Een maand lang 3 liter water per dag, wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:39

daisssx schreef:
Danique schreef:
Is het dan ook de bedoeling dat je geen fris/koffie/thee meer drinkt en alleen water of?

Zolang je ook die 3 liter water drinkt, mag je naast dat nog wel wat anders drinken. :D

Nog meer?

Als je veel vocht verliest moet je het aanvullen, maar teveel drinken is zinloos. Let ook goed op de balans.... Eten levert je namelijk ook vocht op.

Je valt er niet door af, je huid wordt er niet mooier op en je plast je suf :')
En je fitter voelen? Geloof dat het puur een placebo effect is dat je je zelf voor houdt om door te zetten :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:44

3 liter water drinken is echt nergens voor nodig.
1,5 tot 2 liter drinken per dag is ruim voldoende.

Als het je helpt om minder te eten,..prima. Maar je valt verder er niet van af.

Voor je huid is het vooral belangrijk om niet te roken en matig(of geen) alcohol te drinken. Verder heeft voedsel daar geen invloed op.
lichaamsbeweging wel.
Puistjes is vooral afhankelijk hoe je op hormonen reageert.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 20-09-15 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:45

Kunnen kinderen dan niet te veel water binnenkrijgen?

3L is best veel

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:47

3 liter is veel...
Ik drink 2-2,5 liter(maximaal) water/thee per dag. En ik let op dat ik niet te veel drink. Daarnaast krijg je met eten veel vocht binnen. Met te veel vocht, plas je te veel mineralen uit.
Het klopt wel dat ik een goede huid heb en weinig puistjes :). Maar dat kan ook aan andere dingen liggen, ik voel me nou niet enorm fit ofzo :=

En als ik een dag veel drink dan moet ik inderdaad veel naar de wc, flink nadeel :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:50

Myrthe2003 schreef:
Kunnen kinderen dan niet te veel water binnenkrijgen?

3L is best veel

Als een volwassene gezonde nieren heeft, kunnen de nieren prima 3 liter verspreid over de dag verwerken. Maar goed, ik moet geen kind van 4 die hoeveelheden geven dan zal ik het kind vergiftigen.

3 liter drinken als je lichaam het niet nodig heeft is ook totaal zinloos. Zonde van de moeite en zonde van al die plaspauze's :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-09-15 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:54

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:05

Marlou_ schreef:
rainbow8 schreef:
Je dagelijkse behoefte aan water is 39ml per kilo lichaamsgewicht.. Ik drink per dag al ca 3 liter water.. En ben onder begeleiding van een orthomoleculair diëtiste.. Het afvallen gaat best goed.. De centimeter
centimeters vliegen eraf..

Maar dan zal je ook wel je voedingspatroon aangepast hebben. Daar zullen die kilo's van zijn? Water is dan in combinatie wel goed om je afval stoffen uit te scheiden.

Ja, ik eet tot ik mijn streefgewicht heb bereikt geen koolhydraten en/of suikers.. Wat ik wel mag eten is en worst bepaald door wat je bloed laat zien in het onderzoek dat ze uitvoeren..

Thats_Me

Re: Een maand lang 3 liter water per dag, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:14

3 liter drinken per dag is echt een afrader. Kan zelf gevaarlijk zijn omdat je gezonde voedingsstoffen uit je lichaam spoelt. Twee liter is echt de max. Tenzij je sport, veel zweet etc. Mijn huisarts gaf zelfs aan dat je 1,5 liter als max qua drinken moest aanhouden en de rest van het vocht krijg je via voeding zoals soep, fruit en yoghurt binnen.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:21

Mijn moeder is van frisdrank overgegaan naar alleen maar water en in 2 maanden tijd al ruim 10 kilo kwijt.
Ik denk dat de mensen die al gezond drinken er niks/weinig van merken maar mensen die normaal veel frisdrank drinken zullen zeker wel verschil merken in gewicht denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:21

