Gele tanden maakt mij onzeker

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:19

Bambi1995 schreef:
Om heel eerlijk te zijn, als een man dezelfde kleur tanden had als ik dan... nee zou ik niet op hem afkappen. Als ik helemaal smoorverliefd ben op iemand dan dump ik hem echt niet omdat hij gele tanden, wratjes, kalknagels of anders ongemakken heeft. Als de liefde echt is doe je dat niet. Dan hou je van ze ondanks alles. Nobody is perfect.

Kijk, daar heb je je antwoord al :) je geeft het zelf al.

Bambi1995

Re: Gele tanden maakt mij onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 20:52

Zouden jullie iemand wel dumpen dan waar je smoorverliefd op bent maar hij heeft gele tanden, een wrat, kalknagel etc?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:52

Nee :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:05

Ligt eraan, als het een kwestie van hygiene en gemaks probleem is vind ik het niet zo sexy. Kan die lieverd er niets aan doen en is het verder wel fris, geen punt.

Voetschimmel oplopen kan iedereen overkomen, er niets aan willen doen en het wel gezellig vinden zou voor mij dus wel een afknapper zijn. Beetje voor jezelf zorgen vind ik wél belangrijk.

Verkleurde tanden, maar fris gebit geen punt. Lakse mondhygiëne vind ik minder -O-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:01

sallandval schreef:
Foto? Tanden zijn nooit echt wit maar altijd iets gelig. De tint is per persoon verschillend. Vieze tanden met tandplak vind ik wel een afknapper moet ik zeggen, maar ik let er ook op.

Bleken kan niet zomaar altijd, het ligt er aan waardoor je tanden geel zijn. Als het door aanslag komt kun je ze bleken, maar als je tanden geel zijn door tanderosie is het glazuur weggesleten en kun je ze alleen nog maar witter maken door facings.

Wij kunnen op bokt niet zien of je tanden zo geel zijn als een kanariepiet of gewoon mooi, ook weten we niet waardoor ze geel zouden kunnen zijn geworden. De tandarts kan je dit allemaal wel vertellen!

Aanslag bleek je niet, dat laat je schoonmaken door de mondhygiënist.

In de regel kun je tanden heel goed bleken. 11 tinten lichter heb ik en ik ben een Red Bull fan. Juist nu het peroxide gehaald wettelijk omlaag gegaan is is het zelfs met beschadigd glazuur mogelijk.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:20

Hoi wist je dat gele tanden gezonden zijn die van mij zijn ok gelig, het is veel belangrijker dat ze schoon zijn. en de mond hygeniste kan er inderdaad ook wat aan doen het bleken van tanden is helemaal niet zo goed , En als iemand daarom afknapt is het niet de een goed persoon maar uiterst opppervlakkig. maak je niet druk.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:54

Ik heb mijn tanden laten bleken en ben er echt heel blij mee! Dus als het je echt stoort kun je dat overwegen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:59

Ik heb wel eens overwogen om te bleken, echter heb ik het eerst mijn tandarts gevraagd. Bleken is namelijk niet goed voor je tanden, het schijnt je tanden ook aan te tasten. Omdat mijn gebit niet al te sterk is heb ik dit dus gelaten...

Mijn tanden zijn niet wit wit, ja ach jammer... Ze zijn schoon, ik poets 2 keer daags, flos en spoel. Meer kan je weinig doen. Zou ik mijn partner dumpen als die gele tanden heeft? Nee hoor. Zolang hij gewoon poetst etc dan kan je er zelf weinig verder aan doen... Dat hele witte word overal in reclames gebruikt, maar is vaak door lichtinval en met fotos is het weer fotoshop. Dat hele witte is ook helemaal niet natuurlijk. Ik heb liever een vent met een natuurlijke lach, als spierwitte tanden dat ik me zonnebril moet pakken ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 03:05

Bambi1995 schreef:
Zouden jullie iemand wel dumpen dan waar je smoorverliefd op bent maar hij heeft gele tanden, een wrat, kalknagel etc?

