Goede uitgebreide ogentest opticien?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Goede uitgebreide ogentest opticien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:31

Ik ging eerder altijd naar de hans anders en daar was de 'test' altijd zo klaar. Nu ga ik naar specsaevers en die test is veel uitgebreider. Je bent zo een kwartier verder minstens. Daarnaast doen ze daar ook altijd oogdruk meting.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:33

Ik zit de laatste tijd ook te dubben wat ik moet doen.

Na enkele jaren een bril met enkelvoudig glas en een jaar of 10 enkelvoudige lenzen ben ik weer terug gegaan naar een bril. De zelfstandige opticien toen kwam met een cilinder. Ik heb nooit aan die bril kunnen wennen dus toen ik voor een nieuwe bril ging heb ik heel bewust gezegd dat ik die cylinder niet wil en dat was/is een heerlijke bril.

Anderhalf jaar terug heb ik mezelf een nieuwe bril aan laten meten bij een keten. Een kwart erbij aan beide kanten en de betreffende opticien zei dat er zelfs geen cylinder te meten was. In het begin had ik veel moeite met die bril en kreeg ik er hoofdpijn van. Ik zette dus nog wel eens m'n oude bril op als ik er last van kreeg om op een gegeven moment alleen nog maar m'n oude bril te dragen.

Tegenwoordig wissel ik op geleide van hoofdpijn tussen m'n oude en nieuwe bril, maar geen van beide zijn geweldig. Ik kan door beide glazen scherp zien, maar niet tegelijkertijd.

Ik moet dus weer aan een nieuwe bril, maar wel bij een goede opticien.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:40

Ik zit bij Eye Wish, deze meten uitgebreid als je dat wilt, inclusief cilinder afwijking.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:06

Ben zelf naar Pearle gegaan. Bleef niet goed zien met mijn lenzen. Toen naar een groter filiaal van hun gegaan, bleek dat ik zeker een halfjaar rondliep met verkeerde lenzen. Zachte lenzen blijken helemaal niet op mijn ogen te passen. Werd bij het grote filiaal heel fijn geholpen, verschillende testen gedaan en alles word duidelijk uitgelegd. Ook mijn bril hebben ze daar goed aangemeten. Eerste dagen wat hoofdpijn, maar das van het wennen aan een nieuwe sterkte.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:41

Voor een bril ben ik altijd prima geholpen bij de Pearl, zowel die bij mijn ouders in de buurt als die in Utrecht waar ik studeerde.
Hier in het dorp ook bij de Pearl geweest en op zich niks aan te merken op de oogmeting, die was uitgebreid genoeg, maar de houding tov klanten stond mij van deze specifieke medewerkers niet zo aan.
Toen ben ik bij een andere optiek naar binnen gegaan, een die samenwerkt met een oogarts die in huis spreekuur houdt.
Ik kan wel merken dat daar nog iets meer kennis en kunde in huis is voor wat betreft ogen en oogmetingen. Het bleek zelfs dat de glazen die ik nodig had bij deze optiek goedkoper waren dan bij pearl, omdat ik daar extra moest betalen voor ontspiegelen en verharden, wat hier al in het standaard glas aanwezig was.
En hier is service ook nog echt een mentaliteit en geen afdeling.
Toen ik over ging naar lenzen werden de metingen nog uitgebreider.

Mijn man heeft uit financiele overwegingen zijn varifocale bril wel bij de paerl gehaald.
Heeft zich bij beiden laten adviseren, maar de glazen bij pearl waren wel de helft goedkoper dan bij de andere optiek.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:12

Ik heb goede ervaringen met Fielmann, deze zit echter maar op 3 plekken in het land geloof ik.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:23

Omdat ik een lui oog heb kan een gewone opticien bij mij geen oogmeting doen. Daarvoor ga ik eens in de zoveel jaar naar de oogarts. Dan krijg ik een voorschrift en kan ik vervolgens zelf kiezen naar welke winkel ik ga.

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:36

Ik ga naar Specsavers voor een bril bij de paarden, voor thuis enzv. heb ik een duurdere bril van een wat exclusievere opticien. Ik ben onlangs ook nog bij de oogarts geweest. Alle 3 kwamen ze op dezelfde sterkte/ meting uit. Dus ik heb een prima ervaring bij Specsavers.