Wie heeft dé tip.....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Re: Wie heeft dé tip.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:51

Ik ken iemand die het heeft door gluten.
Idee om eens een week of twee gluten vrij te eten?

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:51

Komt toch vaak van binnenuit. Meestal uit de darmen.
Laat je door middel van bioresonantie eens testen. In nl ontzettend onderkent in duitsland doet ieder ziekenhuis het en zelfs sommige huisartsen.
Tarwe is vaak n boosdoener. Dat zit echt overal in.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:53

Paardenmelk. Er schijnt een zalf te bestaan van/met paardenmelk. Wat goed helpt tegen exeem.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:55

Zeewater/ of Zoutwater. Heb begrepen van iemand dat dat gewoon dé oplossing was.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:57

willemieke schreef:
Komt toch vaak van binnenuit. Meestal uit de darmen.
Laat je door middel van bioresonantie eens testen. In nl ontzettend onderkent in duitsland doet ieder ziekenhuis het en zelfs sommige huisartsen.
Tarwe is vaak n boosdoener. Dat zit echt overal in.

Dat ben ik niet met je eens. Bij alleen al contact allergieën is eczeem een van de meest voorkomende uitingen. En dat staat dan nog los van andere allergieën en kruisaandoeningen zoals astma.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:02

Schiet me er nog eentje te binnen: vertramil (honingzalf).

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:52

Ik heb ook zo nu en dan eczeem, voornamelijk in m'N gezicht (toen ik klein was ook veel op andere plekken). Gelukkig vaak maar kleine plekjes. Ik heb op m'n 17de het wel heel extreem gehad in m'n gezicht, dermatoloog schreef antiobiotica voor en dokter verschillende hormoonzalven. Uiteindelijk heeft wel een van die hormoonzalven geholpen (het heeft alleen eeuwen geduurd voor m'n huid weer zonder kon helaas). Heb je nog maar 1 soort zalf gehad? Wellicht nog een aantal soorten proberen? De naam van de zalf die je noemt komt mij bekend voor, volgens mij heb ik die kortgeleden ook van de huisarts gekregen. Ze had het er toen over dat het de lichtste zalf was omdat ze twijfelde of het wel eczeem was (klein plekje rond neus), maar wellicht is de zalf er ook in verschillende 'sterkten'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:23

Allergietest laten doen. Ik ken iemand die dit ook had en die bleek ineens fikse allergieën voor van alles en nog wat gekregen te hebben.... Heel naar!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:28

het is geen psoriasis ofzo? Dat had mijn opa en lijkt er van de foto's wel beetje op. maar ben geen kenner

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 20:10

Persevero schreef:
het is geen psoriasis ofzo? Dat had mijn opa en lijkt er van de foto's wel beetje op. maar ben geen kenner

Ik denk het niet, het zijn echt 'plekken' zegmaar, niet van die 'schijven'. Het ziet er ook minder rood en schilferig uit.

Ik ga maandag een afspraak maken, en dan inderdaad vragen naar een allergietest.

Vandaag kreeg ik ook nadat ik mijn kat had geaaid een vreemde warme jeukbult op mijn pols, ik vrees dat ik toch een beetje gevoelig ben voor mijn kattenbeest :'(

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:15

Gebruik je wasverzachter? Ik kreeg het daar altijd van.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:17

Ik ben ook gestopt met wasverzachter en ben neutral wasmiddel gaan gebruiken. Wil ook nog wel eens helpen

pluche_pluusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:55

Deoiridh schreef:
Vaak komt het van binnenuit toch? Eventueel eens aan ontgiften of een heel clean dieet denken. Misschien is het dan wel handig om het onder begeleiding van iemand die daar het fijne van weet te doen.
Tegen jeuk helpt de combinatie van lavendelolie en pepermunt olie wel goed heb ik het idee! Gewoon die flesjes essentiële olie, van bijvoorbeeld de tuinen. Die moet je dan wel even verdunnen met andere olie, of op je hoofd bijvoorbeeld door je shampoo doen etc. ;)

Ik wilde dit net typen: kijk goed naar je voeding!
Welke voedingsstoffen krijg je binnen? Veelal is het goed om een stap terug te doen (zoals paleo dieet) en even geen suiker-melk-graan te nemen. Bouw dit langzaam op, experimenteer hiermee.
Een natuurgeneeskundige zou je hierbij kunnen adviseren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:05

sinds ik verhuisd ben en geen kat meer heb, heb ik eigenlijk geen eczeem meer en veel minder last van mijn allergie.
Ik krijg van bepaalde katten gelijk bultjes als ik die knuffel.

Ook als ik hooinetten vul: heb dan altijd alles bedekt anders krijg ik gelijk een allergische huid reactie.

Lijkt mij aardig waarschijnlijk dat je kat het niet beter maakt.