Nee joh. Mutsie, je geeft het antwoord zelf al. Waarom ben je hier zo onzeker over? Jongens komen niet van een andere planeet hoor.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 04:46

Fu_Qi schreef:
Gewoon tandenpoetsen, ik poets zelf mijn tanden minimaal 2 keer per dag. En dan blijven ze wel wit, alleen het resultaat zie je pas na na een paar weken.
Maar ieder gebit is anders, als je echt professioneel advies wilt hoe je ''gele'' tanden kan behandelen. Zeg ik, maak een afspraakje bij de tandarts. Zodat hij de beste behandeling bij je gebit/tanden kan adviseren.

Nee hoor, niet elk gebit wordt wit van poetsen. Als de basis kleur van je tanden niet wit is, kun je poetsen tot ze eruit vallen, maar dan zijn ze nog niet wit. Zeker als er enige grijstint in je tanden zit zijn ze zelfs niet te bleken.

Ik ben ook zo'n pearly yellows persoon. Mijn tanden zijn geel grijzig. Die worden zelfs met bleken niet wit.
Daarnaast is bleken ook nog eens heel slecht voor je tanden.

Meid laat je door de kleur van je tanden niet gek maken. als een kerel afknapt op jouw tanden, of op wat dat ook van jou, zegt dat veel meer over hem als over jou.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:41

Dat bleken slecht is voor je tanden is een fabeltje. Dat is al zo vaak wetenschappelijk onderzocht. Het wordt geroepen door mensen die geen tanden bleken.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:50

Bijzonder dat je dat zegt :+

Dus je zegt nu eigenlijk dat tandartsen die 6 jaar hebben gestudeerd niets weten :)

En de patienten die wij hebben gezien die na het bleken klagen over gevoelige tandhalzen is zeker ook onzin :)

Ik denk dat bleken op gezond glazuur niet veel schade aan kan richten. Puur omdat glazuur zo sterk is.. Maar bij aangetast glazuur? Ik zou de gok niet wagen.

En dan heb ik het niet over de peroxide. Maar over de ph waarde in het product :) (die verschilt per product nog weleens)

Is het zo schadelijk dat je geen glazuur over houdt? Nee.. Maar toch.. :) het is wel weer een zuurmoment extra op je dag. Waar je mond weer van moet genezen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:22

Bambi1995 schreef:

Ik zou niet verliefd worden op iemand met gele tanden denk ik. Omdat ik het onverzorgd vind staan.
Wratten en kalknagels vind ik daar helemaal niet tussen vallen.

Maar dan moeten gele tanden wel echt geel zijn. Ik vind het gebit gewoon ontzettend belangrijk. Ik heb zelf ook een rijtje vreselijk dure tanden in mijn mond. Dus ik ben er zuinig op.

Mijn zusje is heel laks met poetsen en heeft af en toe wel tanden die geler zijn dan normaal (heeft ook hele witte tanden van zichzelf), vind ik goor. :r

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 08:53

Misschien een onpopulaire mening hier maar volgensmij is een gebit wel degelijk een afknapper.
Ik heb een vriendinnetje die tand beschadiging heeft op gelopen en het is net of die een nicotine streep tussen der voortanden heeft zitten,het ziet er niet uit.
En een vriendinnetje met ook een geel gebit. Je tanden vallen direct op dus als jij er onzeker van gaat worden zou ik kijken wat de opties zijn.
Tuurlijk zal de liefde van je leven je niet laten gaan voor je tanden maar als je je er zelf aan stoort moet je er gewoon wat aan laten doen. Goed voor je zelf vertrouwen. Zit je zelf goed in je vel dan straal je dat uit. Punt. Ben je onzeker idem dito.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:55

S_en_Z schreef:
Bijzonder dat je dat zegt :+

Dus je zegt nu eigenlijk dat tandartsen die 6 jaar hebben gestudeerd niets weten :)

En de patienten die wij hebben gezien die na het bleken klagen over gevoelige tandhalzen is zeker ook onzin :)

Ik denk dat bleken op gezond glazuur niet veel schade aan kan richten. Puur omdat glazuur zo sterk is.. Maar bij aangetast glazuur? Ik zou de gok niet wagen.

