Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Billy schreef:sorry, maar 4 pcm tegelijk?
Dat is erg slecht voor je lever en als je temperatuur naar beneden klapt, is dat ook geen feestje....
De max dagdosis PCM is 8, verdeeld over 4 giften.
Hou je daar gewoon aan, dat is niet voor niks het voorschrift...
Emmaa_ schreef:Ik wou net zeggen, knal er wat meer paracetamol in dan 2, dat gaat geen verschil maken op dit moment. Lekker 4 voor het slapengaan, dikke trui aan en een legging + sokken, dan 'zweet' je de koorts eruit. Morgenochtend gelijk als je wakker wordt weer 4 paracetamol en dan kijken hoe je, je voelt. Ziek is ziek, stuur de docent van de aanwezigheidsplicht even een mailtje dat je echt ziek bent. Ik kan me overigens niet voorstellen dat je het vak geen enkele keer mag missen.
Billy schreef:Emmaa_ schreef:Ik wou net zeggen, knal er wat meer paracetamol in dan 2, dat gaat geen verschil maken op dit moment. Lekker 4 voor het slapengaan, dikke trui aan en een legging + sokken, dan 'zweet' je de koorts eruit. Morgenochtend gelijk als je wakker wordt weer 4 paracetamol en dan kijken hoe je, je voelt. Ziek is ziek, stuur de docent van de aanwezigheidsplicht even een mailtje dat je echt ziek bent. Ik kan me overigens niet voorstellen dat je het vak geen enkele keer mag missen.
Lijkt me wel dat ze 4 tegelijk bedoelt......dom advies....
Sannens schreef:@Rocamor, paracetamol is koortverlagend.Niet verhogend, waardoor die de koorts alweer verlaagd.
Emmaa_ schreef:Ik wou net zeggen, knal er wat meer paracetamol in dan 2, dat gaat geen verschil maken op dit moment. Lekker 4 voor het slapengaan, dikke trui aan en een legging + sokken, dan 'zweet' je de koorts eruit. Morgenochtend gelijk als je wakker wordt weer 4 paracetamol en dan kijken hoe je, je voelt. Ziek is ziek, stuur de docent van de aanwezigheidsplicht even een mailtje dat je echt ziek bent. Ik kan me overigens niet voorstellen dat je het vak geen enkele keer mag missen.
Emmaa_ schreef:Zo, om me nou gelijk dom te noemenIk heb toen ik jonger was heel vaak de griep gehad en mijn huisarts heeft toen aangegeven dat 8 paracetamol helemaal niet de max dosering is voor een gezonde volwassene. Ik moest er wel degelijk voor het slapengaan 4 nemen
genja schreef:Emmaa_ schreef:Zo, om me nou gelijk dom te noemenIk heb toen ik jonger was heel vaak de griep gehad en mijn huisarts heeft toen aangegeven dat 8 paracetamol helemaal niet de max dosering is voor een gezonde volwassene. Ik moest er wel degelijk voor het slapengaan 4 nemen
Hoe oud was je toen en over welke sterkte ging het ?
Vindt het namelijk als apothekers assistente wel een raar advies in principe is 8 de max doses even wat meer zal niet zo probleem zijn alleen doet het ook niet zoveel.
Dan kan je er beter (als je andere medische problemen hebt) beter iets als ibuprofen bij nemen dat doet veel meer.
charrr91 schreef:Ik heb constant vreselijke hoofdpijn en ik ben heel duizelig. Echt griep heb ik niet geloof ik, maar dit kan ook een begin zijn. Mijn moeder heeft hetzelfde. Ik kan alleen niet uitzieken, we hebben te weinig personeel op de werkvloer. Dus hopen dat het hierbij blijft..