Dry Needling

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Dry Needling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 01:38

Ik heb bij een paard ook dry needling gezien, maar daar werd niet geroerd, wel gedraaid, vandaar.
Pijn daarna vond ik nog wel mee vallen eigenlijk. Zeker niet als ts dagen last.
Maar ook geen positieve verlichting.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 03:56

Ik heb dry needling gehad in mn kuit. Sportte erg veel en waarschijnlijk verkeerde stand vam voeten, waardoor ik te veel spanning op mn kuiten had.
Als de spanning erg veel was dan voelde ik t behoorlijk... behandelijk zelf vond ik altijd goed te doen (maar heb vrij hoge pijngrens en kan dus redelijk veel aan), maar een halfuur na de behandeling... kon absoluut niet lopen. Niet alleen door de pijn maar t lukte ook gewoon niet :') te stijf. En daarnaast voelt t precies alsof je net een keiharde trap tegen je kuiten hebt gehad. De eerste paar behandelingen was t de eerste dag soortvan onmogelijk om te lopen, en dan ook zon 4 dagen last van. maar hoe meer behandelingen hoe soepeler t ging na de behandeling.
Wel een erg belangrijk ding is t blijven bewegen van de spier. Eerste paar keer stopte ik met bewegen van mn kuiten na de behandeling, maar daar wordt t alleen maar erger van..

Wel werkte t erg goed voor mij. Na zon behandeling was t veel minder.. Maaaar. Het is symptoombestrijding, iig in mijn geval. Erg belangrijk om ook de oorzaak aan te pakken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 06:37

bruintje123 schreef:
Hoe is het bij jullie uitgevoerd?

Ik ben iemand die totaal niet bang is voor naalden. Laat zonder angst bloedprikken, B12 spuit zetten.
Maar bij dry needling in mijn nek ben ik als een klein kind huilend weggegaan.
Toch met alle lef terug naar de vervolg afspraak met mijn vriend erbij en ook toen janken als een kind, zo zeer deed het.

De prik zelf, geen probleem, maar dan ging ze zitten "roeren" met die naald en dat was afschuwelijk.
Ik dacht eerst dat ik het gewoon groot voelde en dat het roeren hoogstens draaien met de naald was.
Maar volgens vriendlief was het echt een naald die een cirkel maakte in de kop van 1 cm en ook op en neer gehaald werd.
Dus mijn vraag hoe gaat dat bij jullie?
Ik wil zo graag van mijn hoofdpijn af, maar durf nu geen dry needling meer, ook niet bij een andere behandelaar.

Mijn therapeut ging niet overdreven zitten roeren en ik had tijdens en erna amper pijn. Uiteindelijk kwamen de klachten bij mij weer terug maar dat kwam omdat er andere oorzaken waren op andere plekken.
Bij paarden roer ik nooit. Ik zoek het triggerpoint op, naaldjes erin, meestal krijg ik dan gelijk een twitch. Naald draai ik wel wat aan. Maar ik ga hem verder niet meer op en neer bewegen of in grote draaicirkel bewegen.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:03

Bij mij werd er heel specifiek bijgezegd dat het niet scherp mocht voelen maar een soort dof. Hier heeft ze ook tijdens de behandeling nog naar gevraagd.
Ik heb de behandeling niet als echt pijnlijk ervaren, vooral een naar gevoel. Maar ook ik heb een redelijk hoge pijngrens.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:26

Bij mij redelijk geroerd.

Dry needling werkt als je een soort van stroomschok krijgt. Dan prikt hij in de vaste spier die los moet laten.

Als het als prikjes voelt dan zit hij niet op de triggerpoint

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:49

Ik heb voor mijn schouder veel dryneedlen gehad.

Ik krijg er altijd onwijze reacties van. Full body reactions, dan klapt je hele lijf zo ongeveer dubbel onwijs akelig. Volledige uitstraling naar alle stukken, knallende koppijn, tintelende duimen en andere nare dingen. Schouder, rug en arm dan helemaal gloeiend heet. Daarna een compleet lamme arm de eerste paar dagen, kon zelfs niet eens meer schakelen in de auto :) (1-2 ging nog wel, maar 3/5 echt niet :) )
Maar verdikkies, het hielp wel. Op de dagen dat ik echt heel veel pijn had of de triggerpoints je bijna tegemoet vlogen, dan haalde ze het ergste eraf door eerst met haar vingers te werken en zo de triggerpoints te behandelen om daarna het laatste nog met de naaldjes te doen. Ik vond dat super fijn.

Ik heb 1x een andere therapeut gehad, die ging je daarna nog masseren, maar dat vond ik helemaal niets. Dan waren die spieren helemaal lam en dan ging hij nog masseren. Dat voelde voor mij echt niet fijn.
Als ik echt teveel ging doen, dan deed het tussen de behandelingen in wel veel pijn.