En dan heb ik het niet over de peroxide. Maar over de ph waarde in het product :) (die verschilt per product nog weleens)

Is het zo schadelijk dat je geen glazuur over houdt? Nee.. Maar toch.. :) het is wel weer een zuurmoment extra op je dag. Waar je mond weer van moet genezen.

Bleken is ontstaan in de 2e wereldoorlog. Soldaten kregen geen tandpasta mee maar waterstofperoxide om mee te poetsen. Die kwamen allemaal (degenen die terugkwamen) met stralend witte tanden thuis.

De tandartsen kunnen wel een hoop roeptoeteren maar zoek het maar op op pubmed. Na een half uur is het glazuur weer gesloten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:56

jwl schreef:
Misschien een onpopulaire mening hier maar volgensmij is een gebit wel degelijk een afknapper.
Ik heb een vriendinnetje die tand beschadiging heeft op gelopen en het is net of die een nicotine streep tussen der voortanden heeft zitten,het ziet er niet uit.
En een vriendinnetje met ook een geel gebit. Je tanden vallen direct op dus als jij er onzeker van gaat worden zou ik kijken wat de opties zijn.
Tuurlijk zal de liefde van je leven je niet laten gaan voor je tanden maar als je je er zelf aan stoort moet je er gewoon wat aan laten doen. Goed voor je zelf vertrouwen. Zit je zelf goed in je vel dan straal je dat uit. Punt. Ben je onzeker idem dito.

Je hebt gelijk hoor. Ik zou een vrouw met een lelijke kleur tanden desnoods nog op mijn kosten laten bleken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:58

Bambi1995 schreef:

Waarom zou je kalkmagel is te behandelen, wrat of gele tanden kun je niks aan doen als je het maar schoonhoud en onderhoud. En de gele tanden niet komen door brokken tandsteen of roken :r . En scheven tenen, onregelmatig gebit. Zolang de tanden er nog maar inzitten

Mijn tanden zijn ook niet wit en zullen dat ook nooit worden. :n is gewoon de kleur die erbij hoort. Volgens de tandarts zou bleken ook geen zin hebben, de kleur zal er niks lichter om worden.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:02

git schreef:
Fu_Qi schreef:
Gewoon tandenpoetsen, ik poets zelf mijn tanden minimaal 2 keer per dag. En dan blijven ze wel wit, alleen het resultaat zie je pas na na een paar weken.
Maar ieder gebit is anders, als je echt professioneel advies wilt hoe je ''gele'' tanden kan behandelen. Zeg ik, maak een afspraakje bij de tandarts. Zodat hij de beste behandeling bij je gebit/tanden kan adviseren.

Nee hoor, niet elk gebit wordt wit van poetsen. Als de basis kleur van je tanden niet wit is, kun je poetsen tot ze eruit vallen, maar dan zijn ze nog niet wit. Zeker als er enige grijstint in je tanden zit zijn ze zelfs niet te bleken.

Ik ben ook zo'n pearly yellows persoon. Mijn tanden zijn geel grijzig. Die worden zelfs met bleken niet wit.
Daarnaast is bleken ook nog eens heel slecht voor je tanden.

Meid laat je door de kleur van je tanden niet gek maken. als een kerel afknapt op jouw tanden, of op wat dat ook van jou, zegt dat veel meer over hem als over jou.

_Ekenna schreef:
Fu_Qi schreef:

Wat is deze reactie kort door de bocht. Te kort. Als je tanden van nature geel zijn krijg je ze niet met tandenpoetsen wit.