Er bestaat toch ook zoiets als watervergiftiging als je zoveel water drinkt?
Dacht ik eens gehoord te hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:22

Euforie schreef:

klopt, maar dat heeft vooral te maken met de hoeveelheid in combi met snelheid; 3 liter water verspreid over de hele dag kunnen nieren prima aan. 3 liter water in 1 keer en de balans is zoek en kan resulteren in watervergiftiging en zelfs dodelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-09-15 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:23

Euforie schreef:

Dat is met 8-10 l op een dag of een paar liter in een hele korte tijd. Met 3l op een dag krijg je dat niet.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:25

Ik haal denk ik wel drie liter per dag. Dan je huid verbeterd en je je fitter voelt weet ik niet. Maar dan je afvalt misschien wel. Alleen dat is niet ideaal voor mij -O- Aangezien ik al een beetje ondergewicht heb (Ik eet gewoon normaal). Miisschien komt het door het vele water drinken?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:32

Paard_Aap schreef:
Ik haal denk ik wel drie liter per dag. Dan je huid verbeterd en je je fitter voelt weet ik niet. Maar dan je afvalt misschien wel. Alleen dat is niet ideaal voor mij -O- Aangezien ik al een beetje ondergewicht heb (Ik eet gewoon normaal). Miisschien komt het door het vele water drinken?

Ik heb wat overgewicht en ik drink niets anders dan water. Ik eet ook normaal. Ja ik ben wel dol op lekker eten maar daar vallen ook salade's onder. Ik beweeg te weinig voor wat ik eet. Ik geloof echt niet dat je van water afvalt. Wel als je altijd frisdrank hebt gedronken en opeens over gaat op water.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:38

Als ik op school zit kom ik meestal wel aan drie liter water per dag( slechte gewoonte omzetten in minder slechte gewoonte). Ik drink tegenwoordig water om mijn concentratie erbij te kunnen houden. Hiervoor at ik dan regelmatig tijdens mijn lessen. Maar merk niks kwa huid mooier worden. Viel de eerste twee weken wel iets af, maar denk meer dat dat was omdat ik veel extra (ongezond) eten achterwege liet en dat verving voor water.
Vraag mij dus af in hoeverre het werkt.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:45

bryce27 schreef:
Mijn moeder is van frisdrank overgegaan naar alleen maar water en in 2 maanden tijd al ruim 10 kilo kwijt.
Ik denk dat de mensen die al gezond drinken er niks/weinig van merken maar mensen die normaal veel frisdrank drinken zullen zeker wel verschil merken in gewicht denk ik.

Dit (zo'n beetje). Iedereen denkt nu oe leuk afvallen, maar als je voor jezelf een kleine 5 a 10 kilo te zwaar weegt voor een "perfect" gewicht zal dit je echt niet gaan helpen, en al helemaal niet als je vervolgens twee keer per week aan je patatje met zit en niet sport.
Pas als je je eten en ook vooral je beweging erbij aanpast val je goed af.
Meer water kan zeker goed zijn voor je, maar bij 3L heb ik eigenlijk al zoiets dat is teveel. Op school drink ik nu veel water (tussen de 2 en 4x mn dopper vullen, dus max. 2L) en dat is genoeg.
De vraag of je ernaast dan ook nog zou mogen drinken? Ik denk niet dat je dat nog wil als je al 12 glazen water hebt gehad.

