Welke tandpasta is nou ECHT goed?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:51

Ik gebruik zelf de fluoride vrije tandpasta van Dr. Organic.
Hartstikke tevreden mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Welke tandpasta is nou ECHT goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 14:54

Mijn tandarts zegt dus ook ProGlasur, maar in zijn wachtkamer hangen reclameposters voor Sensodyne, dus ik weet niet of ik het advies met een korrel zout moet nemen :+
Laatst hadden we een proeftube tandpasta gekregen bij een actie in het winkelcentrum. Dat was dus een blauwe tandpasta met korreltjes erin. Onze hele wasbak zat onder := Alles was blauw! Maar had nou niet het idee dat het ook schonere tanden gaf :\

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:54

Haha ja daarom geloof ik mijn tandarts ook niet oo zijn 'onafhankelijke' advies als zijn la vol Zendium ligt :')

'Wij van wc eend...'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:58

Ik heb Elmex Anti Cariës of zo, die rode. Heb nog nooit een gaatje gehad en ben toch echt niet zuinig met mijn tandjes.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:34

Ik vind de groene tandpasta van Oral B fijn, er zitten een soort scrubdeeltjes in. Mijn tanden zijn echt schoner daarmee.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:43

Ik heb op dit moment een pikzwarte tandpasta met actieve houtskool. Het poetst prima maar ik merk geen verschil met andere a merken. (het geeft alleen een vies beeld in je wasbak)

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:48

Cayenne schreef:
Mijn tandarts zegt dus ook ProGlasur, maar in zijn wachtkamer hangen reclameposters voor Sensodyne, dus ik weet niet of ik het advies met een korrel zout moet nemen :+
Laatst hadden we een proeftube tandpasta gekregen bij een actie in het winkelcentrum. Dat was dus een blauwe tandpasta met korreltjes erin. Onze hele wasbak zat onder := Alles was blauw! Maar had nou niet het idee dat het ook schonere tanden gaf :\

haha, was dat toevallig Oral B, rode tube voor witte tanden? Onze wasbak paste zo in een smurfenhuis. :7

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 15:53

Ja, dat was idd de rode Oral B!

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:55

ik poets met tandpasta van de lidl :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:02

Parodontax. Heeft als extra voordeel dat mijn gasten er vanaf blijven }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:03

Volgens de consumentengids is de doodnormale blauwe prodent het beste :D
Wij gebruikte jaren Parodontax, maar ik heb nu minder last van wondjes en ontstoken tandvlees dan dat ik parodontax gebruikte. Terwijl die er juist tegen is :') Das raar he :P

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:17

vuurneon schreef:
Geen voorkeur, mijn tandarts zegt Zendium maar dat is ook zijn sponsor :+

Wel gebruik ik listerine met alcohol, dat is mijn redding! Amper meer aften en mijn gebit is nog nooit zo goed geweest :j En na meer dan 25 jaar om de haverklap aften te hebben, ben ik zo blij dat ik dat spul ooit ben gaan gebruiken :D

Voor aften zijn er andere spoelingen. Listirine is verschrikkelijk slecht, maakt je slijmvliezen stuk en, diverse onderzoeken lopen naar mondkanker.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:38

Het maakt geen donder uit. Het doel is het vuil weg te schrobben. Dat gaat nog beter zonder tandpasta dan met de ridicule hoeveelheid tandpasta die vaak gebruikt wordt :+

Ik gebruik een dure met tea trea van Dr Organic, gewoon, omdat ik die fijn vind. En dan een klein stipje.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:05

Heb het toevallig pas geleden nog aan mijn tandarts gevraagd. Volgens hem maakt het geen ene reet uit welke tandpasta je gebruikt, zolang er maar fluoride in zit.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:08

Gebruik nu paradontax maar heb welextreem gevoelige tanden dus zoek nog een andere pasta voor gevoelige tanden

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:16

mvdbijl schreef:
vuurneon schreef:
Geen voorkeur, mijn tandarts zegt Zendium maar dat is ook zijn sponsor :+

Wel gebruik ik listerine met alcohol, dat is mijn redding! Amper meer aften en mijn gebit is nog nooit zo goed geweest :j En na meer dan 25 jaar om de haverklap aften te hebben, ben ik zo blij dat ik dat spul ooit ben gaan gebruiken :D

Voor aften zijn er andere spoelingen. Listirine is verschrikkelijk slecht, maakt je slijmvliezen stuk en, diverse onderzoeken lopen naar mondkanker.