Daarom zei ik ook, ieder gebit is anders. Soms kan je het makkelijk oplossen met tandenpoetsen, maar in andere gevallen helaas niet. En dan komt tanden bleken van te pas of andere behandel methodes ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:04

De enige manier voor mij om een wit gebit te krijgen is er dingen op te laten plakken of een kunstgebit te nemen. Elke andere manier gaat niet werken.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:09

Bambi1995 schreef:
Hey,

Ik ben een vrouw van 20 jaar.
Mijn tanden zijn niet wit maar wat gelig. Mijn vraag is of dat normaal is en ik wil graag weten of heel veel mensen dit ook hebben? Ik heb het gevoel dat het een ramp is als je gele tanden hebt en dat als je een man leuk vind dat dat dan een afknapper kan zijn. Of is iemand dan een grote eikel als hij op wat gele tanden je afwijst?

Ik vind het een grote eikel als hij je hierop afwijst :D Mijn tanden zijn ook niet stralend wit (was het maar zo..), dat waren ze 2 jaar geleden ook al en mijn vriend heeft me ook niet laten staan daarom - of om mijn kleine voeten, of om mijn brede schouders, of het littekentje van een oude waterpok, of om die moedervlek *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:28

Waarom moderne technieken links laten liggen als je je onzeker voelt?

Ik kwam vorig jaar een oud klasgenoot tegen. Had altijd een prachtig gebit, mooier dan de mijne (ik mis twee tanden wat gelukkig niet opvalt dankzij moderne technieken), haar tanden staan nog steeds rechter dan die van mij, maar geel!!! Alsof het braafste meisje van de klas zwaar aan de drugs had gezeten. Zal wel niet, ze zag er verder goed uit en had een universitaire master. Waar ik in de voorbije 6 jaar slechts mn in hbo bachelor heb gehaald.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:32

Janine1990 schreef:
Waarom moderne technieken links laten liggen als je je onzeker voelt?

Ik kwam vorig jaar een oud klasgenoot tegen. Had altijd een prachtig gebit, mooier dan de mijne (ik mis twee tanden wat gelukkig niet opvalt dankzij moderne technieken), haar tanden staan nog steeds rechter dan die van mij, maar geel!!! Alsof het braafste meisje van de klas zwaar aan de drugs had gezeten. Zal wel niet, ze zag er verder goed uit en had een universitaire master. Waar ik in de voorbije 6 jaar slechts mn in hbo bachelor heb gehaald.

Kost bleken bij de tandarts niet enorm veel geld? Kan me best voorstellen dat niet iedereen dat zomaar doet.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:37

Waarom onzeker voelen om iets wat heel normaal is?
Ik vind dit een mooi voorbeeld van hoe de media mensen beinvloed. Je krijgt het rare idee in je hoofd dat je gebit kaarsrecht en spierwit hoort te zijn, wat dus helemaal niet zo normaal en standaard is. Ik heb dit ook wel eens, mijn gebit is nooit wit geweest, altijd licht gelig. Soms vraag ik me ook af of ik het moet laten bleken... Maar ik laat het lekker zo, ik heb een enorm sterk gebit waar nooit iets mee mis is en waar ik ook nooit last van heb. Dan ga ik er niet aan prutsen! Mijn vriend heeft wittere tanden, maar wel snel last van gaatjes, altijd gedoe met zn gebit. Die kleur zegt echt niet zoveel....
En als iemand daar al op afknapt, dan mis je niks. Dan ben je wel heel erg oppervlakkig en gericht op uiterlijk.

Heb je er ECHT veel last van, ga dan langs de tandarts en vraag wat er mogelijk is. Maar denk er wel goed over na: pas je iets van jezelf aan om aan het bizarre beeld van perfectie te voldoen, of vind je het werkelijk lelijk en is het iets wat je nooit kan accepteren?

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:57

Selina, kosten zijn zo relatief in dit soort dingen. De vraag is altijd of je het er voor over hebt.

Ik heb het niet nodig, maar toen ik in de puberteit mijn gebit niet kon accepteren had ik er veel voor over. Inmiddels ben ik overtuigd dat het niemand opvalt dat ik het een en ander mis.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:04

Ik heb de tanden van TS gezien en het valt allemaal reuze mee :) gewoon een heerlijk onzekere twintiger :P

Heb haar gevraagd om ze te showen.