Verkouden: 's nachts veel hoesten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Re: Verkouden: 's nachts veel hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:57

Zag dat het je al was aangeraden, maar ik raad ook Natterman hoestsiroop aan! Ben de afgelopen 2.5 week enorm verkouden geweest met hoesten en de Natterman siroop (hoe smerig hij ook is :+ ) heeft bij mij enorm goed geholpen, vooral 's nachts!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:58

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:14

Inderdaad ellepel. Fluimicil werkt ook heel goed, kreeg het alleen een keer voorgeschreven maar toen bleek ik later een ingeklapte long te hebben.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:21

Probeer niet te hard te hoesten want je kan er inderdaad een klaplong van krijgen. :+ Been there, done that.
Ik heb ook altijd een extreme hoest als ik verkouden ben, waarschijnlijk heeft het iets te maken met een lichte vorm van astma bij mij.

Probeer met je bovenlijf wat hoger te liggen, dus een hoog kussen of meerdere kussens. Zo loopt het slijm niet steeds naar boven, dat scheelt een hoop gehoest. :P Het slaapt heel verrot maar als je helemaal uitgeput bent van het hoesten moet je toch wat. :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:55

Lepeltje bij mij kwam het spontaan twee keer zelfs. Hoesten kwam bij mij door de fluimicil omdat ze dachten dat er slijm vastzat dus niet door een verkoudheid.

TS mijn buurvrouw zweert bij een hap pindakaas bij kriebelhoest.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 14:11

Vannacht "maar" twee keer flink een hoest 'aanval' gehad die ik dmv de al voorgeschreven codeine en fluimocil de kop in heb kunnen drukken. Duurde alleen wel even voordat het ver genoeg gezakt was. :\ Volgens mijn vriend heb ik desondanks wel de gehele nacht door geprutteld.
Nu overdag zoveel mogelijk de slijm proberen op te lossen inderdaad en 's nachts toch maar onderdrukken zodat ik mijn nachtrust wel heb inderdaad.

Bedankt iedereen voor het mee denken. :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:25

Hier een beginnende longontsteking gehad en inderdaad ook niet kunnen slapen vanwege het vele ophoesten.
Bij de huisarts kreeg ik antibiotica, codeïne, het advies om me heel rustig te houden en 'rechtop' te slapen.

Nu was dat rustig houden niet zo moeilijk.. die antibiotica en codeïne waren een lekkere combinatie.. wat was ik stoned.. :')
Dus héérlijk geslapen en veel minder gehoest, waardoor mijn keel tot rust kwam en ik alleen moest hoesten als er slijm uit moest.

Wat bij mij ook verzacht is pepermunt.. en dan niet bijten, maar gewoon opzuigen.. ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 14:27

Die combinatie herken ik uit het verleden inderdaad, daar droom je ook heel apart van. :+

Pepermuntjes zijn ook een goed idee inderdaad. Nu overdag gaat het weer redelijk, veel honing in de thee en veel water drinken. Tussendoor dan de hoestdrank, thijmsiroop en neusspray om alles mooi los te maken. Wel benauwd, warm en moe, maar verder aardig ok.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:33

Lepeltje schreef:
Probeer niet te hard te hoesten want je kan er inderdaad een klaplong van krijgen. :+ Been there, done that.
Ik heb ook altijd een extreme hoest als ik verkouden ben, waarschijnlijk heeft het iets te maken met een lichte vorm van astma bij mij.

Probeer met je bovenlijf wat hoger te liggen, dus een hoog kussen of meerdere kussens. Zo loopt het slijm niet steeds naar boven, dat scheelt een hoop gehoest. :P Het slaapt heel verrot maar als je helemaal uitgeput bent van het hoesten moet je toch wat. :')

Kussen onder je matras werkt beter en ligt prettiger.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 22:11

Jeeh ondanks alle "drugs" toch weer klaarwakker van die stomme hoest. |o