor niks in de bijsluiter en zoveel in 1x nemen is nergens goed voor. Verder ook goed blijven drinken.

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:50

Billy schreef:
sorry, maar 4 pcm tegelijk?
Dat is erg slecht voor je lever en als je temperatuur naar beneden klapt, is dat ook geen feestje....
De max dagdosis PCM is 8, verdeeld over 4 giften.
Hou je daar gewoon aan, dat is niet voor niks het voorschrift...

Ik denk niet dat ze bedoelt 4 tegelijk hoor... :Y)

Maare, 4 maal daags 2 paracetamol en daarbij nog 3 maal daags ibuprofen ( helpt beter tegen koorts en verlaagd de ontstekingswaarden)

Beterschap!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:50

Emmaa_ schreef:
Ik wou net zeggen, knal er wat meer paracetamol in dan 2, dat gaat geen verschil maken op dit moment. Lekker 4 voor het slapengaan, dikke trui aan en een legging + sokken, dan 'zweet' je de koorts eruit. Morgenochtend gelijk als je wakker wordt weer 4 paracetamol en dan kijken hoe je, je voelt. Ziek is ziek, stuur de docent van de aanwezigheidsplicht even een mailtje dat je echt ziek bent. Ik kan me overigens niet voorstellen dat je het vak geen enkele keer mag missen.

Lijkt me wel dat ze 4 tegelijk bedoelt......dom advies....

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:52

Ja dat haal ik ook uit haar bericht hoor :=

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:55

Billy schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik wou net zeggen, knal er wat meer paracetamol in dan 2, dat gaat geen verschil maken op dit moment. Lekker 4 voor het slapengaan, dikke trui aan en een legging + sokken, dan 'zweet' je de koorts eruit. Morgenochtend gelijk als je wakker wordt weer 4 paracetamol en dan kijken hoe je, je voelt. Ziek is ziek, stuur de docent van de aanwezigheidsplicht even een mailtje dat je echt ziek bent. Ik kan me overigens niet voorstellen dat je het vak geen enkele keer mag missen.

Lijkt me wel dat ze 4 tegelijk bedoelt......dom advies....

Ohh, sorry, die post had ik helemaal niet gezien! Ik dacht dat je doelde op de openingspost van ts... sorry :o

Inderdaad, afgezien van het feit dat het niet gezond is, heeft 2 pcm ook helemaal geen effect. ( meer dan 2 bedoel ik dan)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 06:41

Sannens schreef:
@Rocamor, paracetamol is koortverlagend. :) Niet verhogend, waardoor die de koorts alweer verlaagd.

Ik ben eigenlijk nooit ziek maar ALS ik al ergens laat van heb dan gebruik ik geen pcm of andere dingen. Dus dat dat koortverlagend is, was ik even vergeten.

Waarom dan aan de ene kant een koortverlagend middel gebruiken en aan de andere kant je zo dik aankleden dat je gaat zweten? Waarom je lichaam niet gewoon zijn eigen gang laten gaan?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:35

Emmaa_ schreef:

Weet niet hoor maar vindt dit een slecht advies 4 tabletten tegelijk is gewoon een overdosering en paracetamol lijkt een onschuldige pijnstiller is het ook maar wel met een redelijke smalle therapeutische breedte. En buiten dat werken 4 tabletten niet beter als 2 tegelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:39

Sorry maar 4 pcm is wel erg enthousiast ja.. :+

Inmiddels heb ik een nare hoest erbij gekregen en ben plots continu misselijk en duizelig. De koorts/verhoging was vanochtend vroeg 38,7 en nu heb ik gewoon 37, naar mijn gevoel stijgt ie nu wel weer dus ik ga vandaag idd een dag thuis blijven. Morgen ben ik sowieso vrij dus dat is mooi.
Klopt ik mag idd alles 1x missen, maar bij dit vak wordt er voor enkel de aanwezigen extra informatie gegeven. Dus ik ga mijn klasgenoten even lief aankijken. ;)

Verder een beste rot nacht gehad, heel weinig geslapen en vaak wakker geworden.

Edit; ook flink gezweet vannacht dus alleen maar goed, inmiddels krijg ik het weer steeds kouder en kouder terwijl mn hoofd wel gloeid.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:04

Verstandig dat je een dagje thuis blijft, hopelijk knap je snel op. Nogmaals beterschap!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:13

Zet een gesneden ui naast je bed. Oma's trucje maar het werkt echt heel goed! Je kunt ook kauwgom kauwen. Hiermee smeer je je keel en de menthol zorgt dat je holtes nog wat meer open blijven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:21

Goed dat je thuis blijft!

Ik ben 1 keer zo dom geweest om wel heen te gaan ivm die aanwezigheidsplicht en bij de voorstelronde moest ik rennen en heb de hele wc ondergespuugd. De portier moest mij helpen met schoonmaken en hij kon daarna mijn vader bellen want ik zat heel ziek op de grond en kon niets meer uitbrengen.