Werkte niet. Echt niet. Dit werkt wel en ik neem wel het risico. Ik drink verder 0,0 alcohol dus ik zit nog keurig onder de grens van wat wordt aangeraden door het kankerfonds dus ik heb daarmee geen verhoogd risico op mondkanker. Niet meer dan anderen iig die ook alcohol in de mond nemen en max 2 glazen nuttigen.
Zo vaak aften hebben zoals toen is ook geen fijn leven :n hele mond er onder en ook grote aften en helaas herstelden die ook niet binnen een week.

Mijn mond ziet er goed uit nu, ook geen last van tandvlees meer etc. Sinds de listerine is mijn mondslijmvlies een stuk liever voor mij :) tandarts verbaasde zich er ook over, hij is ook erg tegen listerine maar voor mij werkt het gewoon goed.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:24

Ik koop mijn tandpasta in de Aldi :D Denk dat dat ongeveer de goedkoopste op de markt gaat zijn :+ Al jaren zeer tevreden over!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:26

marlies85 schreef:
Heb het toevallig pas geleden nog aan mijn tandarts gevraagd. Volgens hem maakt het geen ene reet uit welke tandpasta je gebruikt, zolang er maar fluoride in zit.

En ik zoek juist altijd naar tandpasta zonder fluoride :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:35

Naar aanrader van m'n tandarts elmex sensitive en inderdaad dat helpt echt.

Ik heb heel gevoelige tanden, snel tandsteen en gaatjes maar sinds dat ik deze gebruik lijkt het steeds beter te gaan zelfs echt koud drinken is te doen. Daarnaast was m'n mondhygiënist eindelijk eens tevreden en ik dus ook want steeds horen dat het niet goed is, pijnlijke tanden en ontstoken tandvlees terwijl je netjes stokert en 2 x poetst is geen pretje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:44

Heb soms een lastig gebitje , met paradontax amper nog pijn en ontstoken. Ik wil niet meer terug

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:48

Ik wissel dus geen idee.
Maar mijn moeder ging met parodontax elk half jaar naar de mondhygienist tegen tandsteen en nu ze overgestapt is naar sensodyne helemaal niet meer.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:50

Hier ook parodontax op aanraden van de tandarts. Ik heb snel last van ontstoken tandvlees door een bacterie die ik als puber heb opgelopen. Soms koop ik eens een ander merk omdat het zo uitkomt maar ik merk dat eigenlijk vrijwel direct, dus ik denk wel degelijk dat het verschil maakt.

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:06

Het beste.. Tandpasta zonder fluoride :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 15:25

Ik koop altijd de meest goedkope tandpasta die ik kan vinden. Op dit moment heb ik 20 tubes Hema tandpasta op voorraad :'). Ook nog gekocht met een 3+1 gratis actie, toen betaalde ik 1,50 voor vier tubes. Ben normaal geen vrek maar mijn vriend gebruikt echt zo vréselijk veel tandpasta dat ik weiger om meer dan 50ct aan een tube uit te geven :7. We hebben overigens allebei een goed gebit.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 15:35

marlies85 schreef:

Precies, dat en niet anders. Als mondhygiënist krijg ik die vraag meerdere keren per dag.

Tandartsen kunnen overigens van ieder merk gratis samples krijgen, dus vandaar dat ze ook meerdere merken in de praktijk kunnen hebben.

Maar... de tandartsen worden verder niet gesponsord (geen geld, geen leuke gadgets) dus hebben geen zelf belang bij het adviseren bij een bepaald merk. Huismerken (zoals HEMA) geven geen samples weg en dat is dan ook de enige reden waarom je deze niet in een tandartsenpraktijk ziet liggen. Als een tandarts een bepaald merk adviseert zal hij/zij daar een reden voor hebben. Bijvoorbeeld Zendium heeft een wetenschappelijk bewezen werking tegen aften. Sensodyne en Elmex Groen hebben een wetenschappelijk bewezen werking tegen gevoelige tanden. Parodontax heeft een wetenschappelijk bewezen positieve uitwerking op het tandvlees.