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:20

Ohh herkenbaar! De HA heeft mij naast de hormoonzalf een potje super vette zalf mee gegeven. Dat is zalf die vaak word meegegeven met de hormoonzalf om de huid in balans te houden. Dat helpt ook goed!
Verder, niks met parfum gebruiken en kleren en beddengoed wassen met neutral. Heb ook wel eens gehoord dat suikerarm eten goed kan helpen, zelf niet geprobeerd. En na het douchen de eczeem plekken afspoelen met koud water.

Succes!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:23

Wasverzachter gebruiken we wel. Ik zal eens vragen of dat weg kan worden gelaten.

Paleo dieet, jeetje.... Ik zal eens even googlen, maar ik ben bang dat dat hem niet gaat worden. Ik zit hele dagen op school en om dan een rauwkostsalade oid te gaan eten word en heel duur, en daar heb ik niet echt tijd voor....

Ik vrees ook dat het de kat is.... Ik ga even overleggen met de huisarts wat het slimst is. Als ik weet dat ik allergisch ben dan, tja... Wat dan? Hij gaat sowieso niet weg. Ik moet er dan maar mee leren leven denk ik.

Vette zalf gebruik ik inderdaad al! En inderdaad niks geparfumeerd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:26

Goede anti histamine medicatie kan ook al helpen :)

Ik druppel, snuif, smeer, slik mij suf :') maar daardoor is het wel beheersbaar.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:32

vuurneon schreef:
Goede anti histamine medicatie kan ook al helpen :)

Ik druppel, snuif, smeer, slik mij suf :') maar daardoor is het wel beheersbaar.

Het zou natuurlijk fijn zijn als ik zo min mogelijk nodig heb qua medicijnen.... (als ik al merk hoe ik reageer op mijn benauwdheidspufjes en andere antihistamine medicijnen, en als ik zie wat voor troep de oogdruppels van mijn moeder zijn (ook voor de kat :') )

Nouja, ik ga morgen maar even bellen met de ha. Ben benieuwd wat hij zegt.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:42

- Allergietest laten doen zodat je weet waar je allergisch voor bent. Sommige dingen kun je helaas niet vermijden (hallo, graspol), maar andere dingen wel (ik ben allergisch voor noten en veel soorten fruit, dus daar let ik wel op)
- Aan de huisarts vragen of je een anti-histaminicum mag, zoals (des)loratadine. Die werkt binnen een uur, dus als je ineens erg klachten krijgt, is dat een fijne verlichter (voor mij althans).
- zuinig zijn met hormoonzalf. Je huid wordt er erg dun van, en ik heb altijd het idee dat eczeem dan juist makkelijker 'doorbreekt' op zo'n dun stukje.
- naar een holistisch arts die vanalles doormeet (zoals willemieke hierboven al aangeeft); dat heeft mij ook erg geholpen.

Ik heb al mijn leven lang allergie. Als baby al voor koemelk, nu eigenlijk nog, maar het is wel minder geworden. Ik merk dat ik op bepaalde voedingsmiddelen (vooral met suiker, bijvoorbeeld chocola) heel erg reageer. Binnen een half uur zit ik dan te krabben. Omdat ik redelijk weet waar ik wel en niet allergisch voor ben, kan ik er ook vaak voor kiezen om er wel of niet rekening mee te houden. Ik ben allergisch voor katten, maar vind ze vreselijk lief, dus meestal mag de kat van vrienden best gezellig op schoot komen zitten. Eigen schuld als ik dan jeuk krijg :D Ik ben ook allergisch voor hooi, maar ja, dat kan ik wat lastig ontwijken. Door juist dagelijks even aan het hooi te zitten, heb ik een soort immuniteit opgebouwd. Zodra we van hooipartij switchen, kan ik helaas weer overnieuw beginnen.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:58

Acupunctuur?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 22:02

Poeh Hilary, dat is niet niks! Vervelend dat je zo allergisch bent....

Ik wist niet dat accupuntuur daarbij zou kunnen helpen? Ik heb toch altijd het idee dat zoiets meer tegen de pijn is, met energieblokkades enzo.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:43

UhNee schreef:
Poeh Hilary, dat is niet niks! Vervelend dat je zo allergisch bent....

Ik wist niet dat accupuntuur daarbij zou kunnen helpen? Ik heb toch altijd het idee dat zoiets meer tegen de pijn is, met energieblokkades enzo.

Mijn 'voordeel': ik ben het gewend ;) Acupunctuur heeft mij zeker ook geholpen; die energieblokkades kunnen bijvoorbeeld met de lever te maken hebben, en laat die nou net heel belangrijk zijn voor de afvoer van afvalstoffen.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:46

Ik ben op het moment in behandeling door acupunctuur voor mijn kattenallergie (Na mijn eerste behandeling al bijna geen reactie meer), maar heb gelezen dat het ook voor eczeem kan helpen, aanrader om eens op te zoeken ;)
Vandaar dat ik het ook zei :p