Dat is het NIET waard :')

Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:03

Zo, om me nou gelijk dom te noemen :+ Ik heb toen ik jonger was heel vaak de griep gehad en mijn huisarts heeft toen aangegeven dat 8 paracetamol helemaal niet de max dosering is voor een gezonde volwassene. Ik moest er wel degelijk voor het slapengaan 4 nemen :=

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:05

Ik zou acuut van huisarts veranderen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:09

Oeps, ik zie al wat er fout is gegaan in de communicatie :') Wij hadden thuis altijd van die paracetamol smelttabletten, die zijn 240mg, niet 500. Daar moest ik er 4 van nemen als ik echt doodziek was, niet van die 500.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:10

Ik was een tijdje terug ook zo erg ziek, echt net toen ik bij mijn nieuwe stageplek was begonnen :+

Het beste is inderdaad gewoon thuis blijven, werk/school zal toch niks aan je hebben als je er zo bij loopt :P

Bij mij hielp voor de koorts ibuprofen het beste, dan was de temperatuur een paar uurtjes gezakt en kon ik tenminste even iets anders doen dan in bed liggen te broeien :P En had voor keelpijn een speciaal hoestdrankje gehaald, bij de apotheek hebben ze voor elk soort keelpijn een ander drankje. Dat helpt volgens mij beter dan van die keelsnoepjes etc.

Van thee ga je trouwens erger hoesten, dus thee zou ik niet aanraden.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:10

Ik ben sinds zaterdag ziek. Was vorige week al niet zo lekker elke keer duizelig en super moe. Uiteindelijke zaterdag met flinke koorts wakker geworden en hield niks binnen. Overal spierpijn en ook mijn huid deed zelfs zeer. Pff wat voelde ik me slecht! Nu begin ik weer een beetje op te knappen. Maar ben van plan eerst goed uit te zieken! Beterschap!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:17

Niet te veel koortsverlagers slikken, koorts heeft de functie dat het ziektekiemen in je lijf opruimt. Bij een echte griep en zo klinkt het wel helpt maar één ding, veel kippensoep en veel drinken en verder goed uitzieken. Een verwaarloosde griep kan hele vervelende gevolgen hebben.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:26

Maak thee van gember (5 cm en dit klein snijden, wel schillen), honing (3 el) en sap van een halve citroen op 1 liter water en dit een half uur laten trekken. Dit heeft mij twee weken geholpen om de ergste symptomen te verlichten. Nu smeert het mooi mijn rauwe keel en warm ik op tijdens de perioden van verhoging.

*schud je de hand dus*

Beterschap :(:)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:37

Emmaa_ schreef:
Zo, om me nou gelijk dom te noemen :+ Ik heb toen ik jonger was heel vaak de griep gehad en mijn huisarts heeft toen aangegeven dat 8 paracetamol helemaal niet de max dosering is voor een gezonde volwassene. Ik moest er wel degelijk voor het slapengaan 4 nemen :=

Hoe oud was je toen en over welke sterkte ging het ?
Vindt het namelijk als apothekers assistente wel een raar advies in principe is 8 de max doses even wat meer zal niet zo probleem zijn alleen doet het ook niet zoveel.
Dan kan je er beter (als je andere medische problemen hebt) beter iets als ibuprofen bij nemen dat doet veel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:40

genja schreef:
Emmaa_ schreef:

Hoe oud was je toen en over welke sterkte ging het ?
Vindt het namelijk als apothekers assistente wel een raar advies in principe is 8 de max doses even wat meer zal niet zo probleem zijn alleen doet het ook niet zoveel.
Dan kan je er beter (als je andere medische problemen hebt) beter iets als ibuprofen bij nemen dat doet veel meer.

Ik was toen een jaartje of 15, aangeraden dosis was dus gewoon 1000 mg, ietsjes minder

charrr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:41

Ik heb constant vreselijke hoofdpijn en ik ben heel duizelig. Echt griep heb ik niet geloof ik, maar dit kan ook een begin zijn. Mijn moeder heeft hetzelfde. Ik kan alleen niet uitzieken, we hebben te weinig personeel op de werkvloer. Dus hopen dat het hierbij blijft..

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:04

Wat bij mij altijd lijkt te helpen is Grog, een warm mengsel van whisky, citroensap en honing.
(Let op, het is een 18+ recept! :) )
Een flinke scheut whisky (ongeveer een borrelglas)
Een theelepel citroensap
Een a twee theelepels honing (of suiker naar smaak)
Het glas of de beker aanvullen met heet water

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:06

charrr91 schreef:
Ik heb constant vreselijke hoofdpijn en ik ben heel duizelig. Echt griep heb ik niet geloof ik, maar dit kan ook een begin zijn. Mijn moeder heeft hetzelfde. Ik kan alleen niet uitzieken, we hebben te weinig personeel op de werkvloer. Dus hopen dat het hierbij blijft..

Iedereen kan uitzieken, niemand is onmisbaar.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:10

Beterschap!
Ik zweer bij de druppels van Kaloba. Hoe eerder je ermee begint, hoe eerder je er weer vanaf bent :)