Hoe de stap zetten om af te vallen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:27

Om af te vallen zul je een knop om moeten zetten en dus anders gaan eten. Voor een deel kan dat binnen je eigen wensen en gewoontes, maar voor een deel zul je toch echt nieuwe gewoontes aan moeten gaan leren en dingen moeten gaan veranderen. Logisch dat dat eng is, het is altijd eng om je buiten je gebaande paden te begeven. Maar als je doet wat je altijd doet, krijg je wat je altijd krijgt.
Uiteindelijk zul je dus een knop om moeten gooien en over die angst heen moeten stappen. Je zal op ontdekkingstocht moeten gaan: welke aanpassingen voelen goed, met welke kun je niet leven. En zo zul je stapje voor stapje moeten leren om een beetje van jezelf en een beetje van "perfectie". Om te smelten tot iets dat bij jou past.
Zie het ook op die manier, zie nieuwe gewoontes aanleren als een pad dat je ingaat. Je hoeft de deur niet achter je dicht te gooien en alles opzij te zetten. En als je dat pad op bent gegaan betekend dat niet dat je niet meer terug kan. Als het niet werkt ben je iig weer een stuk wijzer.
Ik denk dat je het starten met gezond eten eerst als iets leuks en interessants moet gaan zien. Je komt nu over alsof je als een berg opziet tegen het inslaan van die nieuwe weg, want die nieuwe weg is vervelend en lastig. Ga eerst eens nadenken over die mindset en probeer dat om te buigen naar een leuke nieuwe ervaring, waarbij je niet direct uit het veld geslagen bent als iets niet zo goed werkt als gedacht. Pas van daaruit kun je gaan werken aan je doel om gewicht te verliezen.
Afvallen gaat met vallen en opstaan. En iedere keer als je valt heb je een nieuwe ervaring wat niet werkt, niks meer en niks minder.

femmy91

Re: Hoe de stap zetten om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:29

Wat knap dat je dit topic opent en hier mee aan de slag gaat! Ik zelf ben momenteel ook weer begonnen met "diëten". De enigste tip die ik je kan geven is meer bewegen! IK zie dat je schrijft dat je savonds erg moe bent en je er toe moet zetten om te sporten of wandelen, dat herken ik wel erg maar merk ook dat als ik wel ga ik daarna veel meer energie heb. Dus na een stuk wandelen voel je je vaak snel veel beter en op lange termijn doet het ook meer voor je lijf. Ongezond eten kan ook zorgen voor vermoeidheid.

Verder heeel veel succes en doorzettingsvermogen gewenst!! Komt vast helemaal goed met een positieve/optimistische instelling *\o/*

Fearn

Re: Hoe de stap zetten om af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 20:21

Bedankt voor al jullie berichtjes en goede tips! Ik reageer niet uitgebreid op alles maar neem het zeker mee! :D Helpt en motiveert me al heel erg!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:37

Hallo ts!
Ik loop zelf wel bij een distist rond en ben vorige week gestart. Ik heb een boekje mee gekregen waar precies in staat hoeveel een persoon mag eten om te kunnen afvallen.
Maakt niet uit hoe oud of groot je bent dit geld vanaf je 12de tot je 50+.
Ik beschrijf het wel dus als je het ziet zitten zou je het evt kunnen toepassen.
5 tot 7 boterhammen per dag. Alles mag erop als het maar heel dun gesmeert/belegen is.
4 tot 5 aardappels/rijst/pasta.
100 tot 200 gram vlees. (Ja is best weinig, maar goed te doen)
veel groente en fruit proberen te eten.
Je hebt ook van die yoghurt zonder extra vet en 0%vet.
2 L drinken.
500 ml zuivel (kan yoghurt/melk/optimel zijn)

Ik vind het heel goed te doen. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar dit is wat ik van mijn diatist heb gekregen.
Veel succes!