Er is een app die voor je berekent hoeveel liter water je ongeveer per dag nodig hebt ("geef je lichaam water", deze herinnert je ook te drinken). Het verschilt enorm per gewicht, tussen 60 en 80 kilo zit al bijna driekwart liter! Dus zeker voor de slanke mensen hier, begin niet aan de 3 liter maar ga opzoek naar een hoeveelheid die bij jou lichaam past.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 22:38

Ik snap de reacties van mensen dat het veel is. Ja 3 liter is inderdaad erg veel.
Maar je moet die maand zien als een ontgiftingsperiode, daarna ga je weer terug naar het gebruikelijke van 2L.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:49

Water drinken helpt je niet ontgiften. Dan moet je een maand lang groene appels eten en water drinken :Y) die ene liter meer heeft totaal geen nut, ontgiftingstechnisch.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:50

Ik doe met je mee, maar dan als vervanger van het andere drinken. (dus cola, ice tea, limonade, Starbucks.) Of ik de 3 liter haal kan ik je morgen pas vertellen haha!

Ik start dus morgen, zal morgenochtend even op de weegschaal gaan staan om te kijken of het ook een afvaleffect heeft. Moet daarbij wel vertellen dat ik overgewicht heb dus het zal zeker resultaat geven.

Ik ben wel een roker dus of het wat gaat helpen bij mijn huid kan ik je denk niet vertellen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:01

Osianaa schreef:
Ik doe met je mee, maar dan als vervanger van het andere drinken. (dus cola, ice tea, limonade, Starbucks.) Of ik de 3 liter haal kan ik je morgen pas vertellen haha!

Ik start dus morgen, zal morgenochtend even op de weegschaal gaan staan om te kijken of het ook een afvaleffect heeft. Moet daarbij wel vertellen dat ik overgewicht heb dus het zal zeker resultaat geven.

Ik ben wel een roker dus of het wat gaat helpen bij mijn huid kan ik je denk niet vertellen..

Stoppen met roken zal meer doen maar dat zul je zelf ook wel weten.
Afvallen zul je ook wel doen, je neemt immers minder calorien in......

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:08

ikke schreef:
Osianaa schreef:

Stoppen met roken zal meer doen maar dat zul je zelf ook wel weten.
Afvallen zul je ook wel doen, je neemt immers minder calorien in......

Het is straks toch stoptober? Goed excuus om niet roken eens (evt. Tijdelijk) in je routine mee te nemen? :D
ik hoor je bijna denken dat is niks voor mij/dat kan ik niet, mn reactie is dan dat is niet de goede instelling!
Maar dat even off topic :o

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 23:12

Iedereen die het niet nuttig vind of het afraad, prima dat accepteer ik natuurlijk. :)

Maar de vraag luidt, wie doet er mee?
Is het dan niet leuker om dit topic te houden voor mensen die de uitdaging aangaan? :D

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:24

Goh, deze reactie's kan je verwachten toch? Ja ik moet stoppen met roken, maar ik ben geen meeloper en aangezien hier het hele gezin mee gaat doen met stoptober sla ik hem over. Heel leuk bedacht maar 3 mensen die lopen te zeuren dat ze zin hebben om te roken is niet motiverend en ik ben psygisch niet sterk genoeg om op dit moment te stoppen ;).

Toch ga ik het watee drinken proberen en we zullen het resultaat zien!

Dat zal al een hele verbetering zijn binnen mijn slechte gewoontes en ach, dat stoppen met roken komt vanzelf wel.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 07:48

daisssx schreef:
Iedereen die het niet nuttig vind of het afraad, prima dat accepteer ik natuurlijk. :)

Doe vooral wat je niet laten kan.

Alleen ik vraag me dan af waarom zou je het doen?

Er is onderzoek naar gedaan en het heeft geen nut. (je moet gewoon voldoende drinken)

Je kan beter andere dingen doen voor je lijf.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 07:55

NatasjavE schreef:
daisssx schreef:

Doe vooral wat je niet laten kan.

Alleen ik vraag me dan af waarom zou je het doen?

Er is onderzoek naar gedaan en het heeft geen nut. (je moet gewoon voldoende drinken)

Je kan beter andere dingen doen voor je lijf.

Ik zie het vooral als een testje, misschien helpt het namelijk wel.
Heb er meerdere dingen over gelezen, en ook positieve ervaringen :)