En die reacties tegenhouden en verstijven deed ik ook wel heel erg. Ademhalen, loslaten... Erg lastig!
Ik hoef de naaldjes ook niet te zien. Heb echt een hekel aan naalden!! Bloedprikken vind ik ook echt niet tof.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:57

Hier ook ervaring met Dry Needling. In schouder, rug en heup. De eerste keer heb ik ontzettend veel pijn gehad en ben ik er letterlijk ziek van geworden. Maar, de pijn is wel snel verdwenen. 2 dagen later voelde ik al enorme verlichting.
In mijn rug voelde ik geen verschil en toen gaf de fysio gelijk aan dat als je na de eerste keer geen verbetering merkt, dat de behandeling geen zin heeft om voort te zetten. Hij heeft toen gelijk een andere techniek gekozen. Ik doe het ook zeker niet voor de lol. het doet echt wel zeer en die twitches zijn gewoon akelig. Maar op de momenten dat het werkt is het echt een uitkomst om snel van de pijn af te zijn. Dan heb ik de naalden er graag voor over.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:17

Nu ik er over nadenk, ik heb inderdaad ook maar 1 behandeling gehad voor mn rug, hielp niet toen zijn we ook meteen gestopt. 3 voor mn nek want die leek te helpen maar achteraf had ik er echt te veel last van. En nog 1 keer voor mijn kaken maar dat deed nog het zeerste van allemaal. Het 'roeren' is zo vreselijk, en ik kreeg ook hele heftige reacties, niet echt een succes.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:43

Ts, je verhaal klinkt herkenbaar (maar misschien niet zo positief). Ik ben vorig jaar ook 2 keer door mijn schouder gegaan (gedeeltelijk uit de kom). Daarna last blijven houden van instabiliteit (tijdens trainingen), en zo bij de kinesetherapeut gekomen. Daar is gebleken dan alle spieren van en rond mijn schouder steenhard stonden, dus gaan dry needlen. Na mijn eerste behandeling heel veel 'napijn' gehad, en een zekere mate van pijn in mijn schouder blijven houden (die ik ervoor niet had, voornamelijk in duwbewegingen).

Probleem bij mij was een scheur in mijn kapsel (bankaert laesie). Mijn spieren hebben in eerste instantie een stuk van de pijn opgevangen, door heel de boel volledig te blokkeren. Zodra alles los was door het needlen, had ik pas echt pijn van de blessure. Vermits ik vrij intensief wil blijven sporten, ben ik in januari hieraan geopereerd (en ondertussen 100% gerevalideerd).

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:41

Voor de mensen die uit de regio Duiven/Zevenaar/ Westervoort komen, kan ik de fysio op de Eltensestraat in Duiven aanraden. Daar heb ik al 3 verschillende therapeuten gehad die mij prikten (2 dames 1 heer), en ze zijn alle 3 echt goed!
Geen grote roerpartijen, een pauze wanneer het nodig is, goede uitleg over hoe en wat na de behandeling. Vooral ook de uitleg tijdens de behandeling, als je wil weten waarom een bepaalde reactie plaats vindt, vind ik ook altijd erg prettig.
Bij mijn mannelijke therapeut die ik het meeste voor mijn schenen heb gehad, mocht ik zelfs kiezen of ik mee wilde kijken of niet.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 13:59

Ik moet straks weer naar de fysio. Dan gaat hij weer Dry Needlen. Ik heb er echt heel weinig zin in, vorige keer deed het echt zeer. -O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:11

Hoe is het gegaan?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:22

Hier ook ervaring met Dry Needling, in mijn schouder. Niet geheel prettig en mijn arm was twee dagen lamgelegd. Moest mn shirt terug aandoen bij de fysio en kreeg het gewoon niet voor elkaar. :+ Mijn ervaring is dat het erg goed werkt, maar nu een jaar later loop ik toch weer (in iets mindere mate) tegen hetzelfde probleem aan.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 14:20

Hij heeft toch besloten geen Dry Needlig te doen omdat hij vond dat ik er slecht op reageerde. Hij heeft mijn spier weer gemasseerd en mijn kapsel opgerekt want hij denkt dat een deel van de pijn ook daaruit komt.
Verder niet echt verschil qua pijn. Is nog steeds hetzelfde, heb vooral pijn bij plotselinge bewegingen e.d.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:51

:/ das balen... Hoor inderdaad wel eens dat het niet helemaal goed gaat, of niet werkt, maar deze berichten zijn vrij zeldzaam. Wel kan ik meepraten hierover in een ander perspectief, na een aantal behandelingen kreeg ik erg last van mijn onderarm (die nooit behandeld was) ik dacht dat dit een kettingreactie was van alle behandelingen maar achteraf blijk in een tennisarm te hebben, gewoon stom toeval. Is zoiets niet ook bij jou het geval?

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 20:56

Het gaat ondertussen heel goed! (: Heb soms bij bepaalde posities nog last, maar eigenlijk niet echt meer dus er zit zeker verbetering in, eindelijk!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:10

Ohh fijn dat te horen :). Als het zo snel al goed gaat komt de rest denk ik ook wel.

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:16

Ik wordt ook behandeld met dry needling. Ik heb een lichte scoliose die voor pijn zorgt en een onwijs slechte houding (opgetrokken schouders en val naar voren met mijn bovenlichaam).

Liep al tijden bij verschillende fysio's, podotherapeut, mensendiek therapie, verschillende massagetechniek lengte laten uitproberen maar niks leek te helpen
helpen.

Mijn huidige fysio is gestart met de naalden en ik ben voor mijn doen pijnvrij.

De behandeling is echt alles behalve fijn, de eerste behandelingen kwam ik jankend door en de pijn daarna was verschrikkelijk maar het werd elke keer beter. Als ik nu behandeld wordt heb ik de dag erna spierpijn en verder is alles goed.

Ik zweer er nu echt bij, maar het is voor iedereen anders natuurlijk.