slaapverlamming-- durf niet meer te slapen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Re: slaapverlamming-- durf niet meer te slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:37

Hehe, vervelend he. Ik probeer er ook weleens van te genieten, omdat het toch een bijzonder gevoel is, maar meestal kan ik toch niet echt erbij chillen :+

De druk op je borst of het gevoel dat iemand op je zit of je wurgt komt overigens doordat je ademhaling trager wordt in je slaap, maar omdat je dus niet echt slaapt, ervaar je dat als dat je lucht tekort komt zonder dat je dat goed kan plaatsen. Als toevoeging op tamary's post.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:34

Een enkele keer heb ik het, en ik probeer er zo bewust mogelijk van te zijn! Net wat Knoffer zegt: het is een interessante gewaarwording! En volkomen ongevaarlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:44

Interessant vond ik er zelf niet echt bij passen. Ik vond het doodeng en ben blij dat ik er al enige jaren geen last meer van heb. Ondanks dat ik wist wat het was, en dat het verder geen kwaad kon. De beleving die je hebt is levensecht, in mijn geval wel iig.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:59

SusanH schreef:
Interessant vond ik er zelf niet echt bij passen. Ik vond het doodeng en ben blij dat ik er al enige jaren geen last meer van heb. Ondanks dat ik wist wat het was, en dat het verder geen kwaad kon. De beleving die je hebt is levensecht, in mijn geval wel iig.

Dat was ook mijn gedachte. In het moment zelf ben ik echt niet bewust genoeg dat ik kan bedenken dat het maar slaapverlamming is. Het is beangstigend en levensecht. Pas als ik wakker ben kan ik relativeren en het aan slaapverlamming toekennen. Dat is wel erg fijn want ipv in angst wakker te blijven omdat ik niet snap wat me is overkomen, kan ik rustig verder slapen omdat er toch echt geen monsters in mijn kamer zitten :)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:41

Ik herken het angstige gevoel wel heel erg hoor (en dat terwijl ik in mijn meest gruwelijke dromen nooit angst voel), maar toch vind ik het ook wel een interessante gewaarwording. Meestal ben ik mij er dan ook wel van bewust dat het zich voltrekt, ook al raak ik soms die lucide staat ook wel weer kwijt. Het voelt iig altijd zeer unheimisch aan. Wel heb ik het maar soms, het lijkt mij erg vermoeiend als je dit regelmatig hebt.

Sjira schreef:
Een interessante vraag aan alle slaapverlammers: ben je ook hooggevoelig? (http://www.hooggevoelig.nl/drupal6/?q=node/151)
Ik kan wel van mijzelf zeggen dat ik in zekere mate hooggevoelig ben. Daarnaast ben ik ook gevoelig voor migraine. Ik vraag toch af of er een verband is hiertussen.

Dit herken ik overigens niet. Ik ben absoluut niet hooggevoelig en heb gelukkig ook nooit last van migraine.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:13

vamorgen was het weer prijs, zeg wel tegen mezelf dat het "niks"is,maar t zweet breekt me uit als ik t heb, bah...was snel mn bed uit!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 07:45

Zo, ik heb het net ook eens meegemaakt. :oo Had gisteren wat gelezen over 'shadow people' en droomde vannacht dat we entiteiten naar het licht gingwn begeleiden. Ook hele kwade entiteitwn, heel eng. Dus ik maakte mezelf wakker maar mijn lichaam sliep nog. Geen probleem, rustig beginnen met vingers bewegen en dan langzaam wakker worden. Maar ineens inderdaad mega druk op borst alsof dekens helemaal strak getrokken werden en ik mijn matras in geduwd werd. Heb m'n ogen dichtgedaan en tegen mezelf gezegd dat er niks kon gebeuren. Toen zakte ik weer weg in de droom, vervolgens mezelf weer wakker gemaakt en toen ging het wel normaal. Aparte ervaring zeg..